PDA

View Full Version : Welk overdrive/distortion pedaal?



punkydude
23 februari 2005, 14:28
Testing...

punkydude
23 februari 2005, 14:31
Hallo

Ik ben op zoek naar een overdrive of distortion pedaaltje. Liefst eentje die niet te heftig klinkt, zoals de meesten op de markt. Maar met een meer vintage-achtige sound.

Ik zou er graag sounds zoals: ACDC, the strokes, the hives, en nog wat andere rockbands willen uithalen.

Zelf zat ik al aan de Boss BD-2 (bluesdriver) te denken. Maar als jullie betere suggesties hebben, mogen die gerust vermeld worden.
Als er hier mensen zouden zijn die persoonlijke ervaring hebben met de BD-2, mogen ze gerust ook hun bevindingen vertellen.

Dank bij voorbaat!!

Davy

Speeddemon
23 februari 2005, 14:59
BD-2 is dan idd een hele goeie keus.

Zorg wel dat je de Tone knop onder '4' houdt, anders is ie te schel.

Verder, als je naar een winkel gaat voor de BD-2, zou je gelijk de Boss OD-3 kunnen testen. Deze is wat rustiger en smoother, maar je haalt er minder distortion uit.

BillyG
23 februari 2005, 16:34
wat is eigenlijk een alternatief voor de blues-driver, maar dan NIET van boss??

tillens
23 februari 2005, 16:45
ts9.... maar beter is een hot wire audio pedaal. Heb ze zelf nog niet kunnen testen maar die dingen zijn echt de bomb. Speedy kan je meer vertellen

8-)

Speeddemon
23 februari 2005, 16:58
ts9.... maar beter is een hot wire audio pedaal. Heb ze zelf nog niet kunnen testen maar die dingen zijn echt de bomb. Speedy kan je meer vertellen

8-)
maar met een MiG*Boost alleen lukt AC/DC net niet.
Wel ouwe Rolling Stones en The Kinks. :)

LordRiffenstein
23 februari 2005, 17:15
wat is eigenlijk een alternatief voor de blues-driver, maar dan NIET van boss??

Barber LTD voor erg weinig gain, lukt ACDC wel met humbuckers of hun DD of DDSS.

phx
23 februari 2005, 17:19
Idd, de bluesbreaker II van marshall. Deze staat al jaren op mijn board en gaat er ook niet meer af. Klinkt vooral goed voor buizenamps op hoge volume!

Fuhgawz
23 februari 2005, 17:58
Ik kan je een Proco Rat ook wel aanraden.

punkydude
23 februari 2005, 18:14
Inderdaad, ik heb net eens die site bezocht. En zo'n Rat, amai klinkt nog goed!

Maar dit zal wel in een veel duurdere prijsklasse zitten denk ik?

Toch bedankt voor al jullie replies!

DREAMMACHINE
23 februari 2005, 18:16
met 50 euro op zak scoor je makkelijk een ratje op marktplaats....