PDA

View Full Version : Waar kan ik Snoeren/kabels scoren?



Negative K3 fan
23 februari 2005, 10:34
Ik heb 4 neutrik pluggen ontvange, daarvan wil ik maken 1 'instrumentsnoer' van ongeveer 6 meter en 1 speakerkabel van 1 meter ofzo.

Waar kan ik echt goede en degelijke snoeren kopen? Hebben ze die bij conrad? het liefst in twente of via internet!

bert k
23 februari 2005, 14:16
Hoe ver zit jij bij Boekelo vandaan? Daar zit Conrad http://www1.nl.conrad.com/NL/informatie/filiaal_start.html Die heeft het wel.

Speeddemon
24 februari 2005, 03:35
Ik heb 4 neutrik pluggen ontvange, daarvan wil ik maken 1 'instrumentsnoer' van ongeveer 6 meter en 1 speakerkabel van 1 meter ofzo.

Waar kan ik echt goede en degelijke snoeren kopen? Hebben ze die bij conrad? het liefst in twente of via internet!
probeer ergens een rol Tasker te scoren.

Jeroenvanhulsteijn
24 februari 2005, 09:03
Laatst hier ook al eens in de omgeving rondgekeken. Maar niemand had wat.

De audio speciaalzaak in Enschede kon wel Van den Hul kabel bestellen voor muziektoepassingen. Misschien dat de audio speciaalzaak in Hengelo nog dingen op voorraad heeft.

Negative K3 fan
24 februari 2005, 17:25
Hoe ver zit jij bij Boekelo vandaan? Daar zit Conrad http://www1.nl.conrad.com/NL/informatie/filiaal_start.html Die heeft het wel.

boekelo kan ik min of meer fietsen vanuit hbergen, hebben die goede kabels ja?

speeddemon> waar kan je tasker kabels op internet bestellen

bert k
24 februari 2005, 20:10
Tijdje zitten kijken bij Conrad, maar ik vind niet veel eerlijk gezegd... :-(

ropp
24 februari 2005, 22:28
Waarom geen van den hull dan?? Dat is zeer degelijke kabel, als je het zo moet geloven.

Nielsje
24 februari 2005, 22:39
is dat eigenlijk wel voor gitaar?

of is dat meer specifiek voor hifi of weet ik veel wat?

bert k
25 februari 2005, 00:03
Hifi kabel is wel erg mooi, maar niet speciaal gemaakt om op een podium tussen het bier te liggen en vertrapt te worden. Echte gitaarkabel kan daar goed tegen.

ropp
25 februari 2005, 00:12
er zijn allerlei soorten van den hull kabel, ook voor instrumenten.

.ChiefRebelAngel.
25 februari 2005, 08:37
de fleximic zou uit hun gamma verdwenen zijn naar't schijnt, ik kan hem nergens vinden... :-? :-(
leek me de enige die in aanmerking kwam voor gitaarsnoer..., toch als je wil dat'ie plat op de grond blijft liggen.

schwalbe
25 februari 2005, 12:24
Ik heb zelf wel goede ervaringen met cordial kabels: kosten niet al te veel en zijn onverwoestbaar. Volgens mij is cordial in bijna elke muziekzaak te krijgen (hier in Groningen in ieder geval wel).
website: http://www.cordial-gmbh.de/en/
Volgens mij wordt dit merk in NL geimporteerd door pbmusic.

Negative K3 fan
25 februari 2005, 13:04
hmm... volgens mij heb ik bij de gitaarboer wel eens wat rollen kabel zien hangen, dan haal ik daar wel 6 metertjes van...

kwa speakerkabel iemand advies? ik dacht eerst dat je gewoon dik snoer moest gebruiken, maar toen poste iemand over de bass respons van slechte kabels enzo en nu begin ik te twijfelen. Dat soort kabel kan ik waarschijnlijk wel bij conrad krijgen aangezien het niet zo degelijk moet zijn als gitaarkabels, toch?

schwalbe
25 februari 2005, 13:57
Gewone luidspreker- of electriciteitskabel voldoet. Zorg wel voor voldoende doorsnee. Gebruik nooit en te nimmer gewoon gitaarsnoer!!!- kan je je amp mee beschadigen.

schwalbe
25 februari 2005, 14:37
Oh ja, bijna vergeten:
De kwaliteit van de soldeerverbindingen is net zo belangrijk als de kwaliteit van je kabels! - zorg voor soldeertin met de beste electrische eigenschappen ipv soldeertin die het makkelijkst soldeert, en soldeer netjes. Een Van den Hull kabel met slechte soldeerverbindingen presteert hetzelfde als een staggkabel met goede soldeerverbinding. En zorg er ook voor dat de trekontlasting goed kan functioneren: de kwaliteit van Neutricks zit hem vooral in de goede trekontlasting.

norbertplat
25 februari 2005, 15:25
bij www.gaparts.nl worden ze op maat gemaakt met neutrik's

Negative K3 fan
1 maart 2005, 14:56
speakerkabel is binnen, bij de mediamarkt heb je drie soorten, 1 van 80 ct/meter, 1 van 1,20/meter en de duurste van 1,80/meter en die is knetterdik, transparante isolator, twisted koper... daar 2 neutrikl pluggen op en je hebt voor nog geen 5 euro een knettergeile speakerkabel lijkt me.

Negative K3 fan
16 maart 2005, 18:07
vandaag ook naar TAGS in enschede geweest, daar hadden ze 2 soorten Tasker kabel, de duurste kost een euro per meter :roll: das geen geld!

2 neutrik pluggen erop, rond de pluggen nog wat tape voor extra stijfheid en ik kan er denk ik weer tegenaan, als hij over een paar jaar stuk gaat haal ik gewoon nieuwe kabel voor 7 euro en soldeer ik de pluggen over, doe ik echt niet moeilijk over.

heeft er iemand ervaring met tasker? het oogt niet echt spectaculair, itt de gigantisch dikke neutrik pluggen.