PDA

View Full Version : iemand hier een MXR Micro amp gebouwd?



Speeddemon
22 februari 2005, 23:48
Ik heb er net eentje gebouwd, maar hij doet het niet. :(

Speeddemon
22 februari 2005, 23:48
De bypass werkt normaal, maar effect aan en hij is muisstil.

Ik heb 'm PTP gemaakt op gaatjesprint aan de hand van deze lay-out:
http://www.generalguitargadgets.com/diagrams/microamp_lo.gif

Klopt hier misschien iets niet aan?

Nielsje
23 februari 2005, 00:08
nou ja, ik neem aan je wel weet hoe het moet remco,

maar wellicht iets verkeerd om?

chip, diode, condensators?

in igg ruist ie niet :) (wel een batterij aangesloten?)

volgens zijn die layouts van GGG wel goed, hoor is een bekende site...

jack to the bone
23 februari 2005, 00:09
ik heb laatst de ts808 gebouwd van die site en ik had t zelfde probleem.
De voedingsaansluiting zelf maakte contact met de behuizing, toen ik deze vervangen had door een plasticen, werkte t goed :)

ik zou zo niet weten of die lay-out goed is, op het eerste gezicht niks geks aan te zien.

Speeddemon
23 februari 2005, 00:45
nou ja, ik neem aan je wel weet hoe het moet remco,

maar wellicht iets verkeerd om?

diode ...

DOH! :x :D

hij werkt.
Erg vet! Binnenkort upload ik wel foto's als ie af is. (geverfd enzo)

Ik had die diode er gewoon maar ingejast, en net schiet me tebinnen dat die een richting moeten hebben...

omgesoldeerd en gelijk getest. EN ja hoor, mijn PTP skillz still rawk! :lol:

Phyrexian
23 februari 2005, 11:43
Cool. Tevreden van het resultaat??

Ik heb ergens online gelezen dat je die microamp ook kan modden naar headphone amp. Zou jij dit kunnen? Ik zoek al lang naar iets klein en simpel als headphone amp... geen toeters of bellen.

http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=134&Itemid=166

Speeddemon
23 februari 2005, 12:30
Cool. Tevreden van het resultaat??

Ik heb ergens online gelezen dat je die microamp ook kan modden naar headphone amp. Zou jij dit kunnen? Ik zoek al lang naar iets klein en simpel als headphone amp... geen toeters of bellen.

http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=134&Itemid=166
hij lijkt er idd op, maar is wel wat gecompliceerder.

Maar je zoekt echt iets met 1 gitaarinput en 1 headphone out en een volume knop?

ropp
24 februari 2005, 22:36
Vet, heb net ook dit weekend mn microamp werkend gekregen en daarna met kleiner vijlen van de printplaat gelijk weer gesloopt.
Doe het nog wel een keertje opnieuw, netjes, over. Was/is mn eerste zelfbouw projectje. Had alleen wel de printplaat gewoon geetst.

Speeddemon
25 februari 2005, 00:55
Was/is mn eerste zelfbouw projectje. Had alleen wel de printplaat gewoon geetst.
ik had een stukje Euro print liggen en daar de boel maar effe PTP op gemaakt. Viel nog best mee, in 1,5 uur. over de 1e MiG*Boost heb ik 6 uur gedaan. :o En toen was er nog niet ge-test.

hadv
26 februari 2005, 00:05
Ik zoek al lang naar iets klein en simpel als headphone amp... geen toeters of bellen.

heb een schema met per kanaal 1 ic'tje (LM386) 4 condensatoren en een weerstand.

Nielsje
26 februari 2005, 10:37
show us :)

ik ben trouwens van plan een little gem of ruby te bouwen.. lijkt me vet :) en dan kan ik er wellicht meerder maken in een behuizing.. moet dan alleen switch systeem vinden voor de cab..

nicoverduin
26 februari 2005, 11:04
show us :)

ik ben trouwens van plan een little gem of ruby te bouwen.. lijkt me vet :) en dan kan ik er wellicht meerder maken in een behuizing.. moet dan alleen switch systeem vinden voor de cab..

Wat voor switch systeem?
NIco

Nielsje
26 februari 2005, 11:09
nou ja, iets vinden waardoor ik dus kan schakelen van de ene versterker naar de andere, maar wel op dezelfde cab blijven spelen

nu weet ik datdat met buizen versterkers vrij nauw licht(het wordt niet echt aangeraden..) maar met twee van die 9V kastjes zou het toch wel moeten lukken?

wellicht moet ik gaan zitten denken aan een dubbel relais, eentje die m'n input omgooid, en een die meteen de output omgooid ofzo..

nicoverduin
26 februari 2005, 11:15
Het probleem zal het schakelen zelf niet zijn. De vraag is hoe houd je de andere versterker belast. Immers buizenbakken willen graag een load op de speaker uitgang hebben. Dus dan zou je met 2 cabs moeten werken. Of je zou 2 aansluitingen moeten hebben in de cab (de 2 speaker systemen) en dan de ingangen kunnen switchen.
Nico

Nielsje
26 februari 2005, 11:17
ja precies,

gelukkig zijn die liltte gem en ruby 9V versterkers (is fijn voor de oren :))

en die kan je wellicht wel onbelast laten draaien.. bij een buizenbak zou je idd moeten switchen naar een load, maar er is altijd een moment dus dat ie even onbelast is..

kan dat kwaad? ik bedoel, tis nie goed, maar een halve seconde onbelast is het dan ook al ketsjing, nieuwe trafo's?

nicoverduin
26 februari 2005, 11:24
Denk het niet. Je zou dan inderdaad met een paar relais alles tegelijk moeten switchen. Die 9 V dingen weet ik het niet van. Of een paar zware mosfets gebruiken met een zeer lage Rd-on.
NIco

nicoverduin
26 februari 2005, 11:25
Je zou trouwens voor de versterker die niet aangesloten is rustig een dikke belastingweerstand kunnen gebruiken. Immers die versterker hoor je toch niet (niet aangesloten) dus hoef je geen dure loadbox te gebruiken.
Nico

Nielsje
26 februari 2005, 11:41
hm...

bedankt voor de info :)

zal ff zien