PDA

View Full Version : Eminence Speakers



AART
22 februari 2005, 21:57
Hallo jengelstengels,

Ik was op tubetown.de aan het kijken om me te orienteren op speakers voor een zelfbouw 4x12 die ik wil gaan bouwen van de lente(of zomer), en ik zag eminences die niet te duur waren, maar er zijn twee verschillende series, brits achtige en amerikaans achtige, welke kan ik nou het beste gebruiken voor onder mijn 5150 II. Ik hou een beetje van smoothe distortion en zeer strak low end. Welke kan ik dan het beste nemen. Misschien is een mengeling wat?

Celestions zijn voor mij geen optie want die vind ik veel te duur voor een zelfbouwcab(125 vs 90 van de eminences).

Gaby
22 februari 2005, 22:09
Heej Aart,

Zo dacht ik er ook over voor mijn zelfbouw project. Ik wilde graag de Governer 16 ohm hebben voor mijn 2x12 maar deze is in Europa nog niet leverbaar. Klinken als V30 maar dan "beter" heeft niet dat schelle mid hoog.
Er is een mega topic op thegearpage.net en dan amps waar dit uitvoerig wordt besproken.
Veel leesplezier :-D

AART
22 februari 2005, 22:12
Heej Aart,

Zo dacht ik er ook over voor mijn zelfbouw project. Ik wilde graag de Governer 16 ohm hebben voor mijn 2x12 maar deze is in Europa nog niet leverbaar. Klinken als V30 maar dan "beter" heeft niet dat schelle mid hoog.
Er is een mega topic op thegearpage.net en dan amps waar dit uitvoerig wordt besproken.
Veel leesplezier :-D

deze speakers staan gewoon op de site van tubetown.de met een levertijd van 1 - 3 dagen, en dit zij iets ander speakers dan de governor, dit zijn de black powder en de screamin eagle uit de patriot serie en nog twee types uit de red coat serie.

Gaby
22 februari 2005, 22:18
jajajah, ik heb dik twee maanden voor jan l*l zitten wachten op een Duitse gitaarluidsprekerkast bouwer die ze ook had, niet dus. En ik heb mijn geld nog niet terug :x
Pas als je ze thuis hebt liggen geloof ik je, anders niet.
Import voor Europa gaat via Engeland en als die ze niet heeft, heeft niemand ze. Of ze moeten ze via een andere weg gekocht hebben.

AART
22 februari 2005, 22:25
jajajah, ik heb dik twee maanden voor jan l*l zitten wachten op een Duitse gitaarluidsprekerkast bouwer die ze ook had, niet dus. En ik heb mijn geld nog niet terug :x
Pas als je ze thuis hebt liggen geloof ik je, anders niet.
Import voor Europa gaat via Engeland en als die ze niet heeft, heeft niemand ze. Of ze moeten ze via een andere weg gekocht hebben.

welke was dat?

Gaby
22 februari 2005, 22:34
http://www.houseofspeakers.de/
Volgens hem lag het aan de waardeloze Eminence importeur, maar heeft zelf ook een steekje laten vallen.

AART
23 februari 2005, 16:47
http://www.houseofspeakers.de/
Volgens hem lag het aan de waardeloze Eminence importeur, maar heeft zelf ook een steekje laten vallen.

Ik vraag aan die lui van die site wel gewoon of ze die dingen kunnen leveren binnen die 3 dagen, en dan hoor ik het wel.

Iemand nog ervaring met deze speakers, zoals gezegd zoek ik er een die zeer strak is in het laag.

crapton
24 februari 2005, 19:47
Probeer deze eens in Nederland: michaelis@hetnet.nl Volgens mij de importeur hier.

Heb er een Eminence Legend 151 gekocht. Wel opletten met je prijs, vergelijk eerst met bv Duitsland.

AART
24 februari 2005, 19:49
Probeer deze eens in Nederland: michaelis@hetnet.nl Volgens mij de importeur hier.

Heb er een Eminence Legend 151 gekocht. Wel opletten met je prijs, vergelijk eerst met bv Duitsland.

dank u.

Thijssie
24 februari 2005, 22:14
Probeer deze eens in Nederland: michaelis@hetnet.nl Volgens mij de importeur hier.

Heb er een Eminence Legend 151 gekocht. Wel opletten met je prijs, vergelijk eerst met bv Duitsland.

Volgens mij WAS michaelis importeur van eminence. Zijn site is al een tijdje niet meer

Daarbij was hij al een "grote prutser" toen hij nog wel importeur was; ik heb eens 2 en halve maand op 2 GB12's moeten wachten, iedere week had hij wel een ander smoesje.

Uiteindelijk heb ik de speakers wel "gekregen".


Het zou mooi zijn als er een behoorlijke importeur van eminence zou komen, want ze maken hele mooie producten met veel meer "value for money" dan celestion....

schwalbe
25 februari 2005, 11:35
Een vriend van mij besteld vaak zn speakers hier:
http://www.lautsprechershop.de/pa/eminence_3.htm
Ze hebben zo te zien niet alle Eminence gitaarspeakers op voorraad, maar andere zijn te bestellen.