PDA

View Full Version : wah in effectsloop



stimmt
22 februari 2005, 21:26
ik ben van plan (zo goedkoop mogelijk:)) een wah wah pedaal aan te schaffen. Nu heb ik al gelezen dat deze dingen als ze niet true bypass zijn je toon naar de fuck helpen

Als ik nu een cheapassed wahpedaal haal, en ik stop em in mijn effectsloop (marshall tsl 122) en ik mix hem er bij.
Hoe zal dit klinken? Heb ik dan nog last van ruis, toonverfucking?

En de dunlop crybaby wah gcb-95, is die true bypass?

Nielsje
22 februari 2005, 21:31
persoonlijk vind ik een wah in een loop nergens naar klinken

en een standaard wah is niet true bypass, tenzij hij is omgebouwd
maar de nieuwere wah's hebben allemaal een buffer, dus als je niet te veel pedalen gebruikt, merk je er eigenlijk weinig van.

ff ene paar weerstanden binnen vervangen, en hij klinkt al een stuk beter.

Nicci
22 februari 2005, 23:50
voordat je je zorgen gaat maken. probeer nu eens gewoon die wah en bepaal dan of je geluid naar de kloten geholpen wordt. ik heb een simpele crybaby in gebruik en ik zal niet zeggen dat het niets met de kwaliteit van m'n geluid doet, maar binnen het acceptabele zullen we maar zeggen.

stimmt
23 februari 2005, 00:17
is het moeilijk om zo'n ding true bypass te maken?

Antal
23 februari 2005, 00:34
is het moeilijk om zo'n ding true bypass te maken?
Nee hoor. Doe maar een search op dit forum.

ieme
23 februari 2005, 11:13
kut wah, in een fx loop... koop dan geen wah...

stimmt
23 februari 2005, 14:34
en zo'n dunlop crybaby, is dat een goede? heb je veel toneloss?

Sim Simon
23 februari 2005, 17:27
en zo'n dunlop crybaby, is dat een goede? heb je veel toneloss?

Ik had zo'n CGB van Feedback. Binnen 1 dag kapot. Terug. Nieuwe. Weer binnen 1 dag kapot. Wer terug. Weer binnen 1 dag kapot. Weer terug.

Technisch mankementje, zeiden ze.

:roll:

Heb nu een Morley Classic Wah, die bevalt me wel.

Mike McCready
23 februari 2005, 17:38
en zo'n dunlop crybaby, is dat een goede? heb je veel toneloss?

Ik had zo'n CGB van Feedback. Binnen 1 dag kapot. Terug. Nieuwe. Weer binnen 1 dag kapot. Wer terug. Weer binnen 1 dag kapot. Weer terug.

Technisch mankementje, zeiden ze.

:roll:

Heb nu een Morley Classic Wah, die bevalt me wel.

Die heb ik nu ook, maar ik heb 8 jaar lang gegooid en gesemeten met mijn CGB en er nog nooit problemen mee gehad....

stimmt
23 februari 2005, 17:52
wat kost zo'n morley?

Rutger
23 februari 2005, 18:13
Ik heb geen fx-loop maar zet de laatste tijd wel mijn Vox wah NA mijn OD/DS pedalen. Klinkt gedefinieerder en heeft meer ballen.

t Hangt misschien van je spullen af, want icm andere pedalen kan het ook veel te schel klinken.

AART
23 februari 2005, 19:26
je kan bij speeddemon dacht ik true bypass doosjes kopen, of zit ik nou verkeerd?

Sim Simon
24 februari 2005, 13:41
wat kost zo'n morley?

Dat verschilt, maar voor een classic wah ongeveer zo'n 80 a 90 Euro. :wink:

Ik heb op die van mij net nog eens even gespeeld, het viel me wel op dat als ik hem naar achtere zette hij heel zacht was, maar naar voren heel hard. Maar hij wah-de dus wel. :P

Er zit trouwens wel als je hem naar voren drukt een beetje een ruis op die Morley's(misschien ook wel bij andere). Dat hoor je ook wel bijv. op het einde van Tender Surrender van Steve Vai(hij speelt ook op een Morley). Dat is een beetje storend.

Wel is hij prima gebouwt. Met al dat metaal zou ik hem niet graag op mijn tenen laten vallen, maar hij gaat denk ik wel een paar jaartjes mee. :D

Mike McCready
24 februari 2005, 17:19
wat kost zo'n morley?

Bad Horsie 1 zo goed als nieuw via eBay USA voor 55 euro incl. verzendkosten :)

marcelthijssen
30 maart 2005, 14:22
Bad horsie is 'n lekke wah-pedaal... vooral omdat ie geen schakelaar heeft.
Bij mij klinkt ie clean het beste in de loop, vervormd klinkt ie dan nergens naar. Dus, maar net op welk kanaal je 'm 't meeste gebruikt.

marcel

vinni
1 april 2005, 23:22
Heb ooit eens een RMC1 in de FXloop van mijn Rectoverb gehad.
Ik experimenteerde gewoon met alles en in de loop vond ik'm het beeste klinken. Daarna kocht ik een ENGL Ritchie Blackmore. In de FX-loop daarvan klonk de RMC1 zwaar kut.

Vinni