PDA

View Full Version : clean/lead cube 30 switch



JvD.
22 februari 2005, 20:22
mijn vriendin word binnen kort jarig en ze krijgt een cube30, en ik wil voor haar een "clean/lead cube 30 switch" maken.

ik heb al metaal voor de behuizing, maar als ik het goed begrijp is het enige wat deze switch doet de 2 polen verbinden? want er gaat een [naar mijn inziens standaard gitaar snoer] snoer in de amp en in de switch, dus + en - samen is lead, en van elkaar is clean, dan is zo'n switch dus niet meer dan een aan en uit knop?

of zie ik dit helemaal verkeerd?

http://62.195.73.87/switch.JPG

[angstige modus] er is toch geen kans dat als ik dit princiepe probeer, snoer in cube-pedaal-ingang, + en - bij elkaar, ik dan de cube sloop [/angstige modus]

bert k
22 februari 2005, 21:19
Helemaal goed. Gewoon aan-uit denk ik, maar het zou ook een moment schakelaar kunnen zijn, dus kort contact bij indrukken, en dan schakelt hij. Kan je testen met een half snoer. Jack aan de ene kant en twee losse draadjes aan de andere. Hou maar de uiteinden tegen elkaar en kijk wat er gebeurt. Gaat niet stuk.

JvD.
22 februari 2005, 22:01
okay, bedankt ga morguh naar een vriend van mij die een cube heeft.

bert k
22 februari 2005, 23:12
Das nog beter, testen op andermans spullen. :-D

Speeddemon
22 februari 2005, 23:28
okay, bedankt ga morguh naar een vriend van mij die een cube heeft.
de Cube 30 kan een stereo jack aan

hierbij schakel je met de Tip de kanalen, en met de Ring de effecten aan/uit.

Ik was zelf ook van plan er zo een voor mijn vriendin te maken (heeft ook een Cube 30 :) ), aangezien ze mij heel erg geholpen heeft met het zeefdrukken van de MiG*Boosts.

(verjaardagen doen we niet aan. :lol: )

JvD.
22 februari 2005, 23:37
Das nog beter, testen op andermans spullen. :-D

ik zeg er wel bij dat bert k van het gitaarforum zei dat het geen kwaat kon =P

Diedo
22 februari 2005, 23:45
dat moet jij weten jongen :) haha