PDA

View Full Version : Peavey TNT130 - goeie koop?



Martijn P
22 februari 2005, 19:15
Al enige tijd ben ik op zoek naar een basversterkertje. Nu kwam ik vanmiddag op marktplaats een Peavey TNT 130 basversterker tegen. De eigenaar wilde hier 150 euro voor hebben. Nu heb ik geen ervaring met deze versterker, dus kan iemand mij vertellen of dit a) een beetje een goeie versterker is, en b) 150 euro een goeie prijs is.

Hierbij de kanttekening dat ik speel op een Bill Lawrence Black Label bas; voor zover ik weet een onbekend merk (behavel de pickups dan), maar wel iets beter dan de standaard beginnersbas voor zover ik weet. En nog een kanttekening: ik ben een redelijke beginner :wink: dus het hoeft sowieso geen ontzettend zware topversterker te zijn.

All Dirt
22 februari 2005, 19:20
Peavey is altijd goed !

Is vast een combo met 15 ich speaker.

Is prima als je van een vol bassiig geluid houd.

Vraag even of er een tweeter bij zit, dan is het helemaal prima.

All Dirt
22 februari 2005, 19:24
ik heb even gekeken maar zit geen tweeter op wel 15inch speaker volgens mij.

Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Maar op zich een leuk ding voor dat geld

Martijn P
22 februari 2005, 21:47
ik heb even gekeken maar zit geen tweeter op wel 15inch speaker volgens mij.

Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Maar op zich een leuk ding voor dat geld

Wat ik speel/ga spelen varieert nogal, momenteel klooi ik een beetje aan, o.a.
RATM - Bombtrack, Bullet in the head, Killing in the name of
Rancid - Time Bomb
Muse - Muscle Museum
Seven nation army

En nog een zooi nummers die je als beginner makkelijk mee kunt spelen. En ik moet zeggen... 't werkt verslavend, dat bassen :wink:

Martijn P
22 februari 2005, 21:48
ik heb even gekeken maar zit geen tweeter op wel 15inch speaker volgens mij.

Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Maar op zich een leuk ding voor dat geld

Wat ik speel/ga spelen varieert nogal, momenteel klooi ik een beetje aan, o.a.
RATM - Bombtrack, Bullet in the head, Killing in the name of
Rancid - Time Bomb
Muse - Muscle Museum
Seven nation army

En nog een zooi nummers die je als beginner makkelijk mee kunt spelen. En ik moet zeggen... 't werkt verslavend, dat bassen :wink:

Martijn P
22 februari 2005, 21:49
ik heb even gekeken maar zit geen tweeter op wel 15inch speaker volgens mij.

Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Maar op zich een leuk ding voor dat geld

Wat ik speel/ga spelen varieert nogal, momenteel klooi ik een beetje aan, o.a.
RATM - Bombtrack, Bullet in the head, Killing in the name of
Rancid - Time Bomb
Muse - Muscle Museum
Seven nation army

En nog een zooi nummers die je als beginner makkelijk mee kunt spelen. En ik moet zeggen... 't werkt verslavend, dat bassen :wink:

Martijn P
22 februari 2005, 21:51
ik heb even gekeken maar zit geen tweeter op wel 15inch speaker volgens mij.

Ik weet niet wat voor muziek je gaat spelen?

Maar op zich een leuk ding voor dat geld

Wat ik speel/ga spelen varieert nogal, momenteel klooi ik een beetje aan, o.a.
RATM - Bombtrack, Bullet in the head, Killing in the name of
Rancid - Time Bomb
Muse - Muscle Museum
Seven nation army

En nog een zooi nummers die je als beginner makkelijk mee kunt spelen. En ik moet zeggen... 't werkt verslavend, dat bassen :wink:

ToolRulez
22 februari 2005, 22:51
Ik zou er voor gaan! Is voor een beginner zeker een lekkere versterker. Ik denk dat als je van plan bent in een band te gaan je ook wel een tijdje meekan bij repetities. Als je echt grote gigs gaat spelen wordt het moeilijker maar dat is van latere zorg he :).
150 lijkt me trouwens een goede prijs, beetje vanaf lullen kan natuurlijk nooit kwaad :wink:.

Martijn P
23 februari 2005, 13:19
Hmm dat posten ging nog niet helemaal goed... anyway, bedankt voor de adviezen!

All Dirt
24 februari 2005, 13:19
Als ik die nummers bekijk die je speelt. Dan zou ik ook nog even kijken naar een Combo met 2x10 inch speakers of een 12 inch speaker. Omdat die wat beter het midden en hoog weergeven. Maar als je goedkoop wil, dan word het waarschijnlijk wel 15 inch.

Suc6

soapwater
27 februari 2005, 09:31
Als ik die nummers bekijk die je speelt. Dan zou ik ook nog even kijken naar een Combo met 2x10 inch speakers of een 12 inch speaker. Omdat die wat beter het midden en hoog weergeven. Maar als je goedkoop wil, dan word het waarschijnlijk wel 15 inch.

Suc6

Bullshit... Wanneer gaan jullie nu eens begrijpen dat het niet zo is dat een kleinere speaker daarom ook minder bas en meer hoog/mid weergeeft!!
Uit een bepaalde 10" krijg je hopen meer bas dan uit een bepaalde 15" die weer meer mids/hoog kan weergeven dan een andere 10" enz...
Het hangt van de speakerkast en de frequentiekarakterestiek van de speaker af.

Greetz

All Dirt
27 februari 2005, 15:14
Duh! dat snap ik ook nog wel...
Maar jij moet toch ook weten, dat in het algemeen een 10'' spkr beter in staat is midden en hoog te geven.
En het was mijn bedoeling om de topic plaatser advies te geven, zodat hij beter een beslissing kan maken bij de aankoop van een versterker.
Wat jij nu doet is een flinke lading verwarring scheppen die hij nu juist niet nodig heeft.

Groeten.

soapwater
27 februari 2005, 16:18
Duh! dat snap ik ook nog wel...
Maar jij moet toch ook weten, dat in het algemeen een 10'' spkr beter in staat is midden en hoog te geven.
En het was mijn bedoeling om de topic plaatser advies te geven, zodat hij beter een beslissing kan maken bij de aankoop van een versterker.
Wat jij nu doet is een flinke lading verwarring scheppen die hij nu juist niet nodig heeft.

Groeten.

Ow sorrriéééèèè dat ik "verwarring schepte"... OK, zal ik ook advies geven... Koop die peavey gewoon!! Als je wat aan de knoppen draait (wat veel mensen niet doen, en dan zeggen ze dat ze hun geluid er niet uitkrijgen), zal het wel goed klinken. Meer bepalend voor je geluid is de basgitaar zelf en de eventuele voorversterker die je gebruikt. Wat je 'hoog' noemt bij basgitaar is gelegen rond de 2KHz... Een goede 15"-basspeaker kan deze freq's gemakkelijk weergeven. Ik heb een eminence legend B15-speaker. Als ik wat hoog bijdraai laat hij je oren bloeden door de hoeveelheid "hoog"...



Greetz

olaf reijnders
28 februari 2005, 23:24
De peavey TNT 130 vind ik persoonlijk rommel. Ongedefinieerd geluid met weinig laag en geen power. Geloof mij, ik spreek uit ervaring. Geef mij maar Ampeg!

olaf reijnders
28 februari 2005, 23:26
De peavey TNT 130 vind ik persoonlijk rommel. Ongedefinieerd geluid met weinig laag en geen power. Geloof mij, ik spreek uit ervaring. Geef mij maar Ampeg! :soul:

AntY
1 maart 2005, 00:14
de oude grijze uitvoeringen schijnen stukken slechter te zijn dan de nieuwe met de rooie strepen.

1 ding bij peavey is zeker: hte gaat zeker 50 jaar mee :D