PDA

View Full Version : Draadloos gitaar spelen



Reel Big Fish
22 februari 2005, 18:08
Hoi,

ik wil nu via marktplaats een draadloze set aan gaan kopen voor €100 van, correctie, Samson, is dit wat volgens jullie?

Greets :)

Shaggy
22 februari 2005, 18:29
Voor dat geld heb je verdomd goede kabels :D

Reel Big Fish
22 februari 2005, 19:08
Voor dat geld heb je verdomd goede kabels :D

:razz:

Maar dat vroeg ik niet :razz: :razz: :razz:

Aca Ilic
22 februari 2005, 19:38
Als je vaak op grotere podia speelt , dan is het voor je bewegingsvrijheid een plus, maar zelfs met beste draadloze systemen heb je signaal verlies.Speel je vaak in cafe's probeer kabels zo kort mogelijk te houden- 3m is lang genoeg, en vergeet die fancy stuff omdat de publiek het cool zal vinden dat gitarist een draadloos systeem heeft. Ik zal niet beginnen over frequentie problemen, gsm storingen etc... Kortom, draadloos is raadloos.
mvg
Alex
P.s.
En het klopt wat Shaggy zegt: voor dat geld heb je verdomd goede kabels.
:wink:

Reel Big Fish
22 februari 2005, 20:03
Damn, is het echt zo raadloos? Niet aan gedacht eigenlijk :oops:

Harry
22 februari 2005, 20:45
ik vind het wel leuk eigenlijk. Als het kan speel ik draadloos. En voor 100 euro zou ik het doen.

Rewind
22 februari 2005, 21:04
ik zou samson alleen niet aanraden, misschien dat je voor dat geld nog een leuk senheiser, shure of akg setje tweedehands kan zoeken, en anders effe doorsparen.
Let ook op of het VHF of UHF is, UHF werkt beter. En het is leuk als zo'n setje diversity heeft (twee antennes, hij gebruikt automatisch de gene met het beste bereik)

Reel Big Fish
22 februari 2005, 21:23
Kan nu kiezen uit 3 dingen:

http://marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/40804.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Ddraadloos%2 Bgitaar

of

http://marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/39872.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Ddraadloos%2 Bgitaar

of

http://marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/29160.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Ddraadloos%2 Bgitaar

Die 2e kan alleen al verkocht zijn, die 3e is vlakbij mij dus die kan ik ophalen... welke is het beste, ik denk toch de 2e of niet?

groovyB3
22 februari 2005, 22:05
Draadloos is erg leuk! Doen als het kan voor dat geld. Wel altijd een kabeltje meenemen voor de zekerheid. Je weet maar nooit natuurlijk :)

Bluesbreaker
22 februari 2005, 23:02
Ik heb één keer draadloos gespeeld, de mogelijkheden die je er door hebt zijn heel mooi, maar toch was die ervaring bij mij niet echt geweldig.

We speelden op van die prof senheisser setjes, gehuurd (waren ze nodig met ELP versie van peter gunn, bassist en ik bovenaan de trap 3 etages hoog, bij invallen spotlight op ons en al spelend trap aflopen naar het podium). Maargoed, ik had dus van te voren even mijn volume ed goed afgesteld op het podium, voor mijn versteker zittend. Toen ik bovenaan die trap stond te spelen was mijn volume gewoon veel lager (nee, niet door de afstand dat het zo lijkt).
Ook toen ik naar het podium was gelopen bleef mijn volume laag, ik tijdens het nummer wat klooien, alleen als ik direct naast mn versterker met daarop de ontvanger stond was mijn volume goed.....

Maargoed, zal misschien wel aan een kapot/niet helemaal goed functionerend iets hebben gelegen....

MazeMouse
23 februari 2005, 09:50
Ach, voor op het podium is draadloos prima te doen. Het publiek zou bepaalde verschillen toch niet horen :)
Je moet alleen inderdaad wel even checken of je signaal overal op het podium goed doorkomt zodat je niet dat volume probleem krijgt (en houd de batterijen van je zender in de gaten ;))

Reel Big Fish
23 februari 2005, 12:40
Wat voor en hoeveel batterijen gaan daar in eigenlijk? Twee van die AA dingen of niet? :lol:

MazeMouse
23 februari 2005, 14:45
Een of 2 van die penlites afhankelijk van wat voor zendertje je hebt :)
(die grote die je aan je broekriem kunt clippen hebben er vaak 2 terwijl die kleine losse zendertjes die je gewoon in je gitaar/bas moet steken vaak maar ruimte hebben voor 1 :))

Reel Big Fish
24 februari 2005, 17:31
Ok ty,

heb nu trouwens een vette op het oog: http://marktplaats.nl/markt/muziek/diversen/28556.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dzender%26p% 3D2%26pv%3Dall%26pa%3Dtrue%26t%3Da%26g%3D21%26s%3D 50%26m%3D0

Is het wat volgens jullie? Volgens mij is die reciever UHF, dus dat is wel relaxed :-D

Wicked Willy
25 februari 2005, 00:10
Signaalverlies en storingsproblemen (zelfs met de duurste systeem). Gewoon een goede kabel aanschaffen dus!!!

Reel Big Fish
26 februari 2005, 12:40
Dat las ik hierboven ook al... ik wil het alleen zelf ook uitproberen. Het lijkt me namelijk erg relaxed, zo draadloos en lekker bewegelijk! 8)

Guinness
11 maart 2005, 23:28
Mijn ervaringen met een draadloos systeem zijn ook niet zo denderend. Storingen, uitval, bijgeluiden, lege batterijen, klankverlies, dunnere toon. Dus denk er over na goed. Als je geen arenarock speelt lijkt het mij vrij zinloos.

Guinness
11 maart 2005, 23:42
Zit ik een heel verhaal te tikken is het weg. KOETFOROEM! Maar even een samenvatting van het verhaal. Inderdaad verlies van toon, signaal , volume, geklooi met lege batterijen enz. Mijn advies: als je geen arenarock speelt gewoon niet doen.

Guinness
12 maart 2005, 00:09
IK KRIJG GVD DE HELE TIJD MAAR FOUTMELDINGEN BIJ HET POSTEN. OOK ALS IK OP DE VERNIEUWKNOP DUW STAAT HET BERICHT ER NOG STEEDS NIET BIJ . LUKT HET EEN KEER STAAT HET METEEN ER 500X IN



AAAAAAAAARRRRRGGGGGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Blijepanda
12 maart 2005, 13:14
Tsja, forumproblemen zijn inderdaad lastig. Maar ik zou ermee leren leven als ik jou was :wink:

Nocki
13 maart 2005, 23:08
ik heb zo'n setje gehad van samson. vhf of uhf dat weet ik niet. maar het was niks. later gaan sparen voor een echte en toen ik m wou halen waren ze net op. heb ik maar zo;n setje van samson gekocht. zo'n bug met een series 1 ontvanger... ben er erg bli mee en speel thuis en tijdens oefeneingen en optredens altijd draadloos... heerlijk. altijd de zaal in kunnne lopen en horn hoe het klinkt. en nooit kabels in de war. en ik kan het hele podium doorkruisen... heerlijk. ik wil nooit meer terug...

NOcki

VHsologitarist
14 maart 2005, 00:00
ik denk niet dat er bij de allerduurste systemen draadloos ook die mankementen optreden (want anders zouden de groten gitaristen er geen gebruik van maken)..
Elke grote gitarist gebruikt meestal een draadloos systeem.

jeroenb
26 maart 2005, 18:41
tja
ik gebruik ook al jaren een draadloos
ik heb er nog nooit ellende mee beleefd
mischien kwestie van afstellen?
ook als ik met kabel speel geluid is er niet anders om

Shaggy
27 maart 2005, 10:42
ik speelde vroegah ook draadloos bas (de nummers waar onze bassist beetje moeite mee had) en eigenlijk nooit geen gekke problemen gehad. Ik denk wel dat je goed op de kwaliteit moet letten. En tsja, 100 euri is niet veel voor een draadloos systeem.

Azrael
27 maart 2005, 12:47
Hoe zit het met de kwaliteit van die systemen eigenlijk? Die zal gok ik toch altijd minder zijn....