PDA

View Full Version : Small Clone doet het niet



amon
22 februari 2005, 15:55
sdfg

amon
22 februari 2005, 15:55
Ik heb vandaag mn EHX Small Clone binnen, maar hij doet het niet. ik heb de verkoper ook al gemaild over de kwestie, maar misschien kunnen jullie ook alvast helpen:

Omdat ik niet de juiste adapter heb, heb ik meteen een 9V Duracel batterij gekocht, die erin gedaan en het pedaal aangesloten. Tot mijn verbazing deed hij het niet: geen signaal kwam er door en het LED-je ging ook niet branden bij het aan/uit drukken.
Nu heb ik vanalles geprobeerd: het pedaal zonder andere pedalen, in de
effect loop, pedaal met andere pedalen, etc, etc. Maar nog steeds geen
enkel geluid, ook geen onvervormd. Nu ben ik er wel achter gekomen dat
wanneer je de plug van de input (niet die in de Small Clone zelf gaat,
maar aan het andere uiteinde) voor de helft ergens in doet, ander
pedaal zn output of gitaar, dan gaat het LED-je wel werken bij aan/uit
zetten van de SmallClone, maar nog altijd geen signaal...



Iemand?

Bluesbreaker
22 februari 2005, 17:08
Heb je niks geleerd van je mp3 speler gedoe?

amon
22 februari 2005, 17:55
Ik mag hem terug sturen als ik hem niet aan de praat krijg...

Nielsje
22 februari 2005, 18:42
eh.. ff denken

input en output andersom?

en wellicht zit er (zou raar zijn ) bij de input een wegdrukcontact, dus als je hem er helemaal indoet dat ie dienst vertikt ...

Fuhgawz
22 februari 2005, 20:13
EHX heeft wel eens last van losse contactjes. Misschien eens openhalen en kijken of er geen losse draadjes zitten.

BLOK182
22 februari 2005, 20:21
Lullig man, na dat gezeik met die Ipod.

amon
22 februari 2005, 20:38
Lullig man, na dat gezeik met die Ipod.

Ja, maar de verkoper heeft al geantwoord en zei dat hij er nooit last van had, maar hij werkte ook niet met een batterij, hij gebruikte altijd adapter. Ik doe dat ook bij al mn pedalen, maar deze heeft een andere input...
Maargoed, hij zei verder ook dat als ik hem niet meer aan de praat zou krijgen ik hem terug mocht sturen en mn geld terug zou krijgen. Maja, ik zit al best een tijdje op een Small Clone te wachten tot deze aangeboden zou worden en zou het dus zonde vinden, nu ik er eindelijk eentje heb, om hem weer af te moeten staan...

DREAMMACHINE
22 februari 2005, 21:41
bestel anders ff ergens zo'n verloopje voor ehx pedalen, of maak er 1tje!

bij de electroboer gewoon een contra-standaarplugje halen en zo'n mini-jack plugje....ff solderen en klaar!

amon
22 februari 2005, 21:56
bestel anders ff ergens zo'n verloopje voor ehx pedalen, of maak er 1tje!

bij de electroboer gewoon een contra-standaarplugje halen en zo'n mini-jack plugje....ff solderen en klaar!

Ja, die heb ik hier ook nog wel eentje liggen, zo'n normaal inputje waar ik mn daisychain aan kan bevestigen. Maja, daarvoor wacht ik nog even de reactie van de verkoper af. Want als ik het dan verpruts kan ik hem ook niet meer terug sturen lijkt mij zo...

amon
22 februari 2005, 22:06
Wat trouwens ff goed uit komt: Op marktplaats staat er weer eentje te koop (het lijkt wel spitsuur, 2 in 1 week...).

Heb er op gereageerd en probeer deze nu te kopen, en de mogelijk kapotte die ik nu heb dan terug sturen.

Nielsje
22 februari 2005, 22:08
pas maar op, straks heb je er twee :P