PDA

View Full Version : Effe lachen, de nieuwe (Nu-)Metallica



Ditmar
5 juli 2002, 20:16
Kom op jongens, ik heb hier het toppunt van triest gevonden, Metallica en Ja Rule, en gewoon echt ongelovelijk slecht. Echt jammer dat een band die ooit zo goed was zo ontzettend diep kan zinken......

Luister zelf en oordeel:
http://www.maccincinnati.org/WeDidItAgain.mp3

Bins
5 juli 2002, 20:27
Ik heb em gister voor het eerst gehoord..ouch! Errug zonde, ik vond ze altijd goed, hoewel ik niet echt fan bent van dat "genre".
What's next? Metallica ft. Britney Spears?

Ibanez
5 juli 2002, 22:32
Zie de andere topics, we hebben het er al over gehad.

taylor
6 juli 2002, 17:33
sjezus zeg dat was bagger man.

echt zonde man .ik ben echt hellemaal gek geweest van die band toen ik nog jonger was.

vind die eerste 3 albums goed de rest minder.en nu niks meer

MetalliCat
6 juli 2002, 18:04
Egt triest man...valt mij ook tegen van Metallica, stupid dat ze iets met sown hip hop loser doen.

Bins
6 juli 2002, 18:11
Metallica ft. Ol'Dirty Bastard lijkt me wel wat :grin:

Thomasvv
6 juli 2002, 18:23
Het klinkt als iets wat ze niet serieus hebben opgenomen.. Als ze dit uitbrengen neemt helemaal niemand ze meer serieus... Of is het al uitgebracht??!!

BLOK182
6 juli 2002, 20:42
Verschrikkelijk man, ik vond Metallica altijd wel een goeie band (vooral het oudere werk, 9 min instrumentaal scheuren enzo), maar nu begin ik toch wel een beetje te twijfelen, zijn ze nu zo wanhopig naar aandacht aan zoeken!?

Thomasvv
6 juli 2002, 21:08
Ik moet zeggen, ik vond de latere albums ook wel te pruimen... Het is niet meer de kewle harde metal van eerst ('80-s), maar toch is het goeie muziek.... Nu moet ik ze helaas niet meer serieus nemen.. Was het maar 1 april, dan was dat nummer misschien een grap van die gasten....

sash
6 juli 2002, 21:49
Op 2002-07-06 20:42, schreef BLOK182:
9 min instrumentaal scheuren enzo), maar nu begin ik toch wel een beetje te twijfelen,


ORION!!!

MetalliCat
6 juli 2002, 22:25
orion is egt mega vet :grin:

L4A
6 juli 2002, 22:42
Net ff geluisterd.....shit zeg wat een ongelofelijk slap aftreksel....bleeehhhh


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: L4A op 2002-07-06 22:43 ]</font>

Thomasvv
6 juli 2002, 22:51
Ik kan (en wil) gewoon niet geloven dat ze dat uit gaan brengen... iemand... maak me wakker en zeg dat dit een n8merrie is...

taylor
7 juli 2002, 15:58
nee metallica zuigt al 1 aantal jaren(ieder geval zeker na het black album) ,so wake up!!!

L4A
7 juli 2002, 17:22
Op 2002-07-07 15:58, schreef taylor:
nee metallica zuigt al 1 aantal jaren(ieder geval zeker na het black album) ,so wake up!!!


Ben ik het niet mee eens, load en reload vond ik helemaal niet zo slecht (en volgens mij zijn er meer die dat vinden, 't was alleen nogal 'in' om 't af te zeiken).

Thomasvv
7 juli 2002, 22:05
Psies.. het is anders dan wat ze eerst deden, en dat was gewoon meesterlijk. Maar ze zijn anders nog stukken beter dan veel andere bands... dat ze't commercieel uit gaan melken door bv dat gedoe met die rapper, tsja.. das andere koek..

Ik luister nog met veel plezier naar S&amp;M hoor.. Als ik daar naar luister hoor ik een band die perfect speelt samen met een steengoed orkest die steengoeie nummers spelen. Dat uitgerekend een nummer Als Nothing Else Matters een hit wordt, ligt aan het publiek, die willen dat en de band (en zeker niet te vergeten management en platenmaatschappij) springen daar gewoon op in..

Sandman
7 juli 2002, 22:38
Op 2002-07-07 17:22, schreef L4A:


Op 2002-07-07 15:58, schreef taylor:
nee metallica zuigt al 1 aantal jaren(ieder geval zeker na het black album) ,so wake up!!!


Ben ik het niet mee eens, load en reload vond ik helemaal niet zo slecht (en volgens mij zijn er meer die dat vinden, 't was alleen nogal 'in' om 't af te zeiken).


Helemaal mee eens. Pas NU zuigt Metallica!!!!

Thomasvv
7 juli 2002, 22:43
Als ze goed zuigt, moet je vragen of ze met je wilt trouwen :grin:

Thomasvv
7 juli 2002, 22:43
sorry...

Raffel
8 juli 2002, 09:49
ik vind het zo gek dat No Leaf Clover hier nooit een grote hit is geworden. Beste nummer sinds TBA als je het mij vraagt.

geertenno
8 juli 2002, 11:04
Bah, wat een #@$*&amp;#@$_(*herrie zeg!!

Noctiis
8 juli 2002, 11:30
ik vind Hero of the Day wel een aardig nummer, samen met One het enige wat ik van Metallica leuk vind

taylor
8 juli 2002, 16:39
ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zoals ik ze goed vond vanaf eigenlijk de eerste demo van hun.die ze nog serieus neemt na het black album.

ik luister zowizo niet veel naar metal meer omdat me smaak is veranderd door de jaren heen maar goed het blijft toch erg dat 1 band waar je me opgroeid (muzikaal gezien)zo slecht wordt.

ik bedoel ozzy is nog steeds te gek en in de zelfde stijl!!

MetalliCat
8 juli 2002, 17:36
Op 2002-07-07 22:43, schreef Thomasvv:
Als ze goed zuigt, moet je vragen of ze met je wilt trouwen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Lol :smile:

Ditmar
8 juli 2002, 18:08
Op 2002-07-08 16:39, schreef taylor:
ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zoals ik ze goed vond vanaf eigenlijk de eerste demo van hun.die ze nog serieus neemt na het black album.

ik luister zowizo niet veel naar metal meer omdat me smaak is veranderd door de jaren heen maar goed het blijft toch erg dat 1 band waar je me opgroeid (muzikaal gezien)zo slecht wordt.

ik bedoel ozzy is nog steeds te gek en in de zelfde stijl!!



Volgens mij ben ik het voor het eerst HELEMAAL met je eens !!!!!!

Dionyios
8 juli 2002, 18:09
Ah bah wat een k*tlied!

flippodestroyer
8 juli 2002, 19:07
Op 2002-07-08 16:39, schreef taylor:
ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zoals ik ze goed vond vanaf eigenlijk de eerste demo van hun.die ze nog serieus neemt na het black album.

ik luister zowizo niet veel naar metal meer omdat me smaak is veranderd door de jaren heen maar goed het blijft toch erg dat 1 band waar je me opgroeid (muzikaal gezien)zo slecht wordt.


Is het niet een beetje tegenstrijdig dat jij wel van smaak mag veranderen, maar Metallica niet? En kom op jongens zo beroerd is het nummer ook weer niet. Ik zal ongetwijfeld één van de weinige mensen op dit forum zijn die ook van rapmuziek (ja, en ook death metal) houdt, maar ik hoor in ieder geval liever dit, dan die troep die ze met S&amp;M uitbrachten.

Ditmar
8 juli 2002, 20:27
Okee, luister effe, ik maak zelf ook nu-metal of groovecore of rap-metal of hoe je het ook wil noemen, ik heb ook cd's van house of pain en cypress hill, maar ik vind dit nummer gewoon ongelovelijk slecht. Zoiets van schoenmaker blijf bij je leest zou hier van toepassing zijn. Het is gewoon kut en ze kunnen deze muziek niet maken, het is gewoon een eerste klas sell out, een ideaal schoolvoorbeeld.

taylor
8 juli 2002, 22:09
het probleem is niet alleen wat ik heb(qua smaak) maar zo'n beetje alle eerste uur fan's
is metallica was in het begin echt alleen bekend onder metal fans tot zeg maar one
bekend werd(waar niks mis mee is)

ik kan me goed voorstellen als je nu 16 of zoiets bent dat waarschijnlijk het black album het eerste wat je van metallica hoort en dan load enz en gaat kijken naar oude cd's .
ik was er al bij vanaf het begin dat is heel anders.

en als metallica gewoon was blijven doen wat ik ze goed vond doen(eerte 3 albums) dan vond ik ze nu nog leuk ,waarom moet je 1 band altijd goed blijven vinden??

Thomasvv
8 juli 2002, 22:59
Misschien: als ze nog steeds de muziek maakten van Kill 'em All, dan waren er nu heeel veel mensen afgehaakt "omdat ze stil blijven staan". Het is ook nooit goed :smile:

jammer dat bij Metallica (en een aantal andere bands) de platenmaatschappij en management zo'n sterke invloed hebben.

Waarom vind iedereen S&amp;M zo slecht eigenlijk?

BLOK182
9 juli 2002, 15:05
Best aardig album hoor, maar de live dvd van S&amp;M is leuker. (maja dan heb je ook beeld he)

Ibanez
9 juli 2002, 16:54
Zie mijn volgende bericht

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-08-31 10:45 ]</font>

Neals
9 juli 2002, 20:56
Hmmmz, dit zuigt echt als de neten....


maaruh nu-metal = echt iets voor headbangers tegenwoordig.

taylor
9 juli 2002, 22:55
of course, the idiots who have been crying "sell-out" ever since the Black Album will keep whining that it doesn't sound like "Puppets," but haven't we all had about enough of those mullets anyway?

hmm dit stukje zegt mij al genoeg.

pimmetje
9 juli 2002, 23:37
Gaaf... ik hoor weer 'ns bij de idioten :grin:.

stinkhippie
10 juli 2002, 21:05
de peppers kunnen het binnenkort ook wel sjeken denk ik zo
net als bij Metallica zullen strax bij het nieuwe album weer heel wat fans afhaken

Semafoor
10 juli 2002, 21:56
en veel fans zulen aanhaken...
'by the way' vind ik trouwens helemaal geen slecht nummer en californication vond ik ook helemaal geweldig, bij the peppers zal het wel meevallen hoor.

sash
11 juli 2002, 04:00
Zoals ik het op encycmet lees wordt het een goed album. Ik denk dat ze we did it again eerst uitgebracht hadden om iedereen te laten denken 'het wordt een klote album' en dan is het album ineens supergoed vergeleken met we did it again. Dan gaat natuurlijk iedereen dat album kopen en is de cash binnen :smile:

taylor
11 juli 2002, 22:34
laten we het hopen maar ik heb zeer me twijfels.

Thomasvv
12 juli 2002, 12:11
Op 2002-07-10 21:56, schreef Semafoor:
en veel fans zulen aanhaken...
'by the way' vind ik trouwens helemaal geen slecht nummer en californication vond ik ook helemaal geweldig, bij the peppers zal het wel meevallen hoor.

Ik vind het een geniaal nummer &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thomasvv op 2002-07-12 18:34 ]</font>

Ibanez
29 juli 2002, 12:51
Op 2002-07-09 16:54, schreef Ibanez:
He jongens, dit moet je ff lezen, want dat zal ff wat dingen rechtstellen die sommige mensen verkeerd dachten. En het nieuwe album word echt geen nu metal album. http://www.encyclopedia-metallica.com/news/2002-07-08.shtml
sorry 't was de verkeerde link. Hier zijn de goeie: http://www.encyclopedia-metallica.com/news/2002-06-26d.shtml en http://www.encyclopedia-metallica.com/news/2002-07-03b.shtml zo. En ze zijn dus totaal niet met ja rule de studio ingegaan, swizz beats heb alleen maar riffs gebruikt.

Thomasvv
29 juli 2002, 13:27
Gelukkig maar.. ik kan weer met een gerust hart naar Metallica luisteren :grin:

Sjaak
29 juli 2002, 17:28
Wij thuismuzikanten vinden het inderdaad nooit goed. Als ze dit doen willen we dat en als ze dat doen willen we dit. Maar als jij steeds dezelfde genre dezelfde nummers moest spelen jaaaaaren lang. Dan wordt je daar ook ziek van.

En S&amp;M is niet slecht maar de originele nummers zijn (de meeste althans) gewoon beter. Neem bijvoorbeeld Notting Else. Of S&amp;M is het prachtig maar hij is origineel gewoon (vind ik) veeeel beter.

funlovinme
17 augustus 2002, 16:24
Ik vind 'We Did It Again' niet geweldig, maar het geeft wel een positieve kijk op de toekomst van Metallica: de gitaren zijn zwaar, het nummer is stampend en Jaymz' vocalen zijn lekker agressief. Eigenlijk is het gewoon die Ja Roel die het nummer verneukt. Hij zal het ook wel hebben geschreven. Rappers moeten gewoon rappen en zich niet met Metal bezighouden. Metallica is een stukje kunst en daar moet dat gangsta-tuig vanaf blijven.
Ik zie het niet zo somber in met Metallica. Ik ben fan geworden door 'The Memory Remains', Reload is een van mijn favoriete albums, alhoewel ik wel inzie waarom fans van het eerste uur teleurgesteld zijn. Maar ik zou het wel lekker vinden als Metallica op het volgende album eens wat sneller en heavier gaat rocken. Niet persé back to the roots, maar gewoon wat meer rouwdouwen zou gaaf zijn. Ze hebben met Garage Inc. bewezen dat ze nog steeds snel en agressief kunnen zijn, en No Leaf Clover en -Human waren toch ook geen onaardige nummers.

taylor
17 augustus 2002, 20:41
garage inc is 1 ep die na master of puppets uit kwam!!!

zeg maar het eerste werk met jason erbij dus.

maar alleen met covers dus geen eigen werk!

funlovinme
17 augustus 2002, 22:50
Ja maar ze tonen in ieder geval aan dat er nog wel metalharten in ze zitten. Jason is trouwens een prima kerel, had het grootste metalhart. Geef hem niet de schuld van de verloedering van Metallica, dat is juist de reden dat Jason wegging. Het ligt veel meer aan Lars en Kirk, die make-up ineens interessanter gingen vinden dan heavy metal.

funlovinme
17 augustus 2002, 23:13
Op 2002-08-17 20:41, schreef taylor:
garage inc is 1 ep die na master of puppets uit kwam!!!

zeg maar het eerste werk met jason erbij dus.

maar alleen met covers dus geen eigen werk!


Nee, die EP heette Garage Days. Garage Inc. is het dubbelalbum met deels oude deels nieuwe covers, dat in 1998 uitkwam.

Dila&Kitaar
18 augustus 2002, 15:00
tis net linkin park... echt geen zak aan gewoon, banaal.

taylor
18 augustus 2002, 22:13
Op 2002-08-17 23:13, schreef funlovinme:


Nee, die EP heette Garage Days. Garage Inc. is het dubbelalbum met deels oude deels nieuwe covers, dat in 1998 uitkwam.


oh kun je na gaan ik volg die band niet eens meer dus sorry.maar begrijp ik het goed dat op die garage inc dus ook die oude ep staat???echt iets voor hun ja 2 keer ergens geld aan verdienen!

Thomasvv
19 augustus 2002, 00:30
Die EP is zeg maar uitgebracht in 1987 ofzo, en is niet meer te krijgen. Het is echt een extreeeeem collectorsitem. Ik had hetzelfde gedaan hoor. Nu kunnen de mensen die die EP niet hebben (en dat is 95% van de fans gok ik) toch die muziek luisteren. Ik bv... en ik vind het een superplaat...

doemschaap
19 augustus 2002, 04:06
dit nummer vond ik de term "nu-metal" nog niet eens. ik denk dat dit nummer gedoemd is te mislukken want de meerderheid van de r&amp;b liefhebbers vind dit een slap excuus voor r&amp;b en de metal/rock fans... ja nou dat mag duidelijk blijken uit de vorige posts;]

Thomasvv
19 augustus 2002, 04:23
Ach... ze doen maar... R&amp;B kan toch niet verder meer zinken.. dacht ik zo...

taylor
19 augustus 2002, 21:30
collectorsitem dacht het niet ik heb zelf ook nog ergens in de kast liggen.

hij is ook toen al erg goed verkocht in grote aantalen dus waarom is dat 1 collectorsitem??

Thomasvv
20 augustus 2002, 01:00
Dat d8 ik... had ik ergens gehoord.. Miscchien issie alleen niet meer te krijgen.. dan noem ik het een soort van collectros item...

taylor
20 augustus 2002, 11:23
oh het zo best kunnen hoor maar ik denk zelf van niet omdat die in grote aantalen is gemaakt.

maar het meredeel van de fan's nu die waren er toen nog niet dus misschien dat het op die manier 1 collectors item wordt.

ik heb trouwens nog wel de maxi single van jump in the fire(met op de b kant live nummers)die was toen al bijzonder geloof ik(1983)is dat wat waard??

Anders Destium
20 augustus 2002, 17:23
Load en reload hadden zeker tijd nodig om te bezinken, maar om nou te zeggen dat ze muzikaal op het zelfde niveau staan als met Master en And Justice....
Ze worden misschien wel te oud :smile:

MetalliCat
20 augustus 2002, 20:44
Hun stijl veranderd gewoon een beetje, ik vind ze nog steeds nr 1 :grin:

ESPGuitarFreak
30 augustus 2002, 17:25
kvind ze zelf ook ngo zeker nummer 1...alleen dat "experiment" met fucking ja rule zuigt echt gewoon, hadden ze nooit aan moeten beginnen.

Ik hoop iig op n goed nieuw studioalbum...tgeen wat daarover al uitgebr8 is zijn best positieve reacties gelukkig..

MetalliCat
30 augustus 2002, 23:30
Op 2002-08-30 17:25, schreef ESPGuitarFreak:
kvind ze zelf ook ngo zeker nummer 1...alleen dat "experiment" met fucking ja rule zuigt echt gewoon, hadden ze nooit aan moeten beginnen.

Ik hoop iig op n goed nieuw studioalbum...tgeen wat daarover al uitgebr8 is zijn best positieve reacties gelukkig..

Nou kijk..die stunt met Jarule, METALLICA IS NIET MET JARULE DE STUDIO INGEDOKEN :smile: swiss beats ofzo heeft een riffje van Metallica onder wat gedoe van Metallica gemonteerd, en nu denkt fucking haast iedereen dat 'tallica de studio met em is ingedoken :sad:

Ibanez
31 augustus 2002, 10:44
Ja idd metallicat dat probeer ik ook aan iedereen te zeggen!

Ibanez
31 augustus 2002, 10:46
James Hetfield said, "I think they did a great job. There were riffs I had heard before somewhere," he added, smiling, "and I think the song is really cool and different, extremely different."

Then swizz beats took some samples and mixed a song out of them and had Ja Rule rap over them. Lars said that the 'Talica boys just sat back and let them do whatever they wanted to do with it.

Lars then said how it has nothing to do with the new album (which I knew but it seemed like many Metallica fans were not aware... they should start reading your site!). He also stated that the new album will be very heavy, without the bluesy stuff from the Load/ReLoad cds.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-08-31 10:51 ]</font>

MetalliCat
31 augustus 2002, 12:06
Ibanez slaat de spijker op zijn kop! Eindelijk iemand die weet waar ie over praat :grin:

Ibanez
31 augustus 2002, 17:08
thanks :grin:

Iceman
31 augustus 2002, 17:22
"Lars then said how it has nothing to do with the new album (which I knew but it seemed like many Metallica fans were not aware... they should start reading your site!). He also stated that the new album will be very heavy, without the bluesy stuff from the Load/ReLoad cds."


Dat hoop ik!! Heb de Tallica's al gezien op de "Kill 'em All"- tour en heb van die oude EP's. Hopelijk weer ballen op de nieuwe cd................

Thomasvv
31 augustus 2002, 18:45
OP metallica.com kan je (hele kewle) videootjes bekijken over de opnames enzo

ESPGuitarFreak
1 september 2002, 13:39
Lars said that the 'Talica boys just sat back and let them do whatever they wanted to do with it. ... da bedoel ik dus met dat experiment :S ze hebben t aan n ander over gelaten en daar hadden ze gewoon echt ni aan moeten beginnen

maar goed,..maar hopen op n goed studioalbum...? :S

Ibanez
1 september 2002, 16:31
Das waar maar zoveel maakt het toch niet echt uit. Het is wel dom maar dat ze daar door verschrikkelijl laaggezakt zijn ofzo vind ik een beetje overdreven.

Iceman
2 september 2002, 00:32
T 'is net als met de economie, na een aantal vette jaren een paar magere jaren...............Lightning en Master de pieken, dan de iets mindere Justice en Black, vervolgens de minderwaardige Load en Reload (ja, het gitaargeluid is gaaf) en nu hopelijk weer een opwaardering van de Talicca-aandelen!!

taylor
2 september 2002, 21:50
volgens mij verkoopt elk nieuw album beter dan de vorige van metallica dus dat klopt niet.

ik volg die band niet meer maar denk toch bijna wel zeker dat dat nieuwe album niet iets voor mij wordt maar wie weet.

Anders Destium
6 september 2002, 12:49
Wat ik wel raar vond (waarschijnlijk door de platenmaatschappij aangegeven) dat Lars voor Load the black album ging afkraken, de laatste twee nummers daarvan haalden het niveau omlaag... (My friend of misery en de laatste ben ik even de naam van kwijt)
Ontzettende onzin natuurlijk ze waren allebei van hetzelfde niveau als de rest van de CD maar dat mochten ze kennelijk niet meer vinden...

MetalliCat
6 september 2002, 19:44
Nr 12 is de Struggle Within