PDA

View Full Version : Nieuwe snaren zetten?



Borisbecker
22 februari 2005, 12:23
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar die doet het op dit moment niet. Wat is de beste, makkelijkste, snelste dus meest effectiente manier om nieuwe snaren op je gitaar te zetten

Cubensis
22 februari 2005, 12:25
uh....oude eraf-> nieuwe erop....zijn er andere manieren?

Baco
22 februari 2005, 12:31
Er zijn er die zweren bij snaar per snaar er af te halen (om te neck wat te ontzien).
Dan zijn er ook andere die ze er allemaal ineens afgooien (ideale moment om je neck eens op te poetsen).

It's your choice...

Cubensis
22 februari 2005, 12:33
ja, tenzij je een floyd rose achtig iets hebt, dan is t handig op t snaar voor snaar te doen (1 snaar eraf, nieuwe erop enz. )

RS-Rik
22 februari 2005, 12:57
Niet je snaren eraf knippen, dat lijkt me niet zo goed voor de hals. Gewoon draaien.

Het duurt misschien even (vooral de eerste keer) maar dat gedult moet je gewoon hebben, en zo vaak hoeft het nou ook weer niet te gebeuren.

pol
22 februari 2005, 12:58
alleen bij een floyd is het handig om snaar per snaar te wisselen, anders ben je wat langer bezig met stemmen.
of je kunt er ook iets onder de trem steken zodat die niet naar onder valt en alle snaren tegelijk afhalen, als je der niks ondersteekt kun je niet meer aan de schroeven om de snaar vast te zetten.
Bij gitaren zonder floyd of tremolo maakt het niks uit. Maar als ik mijn nek niet moet schoonmaken doe ik ook snaar per snaar.

groovyB3
22 februari 2005, 12:59
Gewoon zo'n snaren windertje kopen, dan gaat het sneller dat draaien ;)


Ik draai ze zelf een beetje los en knip ze dan af. Gaan ze ook makkelijker door de brug heen. Moet bij mij zowat wekelijks gebeuren dus ik heb liever dat het wat sneller gaat. Je hals kan een hoop hebben, dus dat boeit ook niet echt.

RS-Rik
22 februari 2005, 13:01
ja maar dan zijn ze al los

Antal
22 februari 2005, 13:26
Het staat gewoon in de FAQ hoor!

BassAgent
22 februari 2005, 16:51
Ik verwissel ze altijd snaar voor snaar. Er staat een enorme spanning op je hals en t is heel slecht als je die in een keer eraf haalt.

Sicky61
22 februari 2005, 17:21
Ik verwissel ze altijd snaar voor snaar. Er staat een enorme spanning op je hals en t is heel slecht als je die in een keer eraf haalt.
hoezo slecht?

BassAgent
22 februari 2005, 17:32
De spanning gaat eraf, en dan kan je hals ineens een andere vorm gaan aannemen, dan kan je hout barsten.

mijnechtenaamisalvergeven
22 februari 2005, 17:37
Ja, als je ze met een tangetje doorknipt zonder ze los te draaien :D
Natuurlijk kan een hals torderen maar dat komt niet vaak voor bij een normale snaarwisselactie. (netjes losdraaien dan eventueel knippen)

Swan
22 februari 2005, 17:59
De spanning gaat eraf, en dan kan je hals ineens een andere vorm gaan aannemen, dan kan je hout barsten.

bullshit

groovyB3
22 februari 2005, 18:07
De spanning gaat eraf, en dan kan je hals ineens een andere vorm gaan aannemen, dan kan je hout barsten.

bullshit

Idd bullshit.

Lune-a-tic
22 februari 2005, 18:08
horse manure zelfs... :cool:

Azrael
23 februari 2005, 12:29
De spanning gaat eraf, en dan kan je hals ineens een andere vorm gaan aannemen, dan kan je hout barsten.

bullshit

+1

Grote onzin.....

deedee
25 februari 2005, 18:40
Niet je snaren eraf knippen, dat lijkt me niet zo goed voor de hals. Gewoon draaien.

Het duurt misschien even (vooral de eerste keer) maar dat gedult moet je gewoon hebben, en zo vaak hoeft het nou ook weer niet te gebeuren.

pardon? het moet wel vaak gebeuren als je zoals ik iedere 1.5 maand een snaar breekt. :razz: :-D
En als je snaar breekt heb je hetzelfde als wanneer je hem losknipt.

deedee
25 februari 2005, 18:41
Niet je snaren eraf knippen, dat lijkt me niet zo goed voor de hals. Gewoon draaien.

Het duurt misschien even (vooral de eerste keer) maar dat gedult moet je gewoon hebben, en zo vaak hoeft het nou ook weer niet te gebeuren.

pardon? het moet wel vaak gebeuren als je zoals ik iedere 1.5 maand een snaar breekt. :razz: :-D
En als je snaar breekt heb je hetzelfde als wanneer je hem losknipt.

deedee
25 februari 2005, 18:41
Niet je snaren eraf knippen, dat lijkt me niet zo goed voor de hals. Gewoon draaien.

Het duurt misschien even (vooral de eerste keer) maar dat gedult moet je gewoon hebben, en zo vaak hoeft het nou ook weer niet te gebeuren.