PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker



avenue
22 februari 2005, 09:28
Heei,

ik ben opzoek naar een nieuwe versterker. Want wat ik nou heb is helemaal niks (zat bij fender squier starters pakket). Maar nu ik inmiddels een nieuwe gitaar heb, wil ik uiteraard ook een nieuwe versterker voor beter geluid.
Ik heb al wat rondgekeken, bij feedback en ook 2e hands. Ik denk dat ik voor 2e hands ga, dat is wat goedkoper. Nou had iemand een marshall 30 watt versterker met een distorsion metal pedal voor 100 euro. Alleen 30 wat is nog niet echt veel. Zou hier zuiver geluid enzo uitkomen? Hij zegt dat hij nog in hele geode staat is enzo. Maar uit 30 watt is dat goed?

Kan iemand mij misschien ff wat tips enzo geven waar ik op moet letten??
Alvast bedankt!

Martijn

vester86
22 februari 2005, 12:13
hou dan je start/strat pakket amp, en spaar door. zo boek je echt bijna geen vooruitgang... Als je nou zei: Een 30 watt modelingamp, dan had ik gezegd: ja, maar zo'n marshall 30 watt transistor, dat zal wel eentje uit de MG serie zijn, en die serie zuigt

dejohan
22 februari 2005, 12:55
Wat ik lees op dit forum wordt de Roland Cube 60 vaak aangeraden (is een modelling amp), en een Vox, ik denk Vox AD50 of AD30 ofzo.

Van buizenamps: de Peavey Classic 30, Peavy Delta Blues, en Marshall maar ik hoop dat iemand anders mij aanvult met de modellen.

Van transistor amps: nou, niet veel. Zeker geen Marshall.