PDA

View Full Version : Op herhaling: zicht op amps kwijt....



Orpheo
21 februari 2005, 23:28
zo, ben ik weer met mijn zoektocht naar de graal voor een goeie amp....

dit zijn ongeveer de wensen (net sinterklaas....maar dan NEEET iets te laat :wink: )

vintage tone!! hij moet echt vintage zijn. ik ben geen fan van moderne bakken. top/cab, combo boeit niet. nieuw of 2ehands maakt ook niet uit. als ik maar een richtlijn heb, zo van; in die richting moet je zoeken.

oh ja, maximum budget: 1500 euro.

iemand ideeen?

Kasper
22 februari 2005, 00:10
misschien kijken bij vintage versterkers.


Is maar een ideetje hoor :wink:

vester86
22 februari 2005, 00:53
orange is in mijn ogen een echt vintage merk. Of je moet voor oude marshall's / fenders willen gaan (ik noem maar iets)

LordRiffenstein
22 februari 2005, 07:27
Define vintage tone!

Fender?
Marshall?
Vox?
Hiwatt?
...

In je vorige thread had je het nog over een metalbak die ook een bluesy sound moet kunnen doen en nu over vintage tone. Ik zou eerst eens nadenken wat ik eigenlijk wil, mocht ik in je schoenen staan.

Nocki
22 februari 2005, 08:05
als je dan toch aan het nadenken ben kan je gelijk eens nadenken ove je onderschrift. dat lijkt wel indezelfde opwelling geschreven.

Nocki

Orpheo
22 februari 2005, 09:33
als je dan toch aan het nadenken ben kan je gelijk eens nadenken ove je onderschrift. dat lijkt wel indezelfde opwelling geschreven.

Nocki

mijn onderschrift? nee hoor, das geen opwelling, maar mijn kijk op religie in t algemeen, maar daar gaat t niet om.

over die metal-amp met bluesrandje. moet dus bluesamp met metalrandje worden. kheb een powerball gehoord nl, en dat was h-e-l-e-m-a-a-l mijn ding niet! ik heb een marshall '59 reissue gehoord, en die vind ik helemaal geweldig. maar dan wel graag een IIIEEETS goedkopere variant van die.....

@Kasper

tja, kijken bij vintage versterkers.....kan, maar ik wil een nieuwe(re) amp, die vintage klinkt :wink: dat andere topic gaat over oude amps, en daar heb ik de centjes nie voor..... :(

Thijssie
22 februari 2005, 09:47
over die metal-amp met bluesrandje. moet dus bluesamp met metalrandje worden. kheb een powerball gehoord nl, en dat was h-e-l-e-m-a-a-l mijn ding niet! ik heb een marshall '59 reissue gehoord, en die vind ik helemaal geweldig. maar dan wel graag een IIIEEETS goedkopere variant van die.....

Met een '59 bedoel je waarschijnlijk de 1959SLP toch? Die 1959 is geen jaartal; de eerste marshalls zijn van 1962.

Kijkt u eens!
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/29023.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dmarshall%26fo%3D%26rv%3 D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

Dan houd je nog precies wat geld over voor een leuke 2x12 cab....

Orpheo
22 februari 2005, 10:01
over die metal-amp met bluesrandje. moet dus bluesamp met metalrandje worden. kheb een powerball gehoord nl, en dat was h-e-l-e-m-a-a-l mijn ding niet! ik heb een marshall '59 reissue gehoord, en die vind ik helemaal geweldig. maar dan wel graag een IIIEEETS goedkopere variant van die.....

Met een '59 bedoel je waarschijnlijk de 1959SLP toch? Die 1959 is geen jaartal; de eerste marshalls zijn van 1962.

Kijkt u eens!
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/29023.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fgitaarbasverster kers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dmarshall%26fo%3D%26rv%3 D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

Dan houd je nog precies wat geld over voor een leuke 2x12 cab....

precies ja. deze dus: http://www.marshallamps.com/images/products/vintage/1959slpunit.html

maar dan maar 1 cab, niet 2, maar das logisch denk ik zo..

die link die jij neerzette, is wel een andere hoor dan de '59slp....die daar, das een jcm 800....

Albert
22 februari 2005, 10:03
Idd een simpel onderschrift. Als dat je kijk op de wereld is, dan is die wel behoorlijk beperkt......

Trouwens: als je die uitspraak over moslims zou doen zou je flink wat protesten krijgen. Die uitspraak die je nu doet is lekker makkelijk. Kortom, ik vind het een kortzichtige, beledigende uitspraak van je, welke mij als christen zijnde reduceert tot een bloedvergieter. Je zou niet verder van de waarheid kunnen zitten denk ik zo. Maar als dat je beeld van religie is, hoop ik dat je er snel achter komt dat je ongelijk hebt.

charlie45
22 februari 2005, 10:09
probeer eens een line6 amp, dat lijkt me echt wat voor jou

- metal amp
- blues amp
- vintage amp
- binnen je budget
- en toch nieuw!!

LordRiffenstein
22 februari 2005, 10:12
Idd een simpel onderschrift. Als dat je kijk op de wereld is, dan is die wel behoorlijk beperkt......

Trouwens: als je die uitspraak over moslims zou doen zou je flink wat protesten krijgen. Die uitspraak die je nu doet is lekker makkelijk. Kortom, ik vind het een kortzichtige, beledigende uitspraak van je, welke mij als christen zijnde reduceert tot een bloedvergieter. Je zou niet verder van de waarheid kunnen zitten denk ik zo. Maar als dat je beeld van religie is, hoop ik dat je er snel achter komt dat je ongelijk hebt.

Wil je die off topic bs ook in off topic houden?

andoni
22 februari 2005, 10:16
probeer eens een line6 amp, dat lijkt me echt wat voor jou

- metal amp
- blues amp
- vintage amp
- binnen je budget
- en toch nieuw!!


de man vraagt om een Vintage sound en jij komt af met een Line6 cyberding :o

pol
22 februari 2005, 10:22
die jcm800 is ongeveer hetzelfde vanbinnen als die 1959, alleen de kast is anders. dit is de 1959 maar dan in jcm800 versie.
De prijs is wel aan de hoge kant, die is geen 900 euro waard (of zat er een cab bij ?)

Orpheo
22 februari 2005, 10:25
die jcm800 is ongeveer hetzelfde vanbinnen als die 1959, alleen de kast is anders. dit is de 1959 maar dan in jcm800 versie.
De prijs is wel aan de hoge kant, die is geen 900 euro waard (of zat er een cab bij ?)

nee, alleen top.

@albert

hoe mijn onderschrift tot stand is gekomen, is een heeeel lang verhaal, en sterker nog, ik ben ook christen. maar goed.....ik verander m wel ff...ik heb geen zin in hordes mensen die aanstoot nemen aan mn onderschrift (staat er pas uhm...6 weken ofzo...)

charlie45
22 februari 2005, 10:27
probeer eens een line6 amp, dat lijkt me echt wat voor jou

- metal amp
- blues amp
- vintage amp
- binnen je budget
- en toch nieuw!!


de man vraagt om een Vintage sound en jij komt af met een Line6 cyberding :o

ik was niet serieus. als iemand een goede vraag stelt zal ik mijn best doen een serieus antwoord te geven.

maar goed: orpheo, wil je eens heel duidelijk aangeven waar je naar zoekt? [je wil iets waarmee je mooi blues kan spelen, en ook metal? dat kon wel eens moeilijk worden..]

BLOK182
22 februari 2005, 10:43
Hey kerel, je hebt ook nog de 1987x, een 50 watt goedkoper broertje van de 1959SLP. Evt ook nog de JTM45, maar het zijn wel beetje andere amps allemaal.

Orpheo
22 februari 2005, 10:44
dat het " moeilijk" is, kan natuurlijk ook temaken hebben, met het eventuele feit dat ik mn favo bands verkeerd benoem.......

iron maiden en velvet revolver (maar vooral dat eerste)....is dat wel metal?? wat ik iig NIET zoek, is iets a la korn, slipknot, of zakk wylde (ja, wel een beetje, maar niet primair), of ook niet a la dimebag.

en blues is voor mij (de beginperiode van) led zeppelin.....


ja, vraag niet waarom....maar in die "hokjes" stop ik die bands....

vandaar dat ik dus zeg, een amp die een vintage sound heeft, en niet modern....

up-guitarman
22 februari 2005, 10:49
Die oude marshalls zijn idd wel vet, zou er ook graag eentje hebben :razz:
Maar uum, kijk eens naar een peavey classic (mss best de topversie), heb hem getest (combo) in strings & Things en wow wat een vette blues sound. Heb hem daarna ook eens gezien op een klein festivalleke, gebruikt door jawel, een metalband, weliswaar met een goeie dist ervoor. Was maar 1 gitarist en had echt vette sound, dus mss de moeite om eens te kijken....

up-guitarman
22 februari 2005, 10:50
dubbel

taylor
22 februari 2005, 10:55
misschien is de thd flexi 50 wat voor je? is wel tegen de 1800 ofzo.

echt 1 goeie amp met vintage(fender/marshall) achtige toon.

charlie45
22 februari 2005, 10:59
ok, das beter.

ik denk dat jij heel gelukkig gaat worden van een slp of jcm800 met een paar pedaaltjes.

voor 1500 euro kun je een prima marshall top kopen, met cab en dan ook nog een fijn scheurpedaaltje zoals een fulltone fulldrive. het zou mij verbazen als je daar niet een heel eind mee komt.

succes.

Thijssie
22 februari 2005, 11:36
<Knip>

die link die jij neerzette, is wel een andere hoor dan de '59slp....die daar, das een jcm 800....

Dat sowieso want de '59slp bestaat helemaal niet :razz:

Maar stel dan geen vraag en ga dan gewoon naar de winkel en koop een 1959SLP RI!


En aan alle "relikneuzen": opbossen naar off topic!

vester86
22 februari 2005, 12:10
en een fender twin met een Boss metal zone ervoor zo blues als wat, en met een metal randje :razz:

Marc Oblivian
22 februari 2005, 12:29
Ik zou eens gaan kijken voor een JTM45. Wij hebben die ook in de oefenruimte staan en die heeft (vind ik) een erge mooie vintage sound. Ik zet er dan nog wel een boost pedaal voor en een fuzz, om het sixties/seventies verhaal helemaal compleet te krijgen. :)
Wat ook altijd leuk is, is een oude Hiwatt of Soundcity (zelfde principe).

TMKXL
22 februari 2005, 12:43
probeer eens een line6 amp, dat lijkt me echt wat voor jou

- metal amp
- blues amp
- vintage amp
- binnen je budget
- en toch nieuw!!


de man vraagt om een Vintage sound en jij komt af met een Line6 cyberding :o

Ooit van de Line6 Duoverb gehoord?

Speeddemon
22 februari 2005, 12:59
iron maiden en velvet revolver (maar vooral dat eerste)....is dat wel metal?? wat ik iig NIET zoek, is iets a la korn, slipknot, of zakk wylde (ja, wel een beetje, maar niet primair), of ook niet a la dimebag.

en blues is voor mij (de beginperiode van) led zeppelin.....
...
Als ik me niet vergis spelen alle drie genoemde bands op (gemodde) Marshalls.

Verder (als Iron Maiden-liefhebber) kan ik je die Peavey Classic 50 2x12" echt aanraden! Clean is mooi clean, maar met genoeg mojo voor blues, en het scheurkanaal doet een beetje Maiden/Priest aan. Boost-pedaal ervoor, en je hebt Slash.

pimmetje
22 februari 2005, 13:54
Led Zep maakte van een heel arsenaal aan versterkers gebruik... van Fender tot National/Supro tot Marshall en nog andere zooi. En juist in de beginjaren dacht ik geen Marshall.

Ik zou, als ik 't zo lees, ook niet te hoog in het vermogen gaan zitten; eerder bij 40 of 50W dan 100W. Een 1x12 combo'tje en voor (evt.) erbij een 2x12 cab lijkt mij dan wel aardig.
Dat moet ook voor onder die 1500 wel te doen zijn.

Of is een Koch Classictone (40W, 4x10 alNiCo) misschien iets voor je. Misschien net iets te weinig rock... maar ik zou 'm 's gaan testen. Ik weet ook niet of die 2eHands een beetje te krijgen zijn.

up-guitarman
22 februari 2005, 14:16
Kom je met een koch multitone of twintone ook niet een heel eind overweg ... Die zijn toch goed zowel clean als OD dacht ik ?!?

up-guitarman
22 februari 2005, 14:18
Verder (als Iron Maiden-liefhebber) kan ik je die Peavey Classic 50 2x12" echt aanraden! Clean is mooi clean, maar met genoeg mojo voor blues, en het scheurkanaal doet een beetje Maiden/Priest aan. Boost-pedaal ervoor, en je hebt Slash.

Uhu, zou ik ook zeker checken !!!

Lacrymosa
22 februari 2005, 14:56
volgens mij is het niet zo dat je door het bomen het bos niet meer ziet..........................................maar je wil gewoon iedere week wat anders

pimmetje
22 februari 2005, 14:59
Kom je met een koch multitone of twintone ook niet een heel eind overweg ... Die zijn toch goed zowel clean als OD dacht ik ?!?]
Zijn idd ook leuke bakkies, maar o.a. de speakers maken wel verschil.
De combo-versies van twintone en multitone hebben ceramische 12" speakers. De classictone heeft 10" AlNiCo's.

Op zich zou een Twintone (combo) met een 2x12 cab als extra'tje ook zeker niet verkeerd zijn.

Orpheo
22 februari 2005, 15:13
volgens mij is het niet zo dat je door het bomen het bos niet meer ziet..........................................maar je wil gewoon iedere week wat anders

neuh.....ik weet welke sound ik wil, maar ik weet niet welke kant ik op moet zoeken...

Orpheo
22 februari 2005, 15:13
volgens mij is het niet zo dat je door het bomen het bos niet meer ziet..........................................maar je wil gewoon iedere week wat anders

neuh.....ik weet welke sound ik wil, maar ik weet niet welke kant ik op moet zoeken...

Anders Destium
22 februari 2005, 16:15
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar je moet toch echt een Koch gaan proberen :)

Heb je al eens Rivera's geprobeerd?

AART
22 februari 2005, 17:55
als ik jou was zou ik een Marshall JCM 800 2203 kopen met een 4 x 12 kast met greenbacks en een ibanez ts 9. das heel vet voor blues en maiden...

V!N
22 februari 2005, 21:58
Doorsparen .. Je kunt wel tot in den eeuwigheid blijven emmeren over versterkers die je graag wilt en niet kan betalen, maar een goedkope tussenstop blijft een goedkope tussenstop en hier ga je dan alleen nog maar meer over zeuren.

Speel door op wat je hebt en blijf sparen, over een paar maanden heb je dan genoeg voor iets wat je (op dat moment) helemaal fantastisch vindt.

Orpheo
23 februari 2005, 01:11
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar je moet toch echt een Koch gaan proberen :)

Heb je al eens Rivera's geprobeerd?

ik ben bang, dat ik t met je eens ben.....

de enige amp (naast die '59 marshall) die ik ook heeel fijn vond, was een koch twintone..... :oops:

ik denk dat doorsparen idd de beste optie is....

pol
23 februari 2005, 08:30
verstandige beslissing, ik zou niks kopen waarvan je niet onmiddelijk achterover valt . En blijven muziekwinkels platlopen om te testen natuurlijk.

guhlenn
23 februari 2005, 10:34
je vorige onderschrift was beter... LOL

charlie45
23 februari 2005, 10:43
er staat ook een waanzinnige rivera te koop.. ik begrijp niet waarom niemand die gekocht heeft. voor 650 euro heb je een complete 19" ubersetup. ik heb het over deze:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=37222

of klinkt dat ding gewoon niet? lijkt me sterk.

marc_o
23 februari 2005, 10:49
Klinkt goed hoor, en was een dure jongen ook vroeger. Maarja, ik ben dan ook een Rivera-fan!

guhlenn
23 februari 2005, 10:51
Ach, als het een M opf SL model was geweest had ik hem gekocht, maar twee dezelfde... neuh...

pimmetje
23 februari 2005, 13:01
Te veel knopjes.