PDA

View Full Version : Live opname Jazz/Funk band Chameleon



Ibanez
21 februari 2005, 22:48
Hier een opname van mijn band Chameleon. Dit is van het optreden in het podiumcafe van de Boerderij. Het volume van de instrumenten is niet echt goed afgesteld. Ook is mijn solo redelijk belabberd, dit door een combinatie van slechte voorbereiding en een slecht geluid. (oplossing van slechte solo: gooi je wah pedaal aan :P)

Kijk overigens ook eens op onze website www.chameleon-band.tk en zet wat in het gastenboek! We hebben weer wat nieuwe optredens in de planning staan dus blijf kijken!

Ook zijn we gevraagd door de Boerderij om vanaf Mei elke eerste woensdag van de maand een jamsessie te organiseren/begeleiden in het podiumcafe. Hierbij nodig ik iedereen uit om langs te komen om mee te jammen!

Anyway, hier de opname:

http://www.solcon.nl/chavinga/Chameleon_Red_Clay.mp3

laat me weten wat je er van vind (en let niet teveel op de gitaar ;))

Equalizer
21 februari 2005, 23:14
Geweldig :soul: Helemaal mijn smaak. De bassist lijkt alleen flink zenuwachtig aan het begin, en ook later laat z'n timing soms wat te wensen over. Wel een heerlijk loopje dat veel goedmaakt. Lekkere sax ook. Al met al zou ik zeker blijven luisteren, en ben nu de site aan het checken.

Roy K.
22 februari 2005, 00:14
Koren op mijn molen! :-D

Heerlijke funk, kan niet anders zeggen. Wel jammer dat de sax vergeleken bij de rest een tikkie hard staat, maar dat heb je ook al gauw. Timing van de bas ben ik ook niet overal even gelukkig mee, maar het kan er prima mee door.

Oja, voordat je de wah gebruikt vind ik je geluid wat iel en leeg klinken, maar dat kan in de zaal wel heel anders zijn geweest, dus ik weet niet of je dit moet veranderen.

Al met al super performance! :cool:

Negative K3 fan
22 februari 2005, 09:13
ik vind het lekker lijp

de gitaarshit is best wel goed alleen de toon nogal dun/levenloos/steriel... misschien dat een lekkere buizenbak met een randje voor een iets levendigere sound kan zorgen (mn voor de solo's). je lost het wel goed op met die wah.

verder goede drums en sax enzo, de bas is duidelijk wat minder.

Ibanez
22 februari 2005, 11:53
Thanx voor de comments iedereen!
Ik speel ook over een buizenbak (Mesa/Boogie Caliber 50+) maar het grote probleem was, dat de geluidsman onder het optreden aan mijn EQ (vooral de 80k schuif) ging zitten schuiven omdat hij het geluid te bassig vond ofzoiets. Daarmee verloor ik de dikke (jazz) toon die ik normaal wel had. En als je zo'n dun geluid hebt klinken bends nogal ielig dus ga je al snel een beetje funky akkoordjes spelen ;) Overigens klonk het in de zaal wel anders. De bas is in dit nummer idd nogal slordig. Voor de rest ben ik benieuwd naar meer meningen!

up-guitarman
22 februari 2005, 14:35
Een tip: Nooit een geluidsman aan je amp laten knoeien !!!

Voor de rest leuke muziek, enkel vind ik het nr. wat lang om te blijven boeien ... Het is leuk gespeeld, enkel de sound ma kan je weinig aan verandere, alles nog wat strakker en dan is het best lekker !!!

Ibanez
23 februari 2005, 22:35
Nee ik vond het ook apart dat die geluidsman daarvoor het podium op kwam onder het optreden, volgende keer draai ik hem gewoon eigenwijs terug :razz: Binnenkort zetten we ook een nieuwe mp3 online dus check de website ;) Voor de rest ben ik benieuwd naar meer meningen!

ResNovae
24 februari 2005, 16:33
Gave shit! Gitaar mag nog wel iets 'donkerder', maar wat je speelt klinkt leuk. Vooral dat wah-stuk past precies goed in het lied. Even inhakend op wat Neg K3 Fan zegt: als je wat meer gebruikt maakt van natuurlijke vibrato's bij het spelen, wordt het wat 'gelikter'.

Ik heb af en toe het idee dat de bassist z'n bas niet helemaal top heeft gestemd omdat hij er gevoelsmatig hier en daar een klein beetje naastzit als hij de tonika van sommige van jouw akkoorden speelt. (of speelt ie fretless?)

Voor de rest: post vooral meer!!

Hempo
24 februari 2005, 20:55
voor live-opname is dit wel te pruimen.
bassist klinkt niet strak en vals soms.

Ik vond het intro wat zwakjes eigenlijk. Toen de sax erbij kwam begon het wat lekkerder te klinken. Heb niet zoveel verstand van sax, maar die kerel (of vrouw) beheerst 'm wel :)

Vanaf 3:00 met de gitaren vind ik dan weer wat minder. Staat sowieso te zacht op deze opname. Maar misschein had je je cab. richting het publiek staan. Het begin van de gitaarsolo was twijfelachtig. WAH stukje is grappig, maar te lang.

Qua opbouw wel weer geinig. dan de bas... tja die vink wat minder.
drumsolootje klinkt wel ok, en zo te horen vond het publiek dat ook wel.

toetspartijtje klinkt wel lekker, qua spel.
weer afgesloten met de sax klinkt het over 't algemeen wel redelijk tot goed.

Ik geef alleen maar m'n mening hoor. Als ik ergens arrogant overkom, dannuh bedoel ik dat niet zo geloof ik.

groeten,
Hempo

Robs
25 februari 2005, 19:11
Hee Ibanez, best wel tof man!

Hoewel die saxofonist best kan spelen wordt het alleen wel een tikkeltje saai na een tijdje... Ook de overgangetjes kunnen wel iets meer aangekondigd worden, wat meer opbouw en dynamiek zou kunnen helpen, hoewel dit tijdens de gitaarsolo wel weer tof is. Die piano is ook lekker.

Verder mis ik een beetje de 'edge' of de 'bite', het is een beetje tam allemaal. Hoe lang spelen jullie trouwens al? Ik zie (maar wie ben ik) wel potentie maar Ahoy Materiaal is het nog niet :D

Lucky
27 februari 2005, 00:06
keep up the good work!