PDA

View Full Version : Nogmaals chorus: Boss CE-20?



D3nnis
21 februari 2005, 21:56
Kwam er zaterdag toevallig eentje tegen in een winkel, en heb deze gelijk eventjes geprobeerd.
Klonk toch wel heel erg goed vond ik, vooral de "rich" stand....ook eens een keer een niet zo ielige chorus, maar gewoon lomp :)

Wat me wel beviel was het feit dat je een paar geheugenplaatsen hebt om wat instellingen op te slaan.

Is er hier iemand die ervaring heeft met de Boss CE-20?
En dan met name het vergelijk met een aantal andere pedalen...

Ik bedoel, zo'n CE-20 stijgt boven de €200,- uit, en voor een soortgelijk bedrag komt bijvoorbeeld een Fulltone Choralflange ook wel weer erg dichtbij (is "maar" 50% duurder :wink: )...is er toevallig iemand die de CE-20 dus bijvoorbeeld met bijvoorbeeld de choralflange heeft vergeleken?
Ik ben nog geen winkels tegengekomen die beide (+ andere) choruspedalen zo hebben liggen, zodat het erg lastig is om een goed vergelijk te maken.

sugarfish
21 februari 2005, 22:05
De CE-20 is zijn geld NIET waard. Ik heb hem ook gehad! Gekocht voor 100 euro en verkocht voor 100 euro!
Er is maar 1 stand (rich) waarin het lekker klonk, maar nog niet super!
In vergelijking doet de DOD Ice Box Chorus (ong 30 euro) niet onder.
Probeer een Rocktron Tsunami, goedkoper en zeker goed!

D3nnis
21 februari 2005, 22:16
:lol: vond die rich stand toch wel erg goed klinken hoor (voor zover ik dat "even snel" kon beoordelen).
Die Rocktron staat op het lijstje "te proberen" dus dat gaat ook gebeuren :)

sugarfish
21 februari 2005, 22:26
Ja maar, 200+ euro voor alleen "rich".....
Voor de helft kom je er een tegen die niet onder doet. Heb je nog 100 voor ander leuk pedaaltje :-D
Echt, staar niet blind op die ce-20!

D3nnis
22 februari 2005, 17:46
Da's waar :)
Maar als ie die ene stand dan toevallig uitzonderlijk goed zou doen (in verhouding tot de concurrentie), dan is ie het toch waard he :D
Maar ik ga binnenkort toch maar eens zo'n Tsunami uitproberen...