PDA

View Full Version : Beginnende band,Nummer zelf geschreven,iemand reactie geven?



klaashendrik
21 februari 2005, 15:46
Hallo ik heb een nummer opgenomen met ons net begonnen bandje, we hebben nog geen naam.

We hebben een nummer geschreven genaamd: MR MEN, bij dit nummer zit nog geen zang, maar we hebben het nummer geschreven zodat de tekst er alleen nog maar bij gezongen hoeft te worden.

Zouden jullie een reactie willen geven wat jullie ervan vinden, zelf hebben we geen idee of we goed opweg zijn. Klinkt het ergens naar? of is het allemaal prut?

Hier staat het nummer:
http://home.filternet.nl/~h.pastoor/Earplugged%20-%20Mr.%20Man.mp3

alvast bedankt!

Jeroenvanhulsteijn
21 februari 2005, 16:20
PRUT :-D , hehe.



Just Kidding!




Het geluid is prut. Maarja, dat horen jullie zelf ook wel. Het is af en toe wat rommelig. Naar mijn idee gaan jullie nog wel eens uit het tempo. Vooral die solo dingetjes van de gitaar klinken nogal rommelig af en toe. Paar onzuivere bendings.

De sfeer van het liedje vind ik leuk. Opbouw is duidelijk. Niet te veel gefriemel. Vrij sober, wat ik eigenlijk wel erg goed vind. Geeft veel ruimte voor de zang.

Mijns inziens leuk dingetje. Jullie moeten duidelijk nog op elkaar ingespeeld raken, maar dat is een kwestie van veel met elkaar spelen.

poepsnaar
21 februari 2005, 18:21
voor mijn gevoel heeft die drummer een beetje moeite met in de maat te blijven

klaashendrik
21 februari 2005, 21:13
Ja bedankt voor reacties hier kunnen we wel wat mee, nog meer mensen die iets toe te voegen hebben?, alles is welkom.

Equalizer
21 februari 2005, 21:48
Best geinig hoor. Tja onstrak idd, de ene keer speelt de drummer niet strak en de andere keer loopt de gitarist of de bassist 'aan de maat te trekken'.. Kwestie van zorgen dat je heel goed naar elkaar luistert (en kijkt), dan komt dat wel goed. Verder doen jullie het leuk voor een beginnende band, het is echt vooral de uitvoering want het nummer is prima!

Toffe gozer
21 februari 2005, 22:01
Ik sluit mij aan bij de vorige replys het is inderdaad niet helemaal perfect uitgevoerd maar ik vind het nummer op zich erg gaaf ik ben benieuwd hoe het eindresultaat word :)

up-guitarman
22 februari 2005, 14:50
niet slecht, niet strak maar niet slecht !!!
Ik vind die solo-sound van de gitaar wel iets hebben :P net of het door een stereo is gespeeld of zo

scholier
23 februari 2005, 09:47
ik krijg een Hawaï flashback(niet dat ik daar ooit ben geweest) maar ik vind het echt zo'n surf liedje, ja en de rest, soms een beetje slordig en de solo's zijn een beetje "houterig' soms, de overgangen van noot naar noot zijn soms zegmaar niet vloeiend, je kan ze vloeiend maken door het gebruik van hammer ons en pull ofs. Nog ff samenspelen en als je het over een tijdje weer past is het denk ik al een stuk beter :)

Grave Fillé
23 februari 2005, 14:27
Wel grappig maar niet echt mij stijl.

LPClassic
23 februari 2005, 22:34
niets meer aan veranderen, zo opsturen naar de grote platenbazen.

Guido
23 februari 2005, 22:49
Ja leuk nummer hoor...

Maar ik hoor geen zang?
t mist echt iniedergeval een melodie..

Bloodline
24 februari 2005, 00:21
klinkt wel geinig :P drummer moet ff meer maat houden bij uptempo stukje . .. en volgens mij is de elec gitaar niet helemaal zuiver gestemd :)

Sim Simon
24 februari 2005, 13:51
Wat een kut-drums. :o

Elektrische gitaar is goed, alleen ietsjes rommelig af en toe. Wel een hele mooie sound. Akoestisch is een beetje rommelig gespeeld, maar dat kan verholpen worden.

En de drums... ritmisch is het prut. :-? Ook slecht opgenomen, dat is ook een probleem.

Maar overall klinkt het(ik zil niet zeuren maar... op de drums na) wel goed. :wink:

Sim Simon
25 februari 2005, 09:46
Wat een kut-drums. :o

Elektrische gitaar is goed, alleen ietsjes rommelig af en toe. Wel een hele mooie sound. Akoestisch is een beetje rommelig gespeeld, maar dat kan verholpen worden.

En de drums... ritmisch is het prut. :-? Ook slecht opgenomen, dat is ook een probleem.

Maar overall klinkt het(ik wil niet zeuren maar... op de drums na) wel goed. :wink:

Azrael
25 februari 2005, 10:31
verkeerd topic......

Azrael
25 februari 2005, 10:34
De timing vind ik bagger. Het gitaarspel van de solo-gitaar klinkt vreselijk kaal en emotie zit er niet in. Het klinkt als een soort robot. De drums klinken ook prut.