PDA

View Full Version : Pitch shifter



JvD.
21 februari 2005, 13:10
Een pitch shifter is toch een apparaatje waarmee je alles kunt verhogen en verlagen, dus bijvoorbeeld met 1 druk op de knop in Eb staan, of D ?

Welke pitch shifter is van goede kwaliteit en heeft geen extra onzin als delay of echo ofzo?

want ik ben op zoek naar zo'n ding

Jeroenvanhulsteijn
21 februari 2005, 13:32
digitech whammy is wel goed. Dat is de enige die ik gehoord heb. De rest was allemaal in multi effects. Kun je ook harmonizing effecten mee maken. Die whammy kan niet overweg met akkoorden. Maar dat kunnen de meeste effecten niet.

Als je echt in andere stemmingen wil staan met 1 druk op de knop kun je denk ik beter een gitaar synthesizer aanschaffen.

Lord Abortion
21 februari 2005, 14:11
Ik heb daarvoor een tijdje de pedal-bend functie van mijn Korg gebruikt. Als je de pedaal dan helemaal intrapt sta je in een andere stemming. Maar ik heb nog niet veel losse effecten gezien die dat kunnen, meestal blijft het een harmonizer of komt je oorspronkelijke signaal nog door in de mix.

Lucluc
21 februari 2005, 14:21
Boss PS-3 heeft ook extra delay en reverse en is geen onzin! Goed pedaal, je hebt ook nog de Boss PS-5, PS-2 klinkt niet zo goed. Met een expressie kun je ook nog whammy achtige dingen doen. En de HR-2 is een intelligente pitch shifter. Ik neem aan dat Digitech ook nog wel een los pedaaltje heeft die dit kan.