PDA

View Full Version : Kahler nut



AlterEgo
21 februari 2005, 12:46
Ik heb gister mijn snaren vervangen op mijn Peavey Vortex II. Op deze gitaar zit een kahler brug en dus ook een locking nut. Nu zijn er in 2 van de 3 gaten voor die schroeven de schroefdraad doorgedraait. De schroef valt er dus bijna uit. Hoe kan je dat oplossen? Moet ik dan meteen een nieuwe locking nut kopen? En zo ja, hoe duur is dat dan?

Azrael
21 februari 2005, 12:47
Nieuwe locknut.......

En draai volgende keer die dingen niet zo hard aan. Helemaal nergens voor nodig.

AlterEgo
21 februari 2005, 12:50
Het ding is 20 jaar oud, ik heb em pas 4 maanden ofzo, dus ik neem aan dat ik ze niet allemaal kapot heb gedraait (want zo hard zet ik ze ook weer niet vast)

Diedo
21 februari 2005, 12:51
je kan er ook een nieuwe schroefdraad in (laten) maken. daarna moet je dus wel een iets groter schroefje gebruiken om de boel aan te draaien.

en idd: vast is vast.

Jeroenvanhulsteijn
21 februari 2005, 13:44
Een nieuwe nut lock kost ongeveer 30 euro. Ik weet alleen niet of je Kahler in Nederland kan krijgen. Maar ik neem aan dat Schaller, Floyd en Gotoh ook volstaan.

Je kan ook eens shoppen op ebay ofzo.

Azrael
21 februari 2005, 14:18
je kan er ook een nieuwe schroefdraad in (laten) maken. daarna moet je dus wel een iets groter schroefje gebruiken om de boel aan te draaien.

en idd: vast is vast.

Kan die net zo goed een nieuwe nut kopen. Waarschijnlijk een stuk sneller en beter aangezien zijn nut al oud is.

By the way. Dat de nut 20 jaar oud is zegt natuurlijk niet dat jij hem niet binnen 4 maanden kan slopen. Ik kan werkelijk maar een reden verzinnen en dat is dat je het simpelweg te hard aandraait. Als je ze met de hand vast draait volstaat daarna een vijfde slag al om hem stevig te locken.
Net als de schroeven achter de nut. Het te vast aandraaien van deze schroeven heeft nekbreken tot gevolg als je pech hebt.

Orpheo
21 februari 2005, 15:27
je kan er ook een nieuwe schroefdraad in (laten) maken. daarna moet je dus wel een iets groter schroefje gebruiken om de boel aan te draaien.

en idd: vast is vast.

Kan die net zo goed een nieuwe nut kopen. Waarschijnlijk een stuk sneller en beter aangezien zijn nut al oud is.

By the way. Dat de nut 20 jaar oud is zegt natuurlijk niet dat jij hem niet binnen 4 maanden kan slopen. Ik kan werkelijk maar een reden verzinnen en dat is dat je het simpelweg te hard aandraait. Als je ze met de hand vast draait volstaat daarna een vijfde slag al om hem stevig te locken.
Net als de schroeven achter de nut. Het te vast aandraaien van deze schroeven heeft nekbreken tot gevolg als je pech hebt.

schroeven achter de nut??

is dat kahler-eigen, of heeft een schaller/floyd dit ook?? of heb ik dan wat gemist?