PDA

View Full Version : Leren hoes om body?



richard schuurs
21 februari 2005, 11:49
Wie weet waar je een leren hoes voor om de body van een jumbo-gitaar kunt kopen / laten maken?
Veel mensen weten niet wat ik bedoel, eventueel kan ik een foto mailen.
Ook vraag ik me af wat dit met de klank van de gitaar doet.

Bedankt!

Buzz
22 februari 2005, 08:50
Of laten maken bij een orthopedisch schoenmaker. Dat zijn pioneers met leer en werken veel met zachte leersoorten.

bert
22 februari 2005, 12:10
Wie weet waar je een leren hoes voor om de body van een jumbo-gitaar kunt kopen / laten maken?
Veel mensen weten niet wat ik bedoel, eventueel kan ik een foto mailen.
Ook vraag ik me af wat dit met de klank van de gitaar doet.

Plaats eerst maar eens een foto hier. Ik snap niet precies wat je zoekt.
Een leren-hoes voor transport, of als bescherming tijdens het spelen. :???: Alleen om de body :???:
Een goede koffer lijkt mij veel beter.
Wel gitaar eruit halen als je gaat spelen, anders klinkt hij zo dof. :lol:

bert k
22 februari 2005, 14:58
Ik snap wel wat je ongeveel bedoelt. Voor de klank is het drama. Je bovenblad kan niet meer vrij trillen, dus je gitaar klinkt nergens meer naar.

chris c
22 februari 2005, 16:25
Die gast links op de foto heeft geloof ik zoiets om zijn gitaar :
www.struna.ru/pix/52.jpg

richard schuurs
22 februari 2005, 16:31
Klopt, dit is precies wat ik bedoel.
Elvis had er éénmet zijn naam in het leer gesneden. Geweldig mooi.

Misschien zou het voor mij juist een oplossing zijn omdat ik tijdens optredens verschrikkelijk veel last heb van het klapperen van de snaren op de hals omdat mijn gitaar (jumbo) zo verschrikkelijk trilt.
Ik heb een pick-up (Fishman) in de sleuf van de brug zitten. Die pikt niet zozeer het geluid van de kast op als wel het trillen van de snaren.

Alleen............. hoe kom je aan zoiets. Ik denk dat het niet standaard te koop zal zijn.

Maatwerk?

richard schuurs
22 februari 2005, 16:31
Klopt, dit is precies wat ik bedoel.
Elvis had er éénmet zijn naam in het leer gesneden. Geweldig mooi.

Misschien zou het voor mij juist een oplossing zijn omdat ik tijdens optredens verschrikkelijk veel last heb van het klapperen van de snaren op de hals omdat mijn gitaar (jumbo) zo verschrikkelijk trilt.
Ik heb een pick-up (Fishman) in de sleuf van de brug zitten. Die pikt niet zozeer het geluid van de kast op als wel het trillen van de snaren.

Alleen............. hoe kom je aan zoiets. Ik denk dat het niet standaard te koop zal zijn.

Maatwerk?

richard schuurs
22 februari 2005, 16:32
Klopt, dit is precies wat ik bedoel.
Elvis had er éénmet zijn naam in het leer gesneden. Geweldig mooi.

Misschien zou het voor mij juist een oplossing zijn omdat ik tijdens optredens verschrikkelijk veel last heb van het klapperen van de snaren op de hals omdat mijn gitaar (jumbo) zo verschrikkelijk trilt.
Ik heb een pick-up (Fishman) in de sleuf van de brug zitten. Die pikt niet zozeer het geluid van de kast op als wel het trillen van de snaren.

Alleen............. hoe kom je aan zoiets. Ik denk dat het niet standaard te koop zal zijn.

Maatwerk?

chris c
22 februari 2005, 17:07
Klapperen van de snaren ? Ik weet niet of zo'n hoes zal helpen. Misschien de actie wat hoger afstellen ?

Picker
22 februari 2005, 22:16
Handig zo'n hoesje. Dan krijg je ook geen nare ziektes als je veel op andere gitaren speelt...

:D

(Sorry hoor, als niemand hem erin kopt doe ik het wel!)

bert
23 februari 2005, 00:01
Handig zo'n hoesje. Dan krijg je ook geen nare ziektes als je veel op andere gitaren speelt...

:D

(Sorry hoor, als niemand hem erin kopt doe ik het wel!)

en rustig spelen, anders is hij zo kapotje. :razz: ( flauw, maar jij begon Picker )