PDA

View Full Version : probleem met peavey 50/50 eindtrap



mtoenink
20 februari 2005, 21:51
Ik ben niet een heel erge techneut, maar mn eindtrap wil wel aangaan alleen gaan de buizen niet branden en heb ik dus ook geen output. Wat kan het probleem zijn? is er een voor de hand liggende oplossing?

Michiel

vester86
22 februari 2005, 12:28
buizen op?? of trafo kapot, k denk zelf dat laatste, of in ieder geval iets in die richting. Ruik je een vieze (brand)lucht, of van smeltend plastic ofzo?
en kun je zien of er nog ergens in de amp stroom opstaat (lampjes die aangaan ofzo?)

mtoenink
23 februari 2005, 10:41
ja de lampjes gaan wel aan en de fan ook wel.

dml
24 februari 2005, 09:48
Hoogstwaarschijnlijk een kapotte zekering, heb ik ook een aantal maal gehad. Deze zekering (en nog een paar andere) zitten in de eindtrap zelf, dus je zal de bovenplaat eraf moeten halen. En natuurlijk niet aansluiten op het net!! Als het de zekering is waarvan ik denk dat 'ie kapot is, dan kun je dat met het blote oog niet zien want het gaat daarbij om een met zand(?) gevulde zekering, je zal de zekeringen dus even uit de houdertjes moeten nemen en doormeten. Succes.

mmrizio
24 februari 2005, 10:49
Laat ik het nu maar een keer zeggen: Ook zonder stekker in het stopcontact staan op sommige onderdelen van buizenversterkers hoge spanningen, tot ruim boven 220V. Houd dus 1 hand op de rug, zodat je niet per ongeluk de spanning door je lichaam krijgt.

Maiden Michiel
24 februari 2005, 15:12
Dus je mag zeg maar niet met beide handen die eindtrap aanraken?

mmrizio
24 februari 2005, 22:12
Dus je mag zeg maar niet met beide handen die eindtrap aanraken?

:-)

Als je met je handen *in de open versterker* gaat grutten is het wel zo veilig om een arm op de rug te houden. Als je per ongeluk hoogspanning raakt, is dat pas een probleem als je ergens anders aarde raakt - denk aan de vogels op hoogspanningsleidingen.

Als dat met een andere vinger is, dan levert dat een een brandwond op of zo. Als dat je andere arm is, dan gaat de stroom door je hartstreek... Als je die andere hand op je rug houdt zal dat niet voorkomen.



Maurice

U96
9 maart 2005, 10:14
Mocht je nog hulp nodig hebben voor je Peavey, ik ken iemand die m'n Classic 50/50 heeft gemodificeerd en dus de schema's heeft en 't apparaat inmiddels door en door kent. Ook op buizengebied kan hij je aardig van dienst zijn..

Jur

skabouter
9 maart 2005, 11:22
gevaarlijke spelletjes hoor..........in zo`n geval breng ik mijn spul altijd ff naar een winkel, die me voor 10 euro ofzo helpt met dit soort ongemakken. je kan vast wel een dergelijke winkel vinden in je buurt...............raad je dat aan, loop je geen risico, en ze weten er vast meer van dan jij

fhensen
17 maart 2005, 14:27
Mocht je nog hulp nodig hebben voor je Peavey, ik ken iemand die m'n Classic 50/50 heeft gemodificeerd en dus de schema's heeft en 't apparaat inmiddels door en door kent. Ook op buizengebied kan hij je aardig van dienst zijn..

Jur

Dag Jur,

Heb jij voor mij een adres/telefoonnummer van die techneut. Ik wil bias potmeters in mijn Classic laten inbouwen en de buizen laten vervangen.

Bedankt

Frank.hensen@wanadoo.nl

fhensen
17 maart 2005, 14:29
Mocht je nog hulp nodig hebben voor je Peavey, ik ken iemand die m'n Classic 50/50 heeft gemodificeerd en dus de schema's heeft en 't apparaat inmiddels door en door kent. Ook op buizengebied kan hij je aardig van dienst zijn..

Jur

Dag Jur,

Heb jij voor mij een adres/telefoonnummer van die techneut. Ik wil bias potmeters in mijn Classic laten inbouwen en de buizen laten vervangen.

Bedankt

Frank.hensen@wanadoo.nl

U96
17 maart 2005, 14:59
Frank,

Je hebt een PM.

Jur