PDA

View Full Version : (vast een stomme vraag)



Carmo
20 februari 2005, 19:31
Whaha ik mag dan (nog) wel een nOOb zijn op dit gebied maar

als je naar http://www.look2me.nl/WTFgaat hoor je Blind van Korn. (goed opletten op het intro daar hoor je een bas doorheen.)

Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik zo'n fucking geil geluid uit mijn bas

Equalizer
20 februari 2005, 20:24
Heel veel hoog en laag boosten met je equalizer. Geen mid. En Fieldy gebruikt geloof ik een Ibanez signature bas (dus met z'n naam erop). Verder: hard aanslaan of slappen.

MazeMouse
21 februari 2005, 09:27
Eeehm, ik geloof dat hij een graphische EQ heeft waarbij hij zijn laagfrequenties allemaal helemaal open heeft staan, zijn mids helemaal dicht en daan treble weer open.
(en dat ook op zijn bas hetzelfde. Bass en Treble helemaal open en de mids helemaal dicht (actieve EQ in zijn bas)

Dan krijg je dat klikkende agressieve (en IMO ranzige) geluidje :)

BassAgent
21 februari 2005, 13:57
Alles open, vooral laag, en ram je volle hand op de snaren. Dat zie ik fieldy althans doen.

poepsnaar
21 februari 2005, 21:58
fieldy had beter drummer kunnen worden.
enige wat ik uit hem hoor komen is TIKKE TIKKE TIKKE TIK.
zonder band eromheen heeft het wel wat , maar in die band klinkt het niet

Primitive
21 februari 2005, 22:22
hij heeft zijn snaren ook heeeel laag gestemd, dus zitten ze zeer los en dat maakt volgens mij dat tikkende geluid :)

Equalizer
21 februari 2005, 22:50
Ik vind dat wel het belangrijkste onderdeel van het karakteristieke Korn-geluid hoor. Het is niet (meer) mijn muziek en ik zou mezelf zo'n basgeluid niet aandoen maar als je het hoort weet je gelijk dat het Korn is.

All Dirt
22 februari 2005, 18:22
Ik vind het zelf wel passen bij de Bassdrum (kick) die is tikt ook enorm!
Ik vind het echter bij de kick meer passen dan op de basgitaar, Maar hij zal zich toch verstaanbaar moeten maken tussen twee 7 snarige omlaaggestemde gitaren. Niet gemakkelijk volgens mij.

Je moet dan of je mid frequenties boosten of, wat hij doet, je laag en hoog.

En ja iedereen vind er wel wat van (kvindtutnietechtcool) maar het is wel een signature sound. Dat dan weer wel...

All Dirt
22 februari 2005, 18:23
dubbel sorry

Equalizer
22 februari 2005, 20:30
Iemand vertelde ook een keer dat Les Claypool ooit het toenmalige nieuwste Korn album luisterde en over een van de nummers zei: "That's a pretty cool double kick thing you got going on there."
Bleek dat dat niet de bassdrum was, maar Fieldy.