PDA

View Full Version : accoorden



Anton74
4 juli 2002, 22:28
zijn accoorden makkelijk te leren zelf.
Ik ben begonnen met het leren van noten te spelen dit was erg moeilijk. Nu wil ik snel en dat het5 niet al te moeilijk is leuk gitaar leren spelen. Heeft iemand tips over boeken voor beginners (over het spelen van accoorden. alvast bedankt

nilfisk
4 juli 2002, 23:11
gitaarstarter van cees hartog is goed voor noten lezen, je hebt ook een deel 2...

Voor akkoorden gewoon veel tabs en oefenen, oefenen, oefenen....

Anton74
4 juli 2002, 23:44
ja maar ik snap, misschien dom, de tabs niet erg goed. zoals ze beschreven staan. bestaan er ook speciale boeken voor het leren van accoorden voor beginners

Anton74
4 juli 2002, 23:46
het boek van cees hartog heb ik reeds in mijn bezit

Kjiratsiekoedel
4 juli 2002, 23:51
Het leren is niet moeilijk, de juiste techniek en houding zijn echter moeilijker te leren.

Neem les, is denk ik toch het beste.

Fluffy
4 juli 2002, 23:57
in de bibliotheek zijn goeie boeken te krijgen. Zo heb ik ook mijn eerste akkoorden geleerd :grin:

Anton74
5 juli 2002, 00:20
weten jullie toevallig ook namen van boeken?
alleen accoorden voor beginners

Kjiratsiekoedel
5 juli 2002, 10:36
Salggitaar deel 1 en deel 2.
van Michiel merkies.

Begint met basisakkoorden en bouwt dan op. Er zit een cd bij met de geoefende slagritmes.

Anton74
5 juli 2002, 13:13
bedankt dan ga ik maar eens kijken of het me nu goed lukt

christian
5 juli 2002, 15:45
op internet is er ook genoeg te vinden hoe je akkoorden moet spelen volgens mij is dat makkelijker en goedkoper dan een boek te gaan lenen of kopen

MetalliCat
5 juli 2002, 16:11
De gitaar van Ralph Denyer is ook een goed boek

Pee
5 juli 2002, 16:24
het beste is nog altijd een leraar, er is iemand die je kan verbeteren.

neem desnoods 3 lessen en daarna alleen. heb je toch de houding en de basisakkoorden (E, A, D) geleeerd.

Anton74
5 juli 2002, 18:01
Ik heb al op verschillende site's gekeken maar hebben jullie een site waar het goed staat beschreven hoe je accoorden moet spelen.(voor beginners,tja ergens moet het begin zijn....)

christian
5 juli 2002, 18:09
ik heb net een site gezien wat ik nog nooit eerder gezien had maar het ziet er aardig uit om mee te beginnen het staat er allemaal goed uitgelegt dus ik denk dat je hier wel mee verder kan

http://home.student.utwente.nl/t.vanderijdt/gitaarles/page2.html

Mark83
15 juli 2002, 02:03
Hoi

Ja, akkoorden zijn over het algemeen makkelijk te leren. Schaf hier in hemelsnaam geen dure boeken ofzo voor aan want je kunt eigenlijk alle info wel vinden op internet en er zijn mensen genoeg die je graag helpen. Wat het wel is met gitaar spelen, je leert het alleen door het veel te doen.

Succes!

Ic3gl0vE
24 juli 2002, 14:33
http://www.cyberfret.com

daar kan je leren van hoe je je plectrum vast moet houden tot pinch harmonics en righthand tapping

ammelis
24 juli 2002, 20:35
Als je je gewoon een tijdje verdiept in makkelijke tabs, heb je ze zo door.
Het is ook fijn om samen met iemand te oefenen die al wat langer speelt, kan je heel veel van leren!