PDA

View Full Version : welke zouden jullie kiezen?



cortjakje
20 februari 2005, 18:44
ik ben van plan een telecaster aan te schaffen maar twijfel nu nog tussen
een mex fender of een fender higtway welke vinden jullie de beste?

Ritch
20 februari 2005, 18:48
Highway!! M'n leraar heeft er een gekocht, hij zei dat sommige highways zelfs béter zijn als de USA's. Ik heb er ook op gespeeld, nou zijn tele's niet echt mijn ding, maar echt een lekkere twang zat erin!

Mexicano's zijn niet te vergelijken.

FonZZo
20 februari 2005, 18:56
Highway!! M'n leraar heeft er een gekocht, hij zei dat sommige highways zelfs béter zijn als de USA's. Ik heb er ook op gespeeld, nou zijn tele's niet echt mijn ding, maar echt een lekkere twang zat erin!

Mexicano's zijn niet te vergelijken.

Wat een bullshit zeg! Ik heb een Nashville Deluxe MIM. Dat is echt een prima gitaar. Dus wat je met dat niet te vergelijken precies bedoeld!?
Trouwens de Highway's zijn USA.

Aca Ilic
20 februari 2005, 19:51
Highway!! M'n leraar heeft er een gekocht, hij zei dat sommige highways zelfs béter zijn als de USA's. Ik heb er ook op gespeeld, nou zijn tele's niet echt mijn ding, maar echt een lekkere twang zat erin!

Mexicano's zijn niet te vergelijken.

Wat een bullshit zeg! Ik heb een Nashville Deluxe MIM. Dat is echt een prima gitaar. Dus wat je met dat niet te vergelijken precies bedoeld!?
Trouwens de Highway's zijn USA.
Hey Fonzzo!
Tegenwoordig kan iedereen een sticker made in U.S.A op een strat plakken, en beweren dat het een Americaan is , wat ook voor Highways geldt, aangezien dat hun hardware niet uit states afkomstig is ( en ik betwijfel het eerlijk gezegd of de rest ook uit USA komt), maar even terug op onderwerp, het zou best wel kunnen dat sommige highways beter klinken dan sommige USA's, maar er zijn ook genoeg goede mexicanen. Jongens ,het is een kwestie van gitaar zelf uitproberen of het nou en Jap is en Mex of een Amer is , het maakt geen klote uit als het maar goed klinkt. Probeer niet nou om een negatieve sticker te plakken op hele mexicanse, japaanse of americanse zooi, ze maken allemaal en bullshit en goede gitaren. Geef je oren de kost en probeer van alles uit.Als je denkt dat je hem gaat verkopen en dat je alleen daarom een USA made sticker daarop moet hebben om de prijs wat omhoog te krikken, dan ben je niet serieus bezig met gitaar kopen vanwege de geluid/klank. Gitaar koop je namelijk eerst met oren, dan pas met ogen.
mvg
Alex

iam
20 februari 2005, 20:03
Highway!! M'n leraar heeft er een gekocht, hij zei dat sommige highways zelfs béter zijn als de USA's. Ik heb er ook op gespeeld, nou zijn tele's niet echt mijn ding, maar echt een lekkere twang zat erin!

Mexicano's zijn niet te vergelijken.

is bullshit, ik heb eens een deluxe mexicaan vergeleken met een highway en die mexicaan ownde die 'usa-er' volledig!!!

zowel klank als bespeelbaarheid als uitzicht....

strattie
20 februari 2005, 20:04
zo'n MIM classic anders?

Ritch
20 februari 2005, 20:34
Ik heb wel een paar mexicano's in m'n handen gehad en ik vond de Highway stukken beter. Als je de pups van een mexicaanse verwisselt ben je al stukken verder, dat is wel waar. Maar de Highway is gewoon beter afgewerkt, Amerikaanse pups. Maar remind it: het is mijn mening.

Aca Ilic
20 februari 2005, 20:36
Een ding weet ik zeker : Highways vragen om gerelict te worden :-D :-D

iam
20 februari 2005, 20:44
Maar de Highway is gewoon beter afgewerkt, Amerikaanse pups. Maar remind it: het is mijn mening.

komaan, scherpe frets, inferieure lak, geen lekkere hals... beter afgewerkt?????

Ritch
20 februari 2005, 20:54
Dan had mijn leraar zeker een goede Highway toevallig te pakken gehad.
Ik blijf bij m'n mening. Enne Aca Illic, ik vind relic helemaal niet erg, littekens vertellen wat je allemaal met je instrument doorgemaakt hebt :)

Aca Ilic
20 februari 2005, 21:17
[quote="stevelukather"]Dan had mijn leraar zeker een goede Highway toevallig te pakken gehad.
test

Aca Ilic
20 februari 2005, 21:18
Dan had mijn leraar zeker een goede Highway toevallig te pakken gehad.
Ik blijf bij m'n mening. Enne Aca Illic, ik vind relic helemaal niet erg, littekens vertellen wat je allemaal met je instrument doorgemaakt hebt :)
Hey steve denk je dat ik Relic ERG vind.
dan moet je even naar
http://community.webshots.com/user/acailic1 kijken . :wink:

And it's mine

mvg
Alex

rambe029
20 februari 2005, 21:26
de mexicano's zijn er goed voor het geld . Ik heb zelf een mexicaanse strat. en hij klinkt gewoon goed. Voor de prijs zeker :P

Ritch
20 februari 2005, 21:30
hehe, cool. Zijn ze er wel natuurlijk op aangebracht? Ik vind het niet echt erg als er wat met achterkant van mijn Ib SZ gebeurt, de voorkant is een QM top. Als daar allemaal deuken en barsten in zitten vind ik toch wel wat zonde.. De achterkant zit trouwens wel al wel wat deukjes en krasjes op :) Het maakt mij niks uit; ik verkoop em toch niet. Als ik een andere main-axe heb, gebruik ik de SZ gewoon als backup of als project. :)

Groet, SL

turboblues
20 februari 2005, 22:19
Ik heb wel een paar mexicano's in m'n handen gehad en ik vond de Highway stukken beter. Als je de pups van een mexicaanse verwisselt ben je al stukken verder, dat is wel waar. Maar de Highway is gewoon beter afgewerkt, Amerikaanse pups. Maar remind it: het is mijn mening.Ik ben er bijna zo goed als zeker van dat de pickups van een Highway 1 Mexicaans zijn! Ik heb trouwens een Highway Strat waarvan ik de pups, tuning pegs en bridge vervangen heb.

gjlp
20 februari 2005, 22:22
Een classic tele (mex). Deze zijn vele malen mooier dan de highways en de hardware is identiek, net zoals de pickups.