PDA

View Full Version : afmetingen channelswitch



Jordi
20 februari 2005, 17:15
Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat de afmetingen zijn van een channelswitch ( 2 tot 4 kanalen ), ik wil namelijk een pedalboard maken maar moet er wel rekening mee houden dat ik over een tijdje een nieuwe versterker wil kopen met meerdere kanalen.

laat de reacties maar komen

Speeddemon
20 februari 2005, 17:20
ligt er maar net aan of je er 1 koopt van een merk versterker (Engl, Marshall, Fender),er zelf eentje bouwt of een customized koopt.

Jordi
20 februari 2005, 18:19
dan lijkt het me handig dat ik even te horen krijg wat voor switch de mensen hier hebben en wat voor een merk

Speeddemon
20 februari 2005, 19:46
ik volg je niet helemaal.

Een 2 kanaals Channelswitch is meestal wel multi-inzetbaar (deze bouw ik ook zelf), maar versterkers die 4 kanalen schakelbaar hebben, doen dat vaak via multipin kabels, en dan is het wel handig als je de 'ervoor bedoelde originele' switcher bijkoopt. Zo stuurt Engl bijvoorbeeld een stroompje mee over z'n channelswitch kabel, zodat de LEDs van de bijbehorende footswitch kunnen branden zonder externe stroombron.

Wat voor amp heb je nu, wat wil je kopen?

Jordi
20 februari 2005, 20:51
ik heb nu een tweekannaals 20 wat combootje zonder switch maar als ik dat pedal board ga maken moet ik gewoon weten hoeveel ruimte ik over moet laten, daarom wil ik gewoon wat afmetingen van die switshes weten.

Ik denk wel dat ik een marshall ga kopen dus zou het handig zijn als ik de ametingen kan vinden van hun 2, 3 en 4 kanaals Channelswitch kon vinden. Aangezien ik dat nergens kon vinden dacht ik dat ik het hier wel kon vragen.

En maak je trouwens zo`n 2 kanaalsswitch want ik moet nog zoiets dergelijks hebben om door de banks van me BOSS-ME50 te bladeren. (nu moet ik daarvoor op knopjes drukken die ik alleen met me vingers kan indrukken en dat is best lastig als je speelt.)