PDA

View Full Version : Aardingsprobleem met Roland Cube 30



AlterEgo
20 februari 2005, 13:56
Mijn cube 30 zoemt nogal in combinatie met mijn Peavey Vortex II. Eerst dacht ik dat het aan mijn gitaar lag, maar als ik mijn cube in de keuken aansluit dan zoemt ie helemaal niet. Ik heb dus een aardingsprobleem in mijn kamer. Hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Azrael
20 februari 2005, 14:13
Behalve een ander stopcontact gebruiken (randaarde zoals in de keuken) valt hier niks aan te doen. Je gitaar meer afschermen zou kunnen helpen en misschien een betere gitaarkabel nemen maar verder dan dat niet.

Nielsje
20 februari 2005, 14:21
ik weet niet hoe oud jullie huis is, maar vaak worden alleen geaarde stopcontacten toegepast in ruimten waar het vochtig kan zijn, zoals een keuken, badkamer of garage.

bij jou op de kamer zit waarschijnlijk een 'standaard' contact zonder aarde

het kan wle zijn dat er een aarde draad is getrokken, maar niet is aangesloten,

je moet dan de wandkap van het stopcontact verwijderen (voorzichtig!! zet even de stroom eraf bij de meterkast!!) als er dan nog een draad in zit (groen/geel) dan heb je een aarde draad. dan moet je een ander stopcontact bevestigen (eentje waar je dus de aarde op kan aansluiten)

een derde mogelijk heid is het trekken van een aarde draad, dit kan vrij lastig zijn en tijdrovend, maar dan ben je ook van je probleem af.

Diedo
20 februari 2005, 15:40
wat ik ooit eens heb gedaan (absoluut niet veilig hoor!) is vanaf de aarde van de stekker een draad naar mn verwarming gedaan. toen was ook de ruis weg, maar daarvoor is het natuurlijk niet gemaakt...

Nielsje
20 februari 2005, 15:48
is idd niet echt veilig...

klapt jouw versterker eruit.. en stel je voor dat net je oude oma met hartproblemen ff tegen de verwarming beneden leunt...

AART
20 februari 2005, 15:57
is idd niet echt veilig...

klapt jouw versterker eruit.. en stel je voor dat net je oude oma met hartproblemen ff tegen de verwarming beneden leunt...

gewoon ff een aarde draadje door het raam naar buiten hangen :D

in de vijver van de buren het liefst :D

Diedo
20 februari 2005, 16:14
is idd niet echt veilig...

klapt jouw versterker eruit.. en stel je voor dat net je oude oma met hartproblemen ff tegen de verwarming beneden leunt...

twee vliegen in een klap, toch? :)

AlterEgo
20 februari 2005, 18:05
geen andere opties? :(

Azrael
20 februari 2005, 21:10
geen andere opties? :(

Behalve een andere versterker heb je geen andere opties.

Diedo
21 februari 2005, 12:59
waarom zou een andere versterker een oplossing zijn als het stopcontact de boosdoener is? :-?

ik hoop voor je dat die aarde draad al getrokken is, want dat is het niet zo veel werk om er alsnog een geaarde wandcontactdoos op te zetten.