PDA

View Full Version : pedal werkt (nog) niet



kloekwil
20 februari 2005, 12:00
Ik ben een beginnend gitaarspeler en gestart met een starterskit. Gitaar en versterker zijn beide van het merk SX....
Nu heb ik mezelf een pedaaltje aangeschaft (Danelectro French Toast) maar ik krijg er geen distorted geluid uit of het valt vies tegen (er was gee manual aanwezig). De batterij en de adapter zijn beiden aangesloten.
Ik heb twee set-ups geprobeerd

1: gitaar op IN van pedal; OUT pedal naar versterker: welke combinatie van de knoppen op de pedal ik ook probeer er komt geen distorted geluid uit. Ik hoor gewoon het normale geluid.

2: gitaar op IN van de versterker, PHONE versterker op IN pedal en OUT pedal aangesloten op koptelefoon. NU krijg ik wel een distorted geluid (kwalitatief heel slecht) maar hoe ik ook aan de knoppen van de pedal draai, het geluid verandert niet.

Als ik de op grote knop van de pedal druk (sorry, ik weet niet de " officiele" naam dan hoor ik in beide gevallen helemaal niets. Ik neem aan dat deze knop een aan/uit knop is waarbij in de uitstand het signaal onveranderd wordt doorgestuurd.

wie kan me helpen?

Robbert
20 februari 2005, 12:07
Effecten zet je altijd (ok, ok, er zijn uitzonderingen..) tussen je gitaar en versterker.

Dus de eerste setup was de juiste.


Uiteraard heb je het pedaal ook aangezet door op de button te drukken, right? Heb je de knoppen van het pedaal op de helft staan, ik ken het pedaal niet, misschien issie heel mild (maar dat lijkt me sterk).

BLOK182
20 februari 2005, 12:14
Nog iets, met die adapter, moet je ff checken hoe de polariteit loopt! Soms is het net omgekeerd en heb je er niks aan. Doe er anders ff een batterij in en dan aalsuitoptie 1 :)

Robbert
20 februari 2005, 12:15
Nog iets, met die adapter, moet je ff checken hoe de polariteit loopt! Soms is het net omgekeerd en heb je er niks aan. Doe er anders ff een batterij in en dan aalsuitoptie 1 :)

Ja, idd, effe geen adapter alleen batterij proberen.

kloekwil
20 februari 2005, 14:11
ik heb jullie tips ter harte genomen (adapter weghalen, alleen op interne batterij, polariteit adapter was goed (centre negative) maar niets leidt tot een ander geluid dan als de gitaar rechtstreeks op de versterker aansluiten.

Is het niet vreemd dat als je hem uitzet dat er helemaal geen geluid uit de versterker komt?

iemand nog een idee?

kloekwil
20 februari 2005, 14:11
ik heb jullie tips ter harte genomen (adapter weghalen, alleen op interne batterij, polariteit adapter was goed (centre negative) maar niets leidt tot een ander geluid dan als de gitaar rechtstreeks op de versterker aansluiten.

Is het niet vreemd dat als je hem uitzet dat er helemaal geen geluid uit de versterker komt?

iemand nog een idee?

Robbert
20 februari 2005, 14:20
ik heb jullie tips ter harte genomen (adapter weghalen, alleen op interne batterij, polariteit adapter was goed (centre negative) maar niets leidt tot een ander geluid dan als de gitaar rechtstreeks op de versterker aansluiten.

Is het niet vreemd dat als je hem uitzet dat er helemaal geen geluid uit de versterker komt?

iemand nog een idee?

Dan denk ik eigenlijk dat het andersom is: er komt geen geluid uit als hij aanstaat.. want ik begrijp dat je clean signaal hebt als hij "aan" staat?

Heb je hem getest bij aankoop?

kloekwil
20 februari 2005, 14:32
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Dat vermoeden begon ik al te krijgen toen ik de laatste zin in vorige reply typte.

Ik heb het ding niet getest bij aanschaf maar heb wel 8 dagen terugbrenggarantie. Gelukkig had verkoper zelf al de juiste polariteit e.d. ingesteld zodat ik daar geen fouten mee kon maken.

BLOK182
20 februari 2005, 14:37
Deed ie het bij de verkoper wel?

kloekwil
20 februari 2005, 15:21
Deed ie het bij de verkoper wel?

helaas niet getest.....