PDA

View Full Version : Spider II halfstack



gitaarhaantje
20 februari 2005, 11:44
Heeft er iemand ervaring met deze versterker. Ik heb er namelijk op gespeeld en ik was er zeer van onder de indruk?
Ben namelijk opzoek naar een nieuwe versterker. Heb nu een spider 1 50 watt.
En ik ben dus op zoek naar een versterker die meer druk geeft en dat doet een spider 1 niet.
Iemand nog andere suggesties?
Buizenversterker wil ik niet want dan moet ik nog los de effecten er bij kopen. En zoiets als dit zit het allemaal al in.

Laurens

AART
20 februari 2005, 13:02
als jij ingebouwde effecten zoekt en iets meer druk zou ik hem kopen.

Lord Abortion
20 februari 2005, 20:56
Ik heb er een tijdje op gerepeteerd, en het is een goede amp voor zijn prijs. Als je tevreden bent met een Line6-sound, zeker voor gaan!

BLOK182
20 februari 2005, 21:08
Musicstore (www.musicstore.de) heeft de H&K Zenamp top in de aanbieding voor slechts 599!

gitaarhaantje
20 februari 2005, 22:04
Musicstore (www.musicstore.de) heeft de H&K Zenamp top in de aanbieding voor slechts 599!

ja dat klopt maar dan moet ik nog een cabinet kopen + een floorboard dus dan ben ik wel duurder uit.

Neals
20 februari 2005, 22:16
Ik heb zelf de Spider II half-stack, en het is best een cool ding.

Voor het geld een zeer leuke amp, de orginele cab is een KUT-DING. effecten zijn imho niet echt bruikbaar. Maar die cab kan je gelukkig in de winkel laten staan.

Modellen die ingebouwd zijn zijn zeer bruikbaar, alleen Insane, ach, kan leuk wezen voor een introtje, verder zonder functie, Crunch klinkt erg lekker, zelfde geld voor de Metal modellen.

Zelf speel ik punk, kan er een prima punk-soundje uitkrijgen, beetje mogelijkheden om te kloten dus ik klaag verder niet over de amp.
Verder is deze amp erg luid voor een line6.

gitaarhaantje
20 februari 2005, 22:44
Ik heb zelf de Spider II half-stack, en het is best een cool ding.

Voor het geld een zeer leuke amp, de orginele cab is een KUT-DING. effecten zijn imho niet echt bruikbaar. Maar die cab kan je gelukkig in de winkel laten staan.



En wat heb jij voor een cab eronder?????
Effecten vind ik wel goed op de spider 1 die ik nu heb klinken ze ook wel lekker!

BLOK182
21 februari 2005, 12:16
Musicstore (www.musicstore.de) heeft de H&K Zenamp top in de aanbieding voor slechts 599!

ja dat klopt maar dan moet ik nog een cabinet kopen + een floorboard dus dan ben ik wel duurder uit.
Musicstore heeft ook nog voordelige Fame cabs, met v30's, die ownen die standaard spidercabs DIK en niet duur 8-) Enne, dan heb je wel wat, zo'n H&K is wel een paar stapjes hoger dan een Spider.

gitaarhaantje
21 februari 2005, 19:12
Musicstore (www.musicstore.de) heeft de H&K Zenamp top in de aanbieding voor slechts 599!

ja dat klopt maar dan moet ik nog een cabinet kopen + een floorboard dus dan ben ik wel duurder uit.
Musicstore heeft ook nog voordelige Fame cabs, met v30's, die ownen die standaard spidercabs DIK en niet duur 8-) Enne, dan heb je wel wat, zo'n H&K is wel een paar stapjes hoger dan een Spider.

Maar dan nog moet ik een floorboard kopen en dus totaal gezien ben ik altijd duurder uit. Eigenlijk is de spider halfstack al iets boven mijn budget dus hoger kan echt niet. Iemand nog andere ideeen. Mischien de
flextone III, iemand daar ervaring mee?????

BLOK182
21 februari 2005, 22:34
Misschien kan je met een beetje zoeken een Line6 Flextone II HD kopen, de 300 watt top. Wat ouder, maar dat knalt tenminste flink 8-)

andoni
22 februari 2005, 10:13
Ik zou die Spider maar laten staan als je al een Spider combootje hebt...

Je moet een Spider zien voor wat hij bedoelt is: een handige en goedkope oefenamp. Die H&K is idd een veel betere keuze, en staar je niet blind op een half stack. Van een degelijke combo (wat meestal goedkoper is) heb je heel wat meer plezier dan van zo'n crapstack. Een Flextone is al een veel betere keuze imo. Persoonlijk vind ik dat je pas voor een half stack moet gaan als je een degelijk budget hebt. Je gaat immers veel betalen aan speakers en vermogen, maar de kwaliteit en klank is nog altijd die van een beginnersamp, zoals bij een Spider.

Sluit ook geen buizen uit. Er zijn heel wat goede en betaalbare tubecombootjes te koop (Engl Screamer of Thunder, Ashdown Fallen Angel, Marshall DSL, zelfs Fame, maar daar heb ik geen ervaring mee en er zullen er nog wel zijn).


En van die losse effecten: die zijn 300 x beter dan ingebouwe hoor.

RS-Rik
22 februari 2005, 13:06
Tis wel veelzijdig maar de klank mist een beetje ziel.

Ook de effecten zijn niet echt super (de chorus en Phaser vooral) maar voor de rest issie wel OK.

kep er zelf ook een.


Misschien had ik door moeten sparen voor een flextone.

gitaarhaantje
22 februari 2005, 13:53
Misschien had ik door moeten sparen voor een flextone.

Is de flextone III beter. Mischien is dat ook een optie. Heeft iemand daar ervaring mee???

Neals
23 februari 2005, 23:09
Misschien had ik door moeten sparen voor een flextone.

Is de flextone III beter. Mischien is dat ook een optie. Heeft iemand daar ervaring mee???

Flextone III is ook een erg lekkere amp, tis dat ik nu de spider IIHD heb, maar een goeie inruildeal en misschien dat ik de IIIXL ophaal.