PDA

View Full Version : Hoelang speel jij gitaar per dag/week?



yootje
20 februari 2005, 08:26
Gewoon uit nieuwsgierigheid :)

Ikzelf heb net een gitaar, dus ik speel nu echt zo ongeveer de ehle dag op dat ding, zal later wel wat minder worden.

En jullie?

BLOK182
20 februari 2005, 10:47
Toch bijna elke dag een dik uur. Soms sla ik ff een dagje over (druk met school/werk icm "ff geen zin"), maar dan speel ik de volgende dag langer. Normaal ook 1 bandrepetitie in de week, uur of 3.

BassAgent
20 februari 2005, 11:45
Ik zo'n 6 uurtjes per week ongeveer.

Reel Big Fish
20 februari 2005, 13:28
Minimaal 1 uur per dag, anders dan ga ik dood

Primitive
20 februari 2005, 16:52
verschilt per dag... soms lang en soms ook ff snel tussen allerlei dingen door, maar als ik op pc boven zit, heb ik hem altijd bij me :-D

Aca Ilic
20 februari 2005, 16:52
Misschien 1 uur per week (excl. repetitie), want hoe minder ik oefen, hoe beter ik speel op een concert.
mvg
Alex

BassAgent
20 februari 2005, 17:11
Heb ik ook, anders ga je nummers stuk spelen.

Ritch
20 februari 2005, 20:45
Toch bijna elke dag een dik uur. Soms sla ik ff een dagje over (druk met school/werk icm "ff geen zin"), maar dan speel ik de volgende dag langer. Normaal ook 1 bandrepetitie in de week, uur of 3.

Ik ga met Arjan mee

ieme
21 februari 2005, 10:46
ik denk dat ik per dag gemiddeld 3 uren speel

Hansk8
21 februari 2005, 12:23
Ik denk zo'n 5 uur per dag :o

Azrael
21 februari 2005, 12:28
Soms speel ik niet (als ik in een hele slechte bui ben) en soms speel ik 4 uur op een dag. Meestal toch minstens een uur ook al moet ik mijzelf dwingen.

Over het algemeen echter gok ik gemiddeld op 2 uur per dag als ik school heb.

Jeroenvanhulsteijn
21 februari 2005, 15:11
ik speel een half uur per dag. Behalve op zaterdag en zondag. Dan speel ik 2-3 uur per dag.

groovyB3
21 februari 2005, 17:10
Uurtje of 1 a 2 per dag. Ligt er ook weer aan hoe druk het is met school e.d. Bij dat spelen reken ik ook op de bank hangend, naar The Simpsons kijkend, pielend gitaar spelen ;)

bazzieman
21 februari 2005, 18:19
1 uur per dag ongeveer maar man hebben jullie nooit dat je niet weet waar je aan beginnen moet of wat je moet spelen?

WICKED
21 februari 2005, 18:25
DAmm, helaas iets van 5 (of iets meer) uur per week :cry: Te weinig tijd door school :evil:

Azrael
21 februari 2005, 18:48
1 uur per dag ongeveer maar man hebben jullie nooit dat je niet weet waar je aan beginnen moet of wat je moet spelen?

Als ik niks weet dan wordt het 1-2-3-4 gepiel en dergelijken......

BassAgent
21 februari 2005, 19:55
DAmm, helaas iets van 5 (of iets meer) uur per week :cry: Te weinig tijd door school :evil:
+1
Heb ik ook.

savecracker85
21 februari 2005, 22:20
ik probeer doordeweeks minimaal 1 uur per dag te spelen..op drukke dagen is dat minder of helemaal niet(zoals vandaag :S )..En soms juist 2 uur als ik de tijd heb..
In het weekend probeer ik meestel 2 tot 3 uur per dag te spelen...En soms heb ik wel eens dagen dat ik 5 uur speel, maar bij langer komt er meestal niks nuttigs meer uit :P

nickbongers
21 februari 2005, 22:57
3 uur per week.. zit nu te prutsen met gedoe voor examens ed.. neemt erg veel tijd in beslag (heb eerste 5 jaar neit echt veel gedaan). als ik ga studeren / na examens zal t wel 2 uur p dag worden.

Wicked Willy
21 februari 2005, 22:58
Halfuurtje per dag.
1 x per 2 weken 45 minuten les
2x per week repetitie met 2 bands van 3 uur (effectief dus 2 uur).

RS-Rik
22 februari 2005, 00:00
Iedere dag zeker een uur, al dan niet langer.

Kep nu 1x per week 45 min les maar waarschijnlijk ga ik strax bij 2 leraren zitten en dan heb ik bijna 3 uur per week les. Dat schiet tenminste op.

Bigfoot414
22 februari 2005, 00:16
Ik toch zeker een uur per dag. School boeit me niet zoveel, gitaar is leuker :D . Op zaterdagen vergeet ik de tijd wel es en dan haal ik soms de 6 uur. Elke week krijg ik ook 1 uur gitaarles en 2 1/2 uur bandrepetitie.

up-guitarman
22 februari 2005, 11:45
thuis half uur tot een uur per dag + een keer per week 3 uur repetitie

Luca P
22 februari 2005, 20:28
Per dag zo'n...mwoah..60 minuten.
Dat is over de laatste 26 jaar ruim 10.000 uur!
:o
Inclusief de optredens dan.

Neals
22 februari 2005, 20:51
Mijn streven is ook een uur per dag, maar tegenwoordig ben ik redelijk druk zo nu en dan waardoor ik dit aantal niet haal.

Vroeger kon ik echt dagen achterelkaar spelen, maar dat zit er helaas niet meer in.

Ritch
22 februari 2005, 21:20
Volgens mij doe je niet echt goed aan heel erg veel en lang (intensief) gitaarspelen, je kan tendonitis (ofwel RSI als ik dat goed heb :oops: )krijgen. Ik wil mijn hele leven lang nog gitaarspelen. (en wellicht mijn werk ervan maken) Lees dit stukje hieronder maar:

Practice
Saturday 29 January 2005 09:19 by Simon Milan
Hi Steve, i was just wondering when you where a kid how many hours a day did you practice ive been playing a year and a half and i practice heps but can you some guide lines on what? Thanks.


Luke: You know, you hear these stories about the guys who put in twelve hours a day, and most of that is a complete fabrication. If they did, it was stupid, because now they have tendonitis and they can't play. I practiced for a couple of hours a day. Tried to. It's also important to have a life. Go out and hang with your friends. You can burn yourself out on the music. Not to mention physically, you can really hurt your muscles by over practicing. The rule I was taught by all my teachers was don't practice more than 45 minutes to an hour without taking a break, and walking around and stretching your arms out. And if God forbid if it starts to hurt when your playing, for fucks sake, stop! You're not gonna get better by forcing your muscles.

Thom TK
23 februari 2005, 11:22
3 uur per dag. :-D

urezna
24 februari 2005, 10:24
Hoop studenten/scholieren zeker? :o
Dat wordt wel anders als je eenmaal full time werkt en zorg voor kinders hebt hoor ;-)
maar dan kom ik nog wel aan een uurtje of 5 per week denk ik... maar das weer inclusief ook een klein beetje bassen, keyboards en zang... in elk geval 3 uurtje oefenen met de band! :cool:

yootje
24 februari 2005, 16:22
Hoop studenten/scholieren zeker? :o
Dat wordt wel anders als je eenmaal full time werkt en zorg voor kinders hebt hoor ;-)
maar dan kom ik nog wel aan een uurtje of 5 per week denk ik... maar das weer inclusief ook een klein beetje bassen, keyboards en zang... in elk geval 3 uurtje oefenen met de band! :cool:
Je spullen zijn anders wel zeer vet, wel weer een voordeel als je full time werkt, dat je dat allemala kunt kopen :P

urezna
27 februari 2005, 00:34
uhm, ja, ik ben wel heel tevreden over wat ik heb ja.... (sprak hij bescheiden....) ;-)

Toffe gozer
27 februari 2005, 01:03
Meestal probeer ik elke dag vol goede moed een nieuwe song onder de vingers te krijgen , helaas lukt dat maar zelden en draait mijn oefeningsessie meestal uit op oeverloos gepiel van ongeveer een uurtje per dag :-?

Brianmayrulezzz
27 februari 2005, 09:33
DAmm, helaas iets van 5 (of iets meer) uur per week :cry: Te weinig tijd door school :evil:
+1
Heb ik ook.

bij mij is het zelfs nog minder, toen ik nog op de middelbare school zat haalde ik ook wel een uur per dag, nu sla ik vak dagen achter elkaar over :( :( :evil:

Fumi SG
27 februari 2005, 10:00
toch vaak wel 1,5 tot 2 uur per dag....... maar ik speel vaak hetzelfde :(

1959SLP
27 februari 2005, 11:25
1 uur per dag ongeveer maar man hebben jullie nooit dat je niet weet waar je aan beginnen moet of wat je moet spelen?

Daarom hou ik een lijst bij met alle nummers die ik ooit eens gespeeld/uitgezocht heb. Ik denk dat ik nu op zo`n 400 a 500 nummers zit`(na 30 jaar). Valt me na n uur of 2-3 niks meer in dan pak ik ff t schrift erbij. Zo ben ik dan toch weer gauw 5-6 uur per dag bezig. Vaak zit er dan ook nog het nodige tweakwerk bij.

Azrael
27 februari 2005, 13:35
toch vaak wel 1,5 tot 2 uur per dag....... maar ik speel vaak hetzelfde :(

Ook veel last van. Het belemmert je vooruitgang.....

RS-Rik
28 februari 2005, 10:58
Waar vind je inspiratie voor nieuwe dingen? Ik vind Tab sites niet echt helpen.

Ik speel ook vaak hetzelfde.

UnbrokenGuitarPlayer
28 februari 2005, 19:18
da heb ik dus ook , ik blijf maar liedjes afprinte ( de tabs dan he! ) :wink:
ma ondertussen leer ik niets bij , ik volg ook geen lessen ofzo..

Rockchick
9 maart 2005, 22:33
speel denk ik gemiddeld..2 uur per dag
maar daar zit ook veel doelloos pielen tussen
heb ook geen les meer van elke keer andere nummers naspelen en uitzoeken leer ik ook steeds een klein beetje bij..!

Rockchick
9 maart 2005, 22:33
speel denk ik gemiddeld..2 uur per dag
maar daar zit ook veel doelloos pielen tussen
heb ook geen les meer van elke keer andere nummers naspelen en uitzoeken leer ik ook steeds een klein beetje bij..!

Rockchick
9 maart 2005, 22:34
speel denk ik gemiddeld..2 uur per dag
maar daar zit ook veel doelloos pielen tussen
heb ook geen les meer van elke keer andere nummers naspelen en uitzoeken leer ik ook steeds een klein beetje bij..!

Rockchick
9 maart 2005, 22:34
speel denk ik gemiddeld..2 uur per dag
maar daar zit ook veel doelloos pielen tussen
heb ook geen les meer van elke keer andere nummers naspelen en uitzoeken leer ik ook steeds een klein beetje bij..!

Vampire
10 april 2005, 19:23
Ik speel minimaal 1 uur per dag, meestal 2, hangt er van af hoe druk ik het heb. Meer dan dat lukt me meestal niet, ookal heb ik meer tijd, omdat ik pijn in mijn vingers krijg dan... mijn eeltlaag zal nog wel niet dik genoeg zijn ofzo :D

Voor die mensen die last hebben van geen vooruitgang, probeer eens of je een enkele gitaarles kunt krijgen, desnoods 2 of 3 met een strippenkaart (veel scholen werken daarmee), dat kan enorm helpen!

Wat mij ook enorm hielp is samenspelen met vrienden of, zoals ik het deed, met onbekenden. Ik wilde voor een bandje mensen zoeken en kreeg een uitnodiging via internet van iemand, bleek hij al 8 jaar te spelen en ik nog niet eens 1 jaar op dat moment. 2 uur spelen en ik ben hem nu nog steeds dankbaar. Dingen als tremolo-picking erbij geleerd bijvoorbeeld. Als je geen les volgt, leer je zoiets niet snel, je denkt al snel van: Dat is veel te moeilijk, veel te snel... nu kan ik supersnel als ik ingespeeld ben! :)

JesseBeau
10 april 2005, 20:55
Veel te veel... school belemmert mijn gitaarspelen niet, meer andersom...

Richwoodje
10 april 2005, 21:01
dat oeverloos gepiel dat kant noch wal raakt, dat is echt verschrikkelijk, wnat je wordt er gewoon NIET beter van :-D

vandaag heb ik ook weer een half uur lang pentatonisch in Es en Ais zitten kloten, alleen omdat ik het mooi jazzy vond klinken :-D

Fumi SG
10 april 2005, 21:24
Voor die mensen die last hebben van geen vooruitgang, probeer eens of je een enkele gitaarles kunt krijgen, desnoods 2 of 3 met een strippenkaart (veel scholen werken daarmee), dat kan enorm helpen!

Ik heb al vanaf het begin les, en nu nog steeds. Niet bij een muziekschool, maar gewoon een gitarist. En ik moet zeggen dat ik die lui op de muziekschool allemaal inhaal qua techniek enzo!!

Maar ik heb niet echt veel inspiratie ofzo...... ik ben nu maar wat solo's aan het uitzoeken en wat projectjes voor school aan het oefenen, maar dan heb je het wel gehad.

LuukieRayVaughan
12 april 2005, 13:27
ik zit op de middelbare school. Ik speel zeker 2 uur per dag. Voordat ik naar school ga, als ik terug ben en na het eten de hele avond ong. :P. In het weekend 3-4 uur soms meer.

scholier
12 april 2005, 19:21
ik oefen standaard per dag 1 uur, van 21:00 tot 22:00, het gebeurd nou meestal dat ik als ik thuiskom ofzo nog ff me gitaar pak. Eigenlijk ben ik er heel veel mee bezig, ik heb ook voor 99 % altijd muziek opstaan.

Me_bigboy
20 april 2005, 18:56
ongeveer 2 uur per dag en de woensdag loopt dat op tot 4 uur, zelfde als zaterdag en zondag :lol:
alleen lijdt school daar wel onder... :(

SBloke
7 mei 2005, 14:21
Ik speel helaas niet erg consequent.

Soms hangt m'n gitaar een paar dagen aan de muur en is het enige spel de gitaarles die ik wekelijks volg (bij een hobby-docent) Maar soms ben ik echt dagen achtereen aan het pingelen.. Vooral erg leuk als je weer eens een toonladdertje erin stampt. Voor de Tv tijdens een film met gedempte snaren alleen de linkerhand oefenen Of de rechterhand met een fingerpicking stukje.

Ik voel alleen dat ik nu een beetje op een dood spoor zit qua leren.. Ik speel telkens hetzelfde en kom maar geen stap verder. Tuurlijk, hetgene DAT ik speel (keer op keer op keer) gaat steeds beter, sneller, en met meer randversieringen en gevoel.. maar iets nieuws komt er maar net bij.

Dus.....

Per week tussen de 1 en 15 uur.. waarvan zeker 50% doelloos gepiel.

Fumi SG
7 mei 2005, 18:01
Ik voel alleen dat ik nu een beetje op een dood spoor zit qua leren.. Ik speel telkens hetzelfde en kom maar geen stap verder.

Dat heb ik precies hetzelfde :-? Mensen, weet iemand hier iets tegen?? Tsjah.... nieuwe nummers spelen. Maar die heb ik er in no-time in zitten en dan ben ik weer terug bij af.

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 18:06
Blues/jazz dingen spelen. Niet alleen de akkoorden, maar ook improviseren over het akkoorden schema.
:) helpt ongetwijfeld :cool:

...rock...
7 mei 2005, 21:12
ik speel toch in de week een 3 uur per dag want ja ik zit op de middelbare school maar in het weekend doe ik niets anders ik eet met de gitaar op de schoot zelfde bij de computer enzo...
ik denk dat het een verslaving is :P

Von-Moniek
7 mei 2005, 21:32
ongeveer 1,5 a 2 uur per dag, in het weekend zo'n 3 a 4 uur per dag.

SBloke
8 mei 2005, 18:37
ik denk dat het een verslaving is :P



Ik weet het wel zeker! :D :D

RS-Rik
9 mei 2005, 16:49
ik speel toch in de week een 3 uur per dag want ja ik zit op de middelbare school maar in het weekend doe ik niets anders ik eet met de gitaar op de schoot zelfde bij de computer enzo...
ik denk dat het een verslaving is :P

me 2

meestal ook heel veel doelloos pielen.. beetje op gevoel Satriani en Hendrix nummers meespelen.. niet dat ik feilloos Little Wing speel ofzo, helemaal niet.

Ik weet ook niet precies welke nummers ik kan leren, meestal begin in zelf aan simpele nummertjes en moeilijkere met mn leraar (Purple Haze bijvoorbeeld.. die's wel leuk als je een jaartje speelt)

GretschCC
10 mei 2005, 03:10
Uur of 4/5 per dag klassiek intensief studeren (maar dat mag ook wel als je conservatorium doet) en verder vaak uurtje jazz voor het leuk.

...rock...
10 mei 2005, 17:08
Uur of 4/5 per dag klassiek intensief studeren (maar dat mag ook wel als je conservatorium doet) en verder vaak uurtje jazz voor het leuk.
conservatorium mja zou ik zelf ook wel zien zitten maarja...
je naam betekent die dat je een gretsch hebt?
ikzelf bezit een gretsch 6120 w nashville van '56(een oranje)
maar ik geef hem in burikleen weg aan andere betere gitaristen voor optredes enzovoort omdat ik vind dat een gretsch nog een te moeilijke gitaar is voor me je moet er een beetje je eigen geluid op maken en dat is nog niet het geval misschien over een jaar of 2 dat hij echt volledig in mijn bezit komt (heb hem tweedehands voor 1500 euro gekocht een koopje als ik de andere prijzen zie het was een vriend van mijn vader)

wytz
17 mei 2005, 22:07
uren per dag. eigenlijk altijd een op schoot, achter de tv, computer, bij het huiswerk....niet altijd even effectief, maar een gitaar vasthouden...weet niet doet iets met je

nieuwe ladders leren, dan ga je ineens vooruit..is nieuwe boost. en jazz :P schemas enzo, opnemen etc. dan ga je ook vooruit...

outside
17 mei 2005, 22:19
Als het school is, 1 uurke per dag ongeveer, vrijdag dus ook een uur + 3 uur repetitie. In het weekend, 2-3 uur per dag ofzo... (kspeel wel nog maar een 12-tal weken)

heavy-metal-thunder
19 mei 2005, 08:57
ik speel toch in de week een 3 uur per dag want ja ik zit op de middelbare school maar in het weekend doe ik niets anders ik eet met de gitaar op de schoot zelfde bij de computer enzo...
ik denk dat het een verslaving is :P

+1, het werkt verslavend

Ik heb vroeger klassieke gitaar gedaan. Daar was ik dagelijks 2-3u mee bezig en in 't weekend nog meer. Door omstandigheden heb ik meer dan 10 jaar geen gitaar gespeeld. Een jaartje terug herbegonnen met electrische, maar omdat ik nu meer vrije tijd heb (en omdat electrische moeilijker is) ben ik er nog meer mee bezig.

Globetrotter
29 mei 2005, 18:17
Tussen 1u en 3u per dag... Zelden dat ik ze minder dan dit vastneem. Wat een verslaving!

Mzzl

Bart

rock-frank
31 mei 2005, 21:00
ik per dag 2 tot 3 uur.
in het weekend meestal meer

kom ik op zo'n 20 uur per week :D

verdeling: 15 uur les paul, 5 uur strat :D

Globetrotter
2 juni 2005, 01:42
Tussen 1u en 3u per dag... Zelden dat ik ze minder dan dit vastneem. Wat een verslaving!

Mzzl

Bart
Edit:
Gemiddeld 1/3de van die tijd bass en 2/de van die tijd gewone gitaar... Der zijn natuurlijk van die dagen da 'k gewoon nie anders doen dan bassen of gitaar spelen... En dan nog wat tijd vinden voor te werken, op café te gaan, m'n vriendinneke, mijn bouwprojectjes enz. Life 's hard... :-D :-D :-D

Navar0x
20 juli 2005, 00:14
Het is nu vakantie, en mijn ouders werken nog, dus dan gaat het rond half 12 zo van: "Jelle, wel zometeen naar bed gaan hoor!" "Ja mam.."

Dan ga ik dus uiteindelijk ook wel naar "bed", maar dan eerst wel tot half 2/3 's nachts gitaarspelen. :wink: Niet dat ik er overdag niet aan toe kom, maarja, dan zit ik weer meer achter m'n pc'tje.. :)

sickpunk
20 juli 2005, 00:18
uurtje of 1.5/2 per dag...(en dan nog sowieso 8 uur met de band per week)

Navar0x
20 juli 2005, 00:19
Nog even een handig tip voor iedereen die vindt dat hij/zij geen stap vooruit komt, koop een gitaarboek. Het liefst een met licks e.d, het liefst met een cd erbij, het houd me nu na een lange tijd nog steeds bezig, t' is echt heel leuk om na zo'n tijd doelloos pingelen echt weer wat nieuws te leren... :wink:

SBloke
20 juli 2005, 11:43
Op het moment heb ik al bijna 2 weken geen gitaar meet aangeraakt ..

(nouwja, hier en daar wat vast gehad, maar serieus spelen niet echt...) Ik zit nu in een verhuizing en m'n Ovation ligt in d'r flightcase in m'n nieuwe woning, maar ik woon er zelf nog niet....

Ik moet echt haar eens op gaan halen voordat ze vergeet dat wij een relatie hebben....


:roll:

sickpunk
20 juli 2005, 12:49
Nog even een handig tip voor iedereen die vindt dat hij/zij geen stap vooruit komt, koop een gitaarboek. Het liefst een met licks e.d, het liefst met een cd erbij, het houd me nu na een lange tijd nog steeds bezig, t' is echt heel leuk om na zo'n tijd doelloos pingelen echt weer wat nieuws te leren... :wink:

les wil ook wel helpen, heb sinds een paar weken les van een maatje van me(doet conservatorium) maar dat helpt ook wel flink hoor

Dude
24 juli 2005, 02:14
Wegens tijdgebrek niet elke dag, als ik inplug dan meestal wel gelijk goed, uurtje of 2. Maar lekker op de bank of in bed pielen met stratje zonder versterking heeft qua leermomenten mijn voorkeur