PDA

View Full Version : Nieuw beesje (Pearl Export Custom) FOTO'S



RS-Rik
19 februari 2005, 22:21
Vanaf nu zitten er ook foto's bij

Sorry dat ze een beetje oversized zijn.


Maareeh post ook eens een reactie! :razz: vind het baasje leuk.

RS-Rik
19 februari 2005, 22:22
Sinds vandaag heb ik er een gitaar bij, hoe het zit lees je hier.

Het gaat hier om een Pearl Export Custom die luistert naar de naam Purl.


Ik stapte dus in de bus naar Eindhoven, en toen met de trein bla bla bla.


Eenmaal bij Patrick (Cubensis) aangekomen ging ik eens kijken wat het was.
Het was niet helemaal wat ik me erbij voorstelde (de kleur op de foto lijkt lichter) maar dat zal wel komen omdat de zon niet echt overdadig scheen, dus ikke effe wat pielen met mn kapotte middelvinger (ja dat speelt kut) en alles was op zich wel in orde, toen natuurlijk nog even gekeken of het fretboard in orde was en dat was veel beter dan wat ik me erbij voorstelde.
Ook de versleten fretten waar hij me nog voor gewaarschuwd had vielen best mee, en het speelt best fijn, zelfs als je jumbo frets gewend bent.

De deal was rond en ik ging weer op huus aan.
Toen weer in de trein bla bla.

Thuis heb ik em gelijk lekker verwend, ouwe vieze snaren eraf, lekker gepoetst en ik heb zeker 10 kilo zwarte en bruine tjap van het fretboard af gehaalt, maar, zoals de belgen zeggen "nu glanst ie wir als ne spiegel".
Toen het hout nog lekker ingewreven met olie en nieuwe snaartjes erop die ik nog net bij de feedback in Rotterdam heb kunnen halen.

Gelijk op gespeeld en ik moet zeggen dat ie met distortion heerlijk klinkt, zeker niet echt strak (tis ook een gitaar uit de jaren 70) maar zo lekker rollend, klassieke rocker, en met de tone knop op half klinktie zo nasaal en oppervlakkig als Black Sabbath uit die tijd, maar als ik de gain wat opvoer krijgt ie een beetje een holle klank, meer Maiden achtig.

Clean issie heel sprankelend en "open", en ik weet zeker dat ie ook wel hele leuke rock en roll en blues tonen kan maken.

De elementen zijn splitsbaar en dat maaktem extra veelzijdig.

Ik ga me de komende tijd vermaken! :P

http://img145.exs.cx/img145/2813/purl40oz.jpg

http://img145.exs.cx/img145/1354/purl8ol.jpg

http://img145.exs.cx/img145/2444/purl22vc.jpg

http://img159.exs.cx/img159/2169/purl33md.jpg

Cubensis
19 februari 2005, 22:25
mooi dat je er tevreden mee bent :)
en dat dat fretboard werk nodig had kan ik me voorstellen, die snaren zaten er al op toen ik m kreeg en daarvoor had ie een hele tijd ongebruikt ergens gestaan, dus was allemaal wel aan vervanging toe, topgitaar verder, veel plezier drmee :)

Wormaap
19 februari 2005, 22:35
Leuk verhaaltje, alleen niet zo handig om te linken naar je eigen PC :-D

Kevin-D
20 februari 2005, 09:22
leuke kamer, kennelijk nog zonnetje ook :D oh een gitaar :o best vet! gefeliciflapst

BLOK182
20 februari 2005, 11:17
Congrats!

BassAgent
20 februari 2005, 11:33
Gefeli met je nieuwe gitaar (hoewel het niet echt mijn smaak is)!

Brianmayrulezzz
20 februari 2005, 11:36
hey, daar issie weer!!!!

@ RS-rik, gefeliciteerd met je nieuwe axe, enjoy!
@ Cubensis: gefeliciteerd met je verkoop, heeft toch nog een tijd geduurd hè! :wink: :razz:

Wormaap
20 februari 2005, 11:39
Leuk gitaartje :)

up-guitarman
20 februari 2005, 11:52
Thuis heb ik em gelijk lekker verwend, ouwe vieze snaren eraf, lekker gepoetst en ik heb zeker 10 kilo zwarte en bruine tjap van het fretboard af gehaalt, maar, zoals de belgen zeggen "nu glanst ie wir als ne spiegel".


Nen belg van aantwaarpe zou zegge "Na blinkt em wèr gelak ne spiègel"

Maar uum, mooie gitaar, heeft wel iets, die korte cuts, zo'n beetje Gretsch Syncromatic stijl.
Veel plezier ermee !!!

Nrrrk
20 februari 2005, 12:02
Kvind m niet mooi :P

ownage dat jij 'm ownage vind.

Cubensis
20 februari 2005, 12:05
leuke kamer, kennelijk nog zonnetje ook :D oh een gitaar :o best vet! gefeliciflapst

haha, da's gvd mijn woonkamer en mijn foto's :D, maak je eigen foto;s :P ;)

NeeraDJ
20 februari 2005, 12:56
En Sinis heeft weer winst gemaakt :lol:
Nee hoor, veel plezier er mee Rik

Fumi SG
20 februari 2005, 13:02
cool gitaar :wink: .....

waar is trouwens de schroef van de B-snaar in je brug??

Cubensis
20 februari 2005, 13:07
En Sinis heeft weer winst gemaakt :lol:
Nee hoor, veel plezier er mee Rik
nop, wa t maar zo'n feest :)
heb er 150+9 euro verzendkosten voor betaald en nu voor 160 verkocht, dus geen winst :), maar ach, ik lijd geen verlies en de gitaar heeft een goed tehuis :)

Wormaap
20 februari 2005, 13:18
Da's anders toch een hele euro winst hoor! Dat zijn 2 Marsen, of 3 goedkope plectrums :)

wietse
20 februari 2005, 20:40
gefeleciteerd ,altijd mooi een neckthrough.

Cubensis
20 februari 2005, 20:41
is een setneck ;)

is heelless en de body is uit 3 stukken, dus lijkt ie neck-through, maar issie niet

vulvasonic
20 februari 2005, 22:12
is een setneck ;)

is heelless en de body is uit 3 stukken, dus lijkt ie neck-through, maar issie niet

Verdomme Sinis, net nu ik voor mezelf besloten had toch maar die ruil aan te gaan.... :seriousf:

Cubensis
20 februari 2005, 23:01
jammer voor je, hij is weg ;)

robbiebobbie
11 december 2007, 20:42
Het toeval wil dat ik sinds een week in het bezit ben van een Pearl, misschien heeft iemand wat meer info over een gitaar van Pearl?

zeppo
11 december 2007, 20:46
Oef wat een Megabump!

Nee, geen info...

Lexvandoef
11 december 2007, 21:36
haha, ja, tis een beetje een ouwetje. Ik ken ze niet, maar ik vind ze wel aartslelijk helaas.

Arts
11 december 2007, 21:45
feli ermee..

vind het trouwens wel een oerlelijke gitaar.. net alsof het geen armen heeft bij een mens.. als je begrijpt wat ik bedoel..

maar als jij er blij mee bent dan ist goed he ;)

Nellyrocks
12 december 2007, 08:47
Ik dacht dat "Pearl Export" drumstallen waren maar niet alleen dus.

Gefeliciteerd.

HotRat
12 december 2007, 08:51
Het toeval wil dat ik sinds een week in het bezit ben van een Pearl, misschien heeft iemand wat meer info over een gitaar van Pearl?
Ik heb ook een Pearl (wel een LP custom kopie), hier is het topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99418&highlight=pearl
Mss ben je er iets mee...