PDA

View Full Version : klassiek - Rosto Colado - filmpje :-)



delphiro
19 februari 2005, 21:26
Na al die filmpjes nu ook maar eens een klassiek fimpje..

het was even uitzoeken hoe je een AVI bestand klein krijgt maar met mpeg en zippen is het allemaal gelukt... 7Mb voor een filmpje van 3 minuten waar Rob zich door Rosto Colado heenworstelt :-D

Dus heb je even geduld download dan:
http://www.xstaze.nl/mpg/rosto_colado.zip

gegroet,
Rob

Roy K.
19 februari 2005, 22:01
:o Wat een instrumentbeheersing!

Ik heb enorm genoten van dit filmpje, ondanks dat ik de componist en het nummer niet ken, echt geweldig gespeeld!


More! :P :-D

Das Schaap
19 februari 2005, 22:50
Is wel tof :cool:
Wel een vaag stuk zeg. :-?

slayurrr
20 februari 2005, 02:01
Klinkt super. 8-)

WICKED
20 februari 2005, 12:46
Knap hoe je al die moeilijke grepen zo snel pakt :o :D En ook knap dat je dat hele stuk uit je hoofd kan spelen :D

Klinkt goed! :)

VHsologitarist
20 februari 2005, 15:21
Echt super!!! :-D

Ik geniet hiervan (ook een verrekes mooi geluidje uit je gitaar, heerlijke warme ronde noten).
Opgenomen met video camera??? mooie compositie ook (lekker romantisch).

groetjes
ferry

Lacrimosa
20 februari 2005, 18:15
supermooi gespeeld man!!

echt vet!! 8-)

Negative K3 fan
20 februari 2005, 18:39
ondanks de slordigheidjes, wel een heel erg lijp filmpje.

het nummer is me iets te jazzy, ik hou zelf meer van het echte klassieke gedoe, maar dit is des te moeilijker, veel lastiger dan het lijkt, echt respect!

delphiro
20 februari 2005, 19:33
bedankt allemaal, u is zeer complimenteus :D

Ik vond het wel eens leuk om een filmpje te maken ipv een 'gewone' geluidsopname al was het maar om eens mijn eigen techniek te zien (ik houd me pols vrij 'geknikt' in vergelijking met andere klassiekers en ondanks dat het me totaal geen moeite kost om zo te spelen vraag ik me wel eens af of het wel goed is). Verder is het best wel spannend om te doen aangezien je je fouten niet kunt verdoezelen. De volgende stap is live optreden :noob:

@vh
yep.. een oude Sony en dan via firewire op de PC en toen een hoop gerommel om er een acceptabel `klein' bestand van te maken. Dat kostte achteraf nog het meeste tijd! Gelukkig weet ik nu hoe het werkt.

VHsologitarist
20 februari 2005, 20:16
hey delphiro,

ja ik zag je knik in je pols (zo was mijn houding eerst een rechte pols, toen kreeg ik het stuk op van Francisco Tarrega - Reguerdos de la Alhambra waar ik een knik in mn pols fijner vond omdat ik de tremelo beter kon pakken zo, toen ik terug kwam bij mn leraar zag hij dat en corrigeerde me, waarom weet ik eigenlijk nog niet. Nu speel ik alleen maar met een rechte pols en ben denk ik tot de conclusie gekomen: wat je jezelf aanleerd is toch het ontspannendst en dus het fijnst)..

Ik had wel een andere houding verwacht idd van je.. Maar ik vind je super spelen!! Als je een concert geeft laat het weten op het forum want dan ben ik erbij uiteraard!!

groetjes

Kasper
21 februari 2005, 04:28
ondanks de slordigheidjes, wel een heel erg lijp filmpje.

In welk stuk muziek hoor jij GEEN slordigheden :roll:
Elk stukje gitaarwerk bekritiseer je met het feit dat het slordig gespeeld is, maar wel lekker klinkt.

delphiro
21 februari 2005, 09:39
ja ik zag je knik in je pols (zo was mijn...

Het standaardcommentaar van de meeste leraren is dat je met een gebogen pols geen gebalde vast kan maken zonder spieren daarbij teveel te belasten dus speel je niet ontspannen. Nu kost het mij totaal geen moeite om met een 'knik in de pols' een vuist te maken. Ik voel geen extra spanning en ook mijn huidige leraar heeft de opvatting 'voelt het goed dan is het goed' vandaar dat ik het niet erg vind om zo te spelen. Ik heb nl. ook nogal lange armen :-D en als gevolg daarvan kan ik alleen op mijn gitaar steunen met die knik. Zonder knik geen steun en dat is zeker niet ontspannen spelen :razz: Het enige waar ik over twijfel is of mijn toon niet veel mooier wordt als ik rechter speel.

Negative K3 fan
21 februari 2005, 09:59
ondanks de slordigheidjes, wel een heel erg lijp filmpje.

In welk stuk muziek hoor jij GEEN slordigheden :roll:
Elk stukje gitaarwerk bekritiseer je met het feit dat het slordig gespeeld is, maar wel lekker klinkt.

nou, ik ken genoeg filmpjes waar ik geen slordigheidjes in zie.

verder geven naar mijn mening slordigheidjes vaak het niveau aan van de speler, de bezieling, concentratie etc. daarom begin ik er denk ik vaak over. Ik weet van mezelf dat ik erg slordig speel (ben ik heel eerlijk over), dus ik verwijt hem niets.

boudewijn of robbert of uhh... vast nog wel meer lui hebben nauwelijks slordigheden.

Hempo
21 februari 2005, 12:36
neg k3 post jij een keer wat :)

Gert-Jan
21 februari 2005, 12:53
Dat is 'm al zo vaak gevraagd................. je weet het he? De beste stuurlui......

VHsologitarist
22 februari 2005, 19:58
Hey rob,

ik heb een vraagje:
Hoe heb je het opgenomen ik nergens een microfoon of wil je zeggen dat dit opgenomen is met de ingebouwde microfoon van da sony cameraatje??

groetjes
ferreke

Negative K3 fan
22 februari 2005, 20:52
neg k3 post jij een keer wat :)

ik heb al wel een paar keer wat gepost (ook klassiek) en ja, dat zit vol slordigheden.

slordigheden zijn vooral bij klassieke muziek de sleutel tot het identificeren van het niveau!!! bij klassiek gaat het om het detail, om de souplesses, dan is zonder slordigheden spelen toch een allerminste vereiste! als mensen slordig spelen hebben ze iets gespeeld wat duidelijk boven niveau ligt, w3aar ze gewoon niet toe aan zijn. 100% zonder slordigheden lukt het natuurlijk alleen de grootmeesters (zelfs vai speelt FTLOG live met ernstige slordigheidjes), maar nogmaals ik let er gewoon erg op.

delphiro
22 februari 2005, 21:19
@vh

yep, het is gewoon het microfoontje van de camera. Ik heb er wel voor gezord dat bij het converteren van avi naar mpeg de audiokwaliteit op 96kb/s bleef (matige mp3 kwaliteit) want toen ik dat door de PC liet regelen hield ik echt geen geluid meer over.

@nk3

mwaa... slorigheden hebben een hoop oorzaken. Te weinig geoefend, zenuwachtig, vergeetachtig etc. Ik denk niet dat je meteen kunt zeggen dat het dan boven iemands niveau ligt ofdat hij of zij er niet aan toe is. In alle optredens die ik tot nu toe gezien heb (en daar zaten zeker grootmeesters tussen) zaten slordigheden. Ik vind het belangrijk dat de slordigheden niet de overhand hebben maar nog veel belangrijker dat de uitvoerend musicus de muziek over kan brengen en je kan ontroeren of vrolijk kan maken. Het technisch beste concert dat ik ooit heb gezien was van Aniello Desiderio maar ondanks zijn perfecte techniek vond ik het een vreselijk saai concert. Hij speelde de moeilijkste stukken met een enorme eenvoud maar ook enorm ongeinspireerd en dan kun je net zo goed niet spelen. Overigens maak ik in dit geposte stuk zeker ook fouten en ligt dat geheel aan te weinig (kunnen) oefenen om op een professioneel niveau te komen dus je hebt de slordigheden goed gehoord :-D

Negative K3 fan
22 februari 2005, 21:42
ja dat klopt, bezielign is natuurlijk nog belangrijker dan technisch vermogen, dat blijft gewoon altijd en overal zo... maar toch!!!!!!!11

ik ben het vcerder ook wel met je eens.

AcousticFreak
1 maart 2005, 11:34
Mooi weer :)

Als je die gitaar wegdenkt zou je er behoorlijk bekakt bijzitten :lol: Maar ja... ik laat m'n nagels doen... dus ach :razz:

Mijn overbelasting zit um altijd in m'n linker duim... En dan meestal net wanneer ik lekker op koers ben met een lastig stuk.. Hebben leraren je daar ooit tips over gegeven? :???:

Mooi geheel trouwens zo.. dat filmpje.. zouden mensen vaker moeten doen! Ik moet nog eens leren hoe je een filmpje verkleint...

delphiro
6 maart 2005, 20:56
Als je die gitaar wegdenkt zou je er behoorlijk bekakt bijzitten

:-D ..het is ook wel lastig om jezelf een houding te geven voor zo'n camera.. maar ik woon maar in IJmuiden hoor.. en dan nog zelfs in een maissonette...

Overbelasting ontstaat volgens mij als je zo ingespannen bezig bent dat je de ontspanning vergeet. Het is zo belangrijk dat je alles wat je doet met zo min mogelijk energie doet!! Ik zag dat vorige week bij een concert van Jan Depreter.. geweldig, de moeilijkste stukken achter elkaar en gewoon zo goed als fout- en energieloos. Je moet volgens mij tijdens moeilijke passages (bv veel barre) nagaan of je niet te hard knijpt wat in 99% van de gevallen wel zo is. Ik probeer minimaal 1x tijdens het oefenen even bewust te zijn van de spanning in mijn linkerhand. Ik denk dat dat zelf nog veel vaker zou moeten zijn.

AcousticFreak
10 maart 2005, 15:00
Ik kan me nogal mee laten slepen in moeilijke stukken. Misschien moet ik mn wijsvinger anders neerleggen bij barré's zodat ik alle snaren gelijkmatig kan indrukken... M'n docent gaat er een lesje aan wijden in ieder geval.

Waar slaat m'n pc die mp3's en filmpjes eigenlijk op? Ik zie dat ie niet meer online staat, maar moet nog wel ergens op m'n bakkie staan...