PDA

View Full Version : verschil



MJK
4 juli 2002, 18:27
wat is nou het verschil tusse Humbuckers en Normale Elementen ???????

En welk is in jullie ogen beter ?

Braindead
4 juli 2002, 19:01
"wat is nou het verschil tusse Humbuckers en Normale Elementen ??????? "

"En welk is in jullie ogen beter ?"

Ik persoonlijk vind humbuckers ook heel normaal, maar ja, wie ben ik.........

Tja en welke beter zijn , zijn eigenlijk allebei even goed.
Ligt er meer aan wat je voor geluid wil en de muziek die je speelt.
Maar mits je ze van een goed merk koopt zijn beide soorten pickups even goed.

:smile:

Braindead
4 juli 2002, 19:41
Oh ja, het verschil......
het verschil is dat een humbucker twee spoelen heeft en een single coil eentje.

2muchcoffeeman
4 juli 2002, 23:33
over het algemeen: humbuckers klinken harder en het geluid is dikker dan normale Pickups (sommige mensen noemen ze singlecoils). En natuurlijk zijn er sommige humbuckers die zachter en dunner klinken dan sommige singelcoils maar we moeten wel blijven generaliseren natuurlijk!
Wat beter is? Lust je hagelslag of pindakaas. Allebij lekker maar de ene gaat beter met patat (beetje opwarmen) en de ander smaakt weer lekkerder op een ijsje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: 2muchcoffeeman op 2002-07-04 23:36 ]</font>

sash
4 juli 2002, 23:47
Ik heb liever single coils omdat dat gewoon mijn sound is. Tis een kwestie van smaak.

plukker
5 juli 2002, 00:30
Persoonlijk heb ik liever humbuckers, want ik vind dat warme geluid van een bucker fijner, dan het felle bijtende geluid van een sinle coil

Bas
6 juli 2002, 00:05
same here.. geef mij maar een bluesy buckertje..

2muchcoffeeman
6 juli 2002, 01:29
P90 kicks as.. trust me

pimmetje
6 juli 2002, 13:22
Ligt er allemaal nogal aan wat voor kast je ze in zet... de pick-ups hebben niet in hun eentje voor het zeggen hoe het geluid gaat worden.

sash
6 juli 2002, 17:05
Op 2002-07-06 01:29, schreef 2muchcoffeeman:
P90 kicks as.. trust me


Idd die dingen rulen ook erg. Ik dacht eerst dat het klote dingen waren, totdat ik er op een speelde, echt fantastisch gewoon. Ze klinken zo heerlijk vol en er zit een hele goeie bluessound in.

Dirk_Hendrik
6 juli 2002, 20:26
Guys!!

Wat is het versschil! Niet "wat klinkt lekkerder" was de vraag!

Het verschil tussen single coils en humbuckers is dat door een ingenieuze schakeltruc (bedacht door Seth Lover van Gibson (en op de markt gebracht als de PAF)) humbuckers minder gevoelig zijn voor storingen van buitenaf (Brom, moebieltjes etc.) Het "nadeel" is dat de klank anders is (minder treble) en de output wat sterker is. Dat door de twee spoelen in plaats van 1.

2muchcoffeeman
7 juli 2002, 01:56
hmmm, ik dacht de vraag verschil en beter al eerder beantwoord te hebben maar soit

als je dan toch technisch wordt vertel het dan goed. Ingenieuze schakeling? Gewoon twee spoelen ipv 1 die in serie lopen, eigenlijk twee singlecoils maar dan met 1 magneet. Zo worden de bijgeluiden die de spoelen opvangen geneutraliseerd, bucked the hum..

Dirk_Hendrik
7 juli 2002, 10:55
Ingenieus ja. Storingen en ruis worden door het schakelen van de spoelen (met inderdaad 1 magneet eronder) weggefilterd omdat ze voor de twee spoelen uit fase staan terwijl dat voor het signaal wat je snnaar opwekt niet gebeurt. Ik vand dat ingenieus ja. Simpel maar slim. Het is ook niet voor niets dat Gibson er patent op aanvroeg.

ekkerman
8 juli 2002, 19:19
dus een humbucker is eigenlijk twee x zo vet als een single coil maar dan ook nog es zonder bij geluiden !

musicmaniac
9 juli 2002, 05:29
Mmmm, ik hou juist van die bijgeluiden! :smile:

Raffel
9 juli 2002, 08:46
als ik bijgeluiden wil zet ik wel GTST aan.

Rwin
9 juli 2002, 12:14
Op 2002-07-09 08:46, schreef Raffel:
als ik bijgeluiden wil zet ik wel GTST aan.


LOL :lol: