PDA

View Full Version : ...and pedals saved the day !



Mitch
19 februari 2005, 20:05
Toch maar weer een test, vorige is mislukt....

Mitch
19 februari 2005, 20:11
Gisteravond deden we mee aan een band-battle en gezien de korte beschikbare speeltijd besloot ik om zo min mogelijk pedalen mee te nemen en van de backline gebruik te maken i.p.v. een amp mee te slepen. Navraag leerde dat er Peavey Bandits zou staan, jawel.....
Ik dus mijn trouwe Ibanez Tube King (met ultieme D_H mod 8-)) meegenomen omdat -ie een geweldige scheur en lead sound geeft op een transistorbak en op de gok mijn Big Tone Para OD. Die bleek dus verrassend genoeg het iele clean van de Bandit om te toveren tot een grommende drive met een behoorlijke portie extra laag, dus ik zat gebakken voor zowel rhythm als lead !

Kreeg nota bene van een collega gitarist het compliment dat ik de beste sound van de avond had en ik was dus de enige die zijn amp thuis had gelaten :D

Robbert
19 februari 2005, 21:21
Woohoo! :D

jaywalker
20 februari 2005, 00:51
bandit kopen dan maar heh, en je brakke amp thuus laten staan :-D

groovyB3
20 februari 2005, 15:04
Ahhh toevallig! Eergister was ik op een jamsessie waar ik ook over een Bandit speelde. Everman ervoor en instant tone :D

Btw, michel. Je verkocht je Rivera's zag ik, wat voor amp heb je nu dan?

Mitch
20 februari 2005, 16:23
Zo lang ze nog niet verkocht zijn niks :D
Ik wil switchen naar EL84's, vandaar.
Maar reageerde die Bandit serieus goed op die Everman ? Ik vond het wel lachen dat de sound ineens zo veel opknapte met een pedaal ervoor...

Nog meer leuke verhalen guys ?

BLOK182
20 februari 2005, 17:18
Een keertje ergens op een JCM800 2203 gespeeld met mijn Boss Turbo-overdrive, veel gain en zo heerlijk smooth dat ik van de andere bands ook complimenten kreeg, vroegen zich af wat voor vette effecten ik voor mun solo's had. Keken me dom aan toen ik dat Boss ding liet zien :D

Dirk_Hendrik
20 februari 2005, 19:06
Nog meer leuke verhalen guys ?
:oops: :oops: :oops:
nou eeeh.... actually....
We zijn van oefenhok geswitched en mijn Rivera blijft daar staan. Dat scheelt een hoop gesjouw en dat is fijn. Gevolg is a) dat ik thuis eigenlijk geev normale versterker meer heb en dus meestal onversterkt speel en b) Dat m'n geluid 2 repetities lang zo brak was dat ik dacht ergens een verschrikkelijk gare buis te hebben zitten.

De oplossing bleek het plaatsen van.... :oops: een nieuw pakje snaren.

Mitch
20 februari 2005, 19:09
Hahaha, andere uiterste ! Thuis amploos zijn en dan onversterkt spelen, ik ken dat....toch went het wel, moet ik zeggen. Repeteren wordt ook iets om meer naar uit te zien dan het toch al is :D