PDA

View Full Version : Pod alternatieven



Jax
19 februari 2005, 19:22
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit bestaat, maar weet iemand misschien of er alternatieven zijn voor de Line6 Pod, die MINDER functies hebben dan het origineel? Ik zoek namelijk iets om tussen mijn gitaar en mijn pc te hangen om gewoon te oefenen, maar zonder al die effecten enzo. Gewoon een aantal presets (rock, metal, jazz, blues, clean en nog een paar) en dat is het gewoon. Bestaat dat, of moet ik dan ook meteen iets kopen met allemaal functies die ik toch niet ga gebruiken? Ik hoor het graag.

guitartub
19 februari 2005, 19:26
Johnson J-Station.

Azrael
19 februari 2005, 19:29
Koop voor dat doel gewoon een Vamp2. Goedkoop , klinkt prima en perfect voor bij de computer.

AART
19 februari 2005, 19:42
behringer v-amp is zeker een optie ja.

zjanke
19 februari 2005, 22:51
Als je geen extra functies zoekt, zoek dan een V-amp1, aangezien daar "maar" 16 amp-sims opzitten (een 2 heeft er al 32) wil niemand dat ding hebben. Kun je dus voor heel weinig meenemen waarschijnlijk :)

Bins
20 februari 2005, 09:38
Volgens mij hebben al die units allerlei effecten aan boord. De V amp2 is een stuk goedkoper dan de pod iig, en prima om aan de computer te hangen.
Ik weet niet precies wat je onder "functies" verstaat, maar voor de dingen die jij noemt heb je zowizo amp + cabsims nodig, dan hou je alleen nog reverb en effecten over als extras. Beetje reverb kan nooit kwaad en effecten is soms best leuk om mee te klooien...
Die dingen kosten een meier 2e hands, ik denk niet dat je een goedkopere modeler kan vinden die ook nog ergens naar klinkt voor dat geld.

edit: 109 eurs splinternieuw bij de feedback zie ik net, er is ook een floorunit van, die is 79 zelfs. Ik weet alleen niet zeker of die midi en line out heeft.

lennartengel
20 februari 2005, 09:49
En hoe verhoud die V-amp zich tegenover de pod voor live gebruik? Ik ben aan 't rond kijken voor een backup setje en twijfel tussen losse stompboxes en een pod/vamp.

Bins
20 februari 2005, 09:56
De effecten van de V-amp zijn imo alleen leuk voor thuis, hoewel de amp en cab sims erg goed zijn, zijn de effecten ondermaats. De pod heb ik geen ervaring mee.

zjanke
20 februari 2005, 10:20
Inderdaad, Het is leuk om wat mee te klooien voor het uitwerken van ruwe ideeen of als oefenbakje (met koptelefoon), maar live hoor je de vertraging tussen het schakelen van geluiden en het klinkt uiteindelijk toch allemaal wat dun. ( buizenbak erlangs en het klinkt ERRUG dun :o )

Nrrrk
20 februari 2005, 12:04
De V-amp heeft echt een plastic geluid... ik zou hem niet kopen, haal gewoon een POD, volgens mij is dat VEEEEEEEEEEEL beter.

Jax
20 februari 2005, 12:30
Kijk, het probleem bij mij is dat ik bij het oefenen zo van de ene naar de andere stijl ga, en daarvoor wil ik dus een passend geluid hebben. Nu ben ik bij het oefenen op mijn Vox valvetronix 30 watt versterkertje ongeveer een derde van de tijd bezig alle settings te veranderen totdat ik een goed geluid heb. Het grootste probleem is dan nog dat ik slechts twee eigen patches op mag slaan, dus de rest raak ik kwijt. Ik zocht dus eigenlijk gewoon een simpel en goedkoop dingetje waarmee ik gewoon zo van de ene stijl naar de andere kon gaan, zonder moeite. Het geluid hoefde niet top te zijn, als ik er maar mee kon oefenen. Maar ik bedacht me net dat het beste zou zijn als ik gewoon wat meer patches op zou kunnen slaan op mijn vox. Voor elke stijl één ofzo. Dan zou ik zo van de ene naar de andere kunnen gaan, en het (relatief) goede geluid van de Vox behouden bij het oefenen ipv bv een podgeluid.

Zou het dus mogelijk zijn om het aantal patches voor mijn Vox te vermeerderen, en zoja, hoeveel zou dit dan kosten?

guitartub
20 februari 2005, 12:46
Ik denk niet dat dat tot de mogelijkheden van jouw Vox behoort. Zelfs met de bijbehorende voetswitch kun je slechts schakelen tussen ch1, ch2 en manual mode.

guitartub
20 februari 2005, 12:53
Ik je al wat eerder de J-Station aangeraden. Die heb ikzelf ook en deze doet absoluut niet onder voor de Pod. Vind hem zelfs wat eenvoudger van opzet terwijl de geluidskwaliteit zeker veel beter is dan die van de V-amp.
(Heb ze allemaal kunnen vergelijken, ook in live situaties dus weet waarover ik spreek.)
Op het moment staan er enige Johnsons op marktplaats aangeboden.

Maar wat je ook besluit,
Veel plezier!

zjanke
20 februari 2005, 12:57
De V-amp heeft echt een plastic geluid... ik zou hem niet kopen, haal gewoon een POD, volgens mij is dat VEEEEEEEEEEEL beter.

Dat is dus niet zo. Via de patches op deze (http://home.swbell.net/bfalch1) link krijg je de geluiden uit een pod en een v-amp zo dicht bij elkaar dat je bij het testen weinig of geen verschil meer hoort. Via de site van Behringer kun je ook gratis software downloaden om patches te maken en daarmee kun je nauwkeuriger en uitgebreider programeren dan via de v-amp zelf.
Dus voor thuis oefenen is de V-amp echt de voordeligste keus :)

Jax
20 februari 2005, 14:23
Ik denk niet dat dat tot de mogelijkheden van jouw Vox behoort. Zelfs met de bijbehorende voetswitch kun je slechts schakelen tussen ch1, ch2 en manual mode.

Shit. Dat is jammer. Maar je ziet toch weleens van die midi-floorboards, met veel patch-mogelijkheden enzo? Waarvoor zijn die dan?

Jeroenvanhulsteijn
20 februari 2005, 16:29
mss is de Tech21 Tri-Ac wat voor je. Of de Digitech distortion factory, hoewel dat niet echt een amp modeller is. En de line6 Amp Modeller heb je ook nog.

guitartub
20 februari 2005, 16:40
De Vox (ook de duurdere AD60 en 120) zijn simpelweg niet gebouwd op het versturen en ontvangen van midi signalen dwz het toewijzen van kanalen en effecten aan de switches op een midi floorboard. De Behringer heeft dit bijv weer wel!!

Javaca
20 februari 2005, 18:16
Extra simpel:

Korg Ampworks.
Heeft wel een paar effecten maar is wel goedkoop en klinkt ook lekker.

http://robbinsmusic.com/catalog/images/ampworks.jpg

Negative K3 fan
20 februari 2005, 18:43
die vox tonelabs zijn gebaseerrd op korg technoligie, die korg dingen scgijnen nog best wel aardig te zijn...

Baker
22 februari 2005, 17:52
Pod 2.0?

Minder functies en kost geen reet. (meer)
Als je er een goedkoop midi pedaal bij zoekt ben je de man!

schwalbe
23 februari 2005, 12:06
Ik heb een behringer x-vamp waar ik redelijk tevreden over ben. Is erg cheap: 74,- euro. Nadeel is wel dat er geen digitale in- of uitgang op zit en dat is wel erg handig als je via de computer wil spelen. Er is trouwens ook software te koop die amps modelt en dan heb je helemaal geen kastje meer nodig. bijvoorbeeld Amplitube (volgens mij zijn daar op internet ook wel gekraakte versies van te vinden). Deze programma's stellen echter wel hoge eisen aan je geluidskaart...

Chiel
23 februari 2005, 14:19
Dat Behringer ding vond ik dus echt 10x niks... :-? . De POD is erg leuk voor opnamen, maar voor oefenen vond ik 'm ook niet super. Dan wil je toch je geluid rechstreeks uit een speakertje horen en niet uit een headphone of een stereo setje oid. Ik heb nu een Trademark 10 van Tech21. Die vind ik dus echt super voor thuis en repetities 8-) .

Phyrexian
23 februari 2005, 14:49
Vox Tonelab


http://www.voxamps.co.uk/images/products/tonelab/tonelab_ph.jpg

Phyrexian
23 februari 2005, 14:50
Dat Behringer ding vond ik dus echt 10x niks... :-? . De POD is erg leuk voor opnamen, maar voor oefenen vond ik 'm ook niet super. Dan wil je toch je geluid rechstreeks uit een speakertje horen en niet uit een headphone of een stereo setje oid. Ik heb nu een Trademark 10 van Tech21. Die vind ik dus echt super voor thuis en repetities 8-) .

Vraagje ivm die TM10... gaat die stil genoeg voor woonkamer gebruik?

harrie-beton
23 februari 2005, 16:27
Er is een yamaha magic stomp maar v amp lijkt me ideel qua prijs en gemak

Uiteraard is een pod beter maar ook duurder dussss

Diedo
23 februari 2005, 16:34
Dat Behringer ding vond ik dus echt 10x niks... :-? . De POD is erg leuk voor opnamen, maar voor oefenen vond ik 'm ook niet super. Dan wil je toch je geluid rechstreeks uit een speakertje horen en niet uit een headphone of een stereo setje oid. Ik heb nu een Trademark 10 van Tech21. Die vind ik dus echt super voor thuis en repetities 8-) .

Vraagje ivm die TM10... gaat die stil genoeg voor woonkamer gebruik?

dat is toch gewoon een transistor amp van 10 watt? als dat zo is lijkt het me wel.

Phyrexian
23 februari 2005, 18:12
Dat Behringer ding vond ik dus echt 10x niks... :-? . De POD is erg leuk voor opnamen, maar voor oefenen vond ik 'm ook niet super. Dan wil je toch je geluid rechstreeks uit een speakertje horen en niet uit een headphone of een stereo setje oid. Ik heb nu een Trademark 10 van Tech21. Die vind ik dus echt super voor thuis en repetities 8-) .

Vraagje ivm die TM10... gaat die stil genoeg voor woonkamer gebruik?

dat is toch gewoon een transistor amp van 10 watt? als dat zo is lijkt het me wel.

Wel ja, weet ik wel. Maar sommige transistor amps gaan verschrikkelijk luid. Ik heb een solid state Peavey Microbass waarmee ik samen met een drummer kan jammen... :roll:

Diedo
23 februari 2005, 18:45
maar dat HOEFT niet per se lijkt me :) ik denk dat het voor thuis echt wel een hele goede amp is hoor! geen gezeur met dat ie hard "moet" omdat ie anders minder lekker klinkt.

ik zou zeggen: Testen die hap. en laat er misschien ook een strik omheen doen om jezelf te verrassen :)

Speeddemon
23 februari 2005, 21:00
Vox Tonelab


http://www.voxamps.co.uk/images/products/tonelab/tonelab_ph.jpg

+1
Meer tone, minder onzinnige zooi.