PDA

View Full Version : metaaaaallll - request for critics



Dreamer_Ur
19 februari 2005, 18:49
hey, ik wil graag reacties op dit stukje muziek van mn projectje! over de sound, de mix, de riffs etc. etc. ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!

http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/1222217/new/testmix_01.mp3

de basgitaar wordt rond de 1khz nog iets geboost voor wat meer bite, goed idee of slecht idee? let me know!!

Hempo
19 februari 2005, 19:30
Als ik het zo hoor vind ik het herrie. Maar das mijn smaak.

Wel strak enzo, maar het kan me niet echt boeien :)

UnbrokenGuitarPlayer
19 februari 2005, 20:46
nice

bobby
19 februari 2005, 21:32
Te gek!

Hier hou ik van... leuke metal riffs, i.c.m. galloperende riffs.. klinkt echt prima!

wat heb je gebruikt voor die orkest instrumenten?

emerald
20 februari 2005, 09:12
Cool 8-)

Dreamer_Ur
20 februari 2005, 10:48
drums, basgitaar en synths zijn allemaal gemaakt in sk@letracker ( www.skale.org )
ik werk al jaren met trackers, je kan er bijna alles mee wat je wilt :)
bedankt allemaal trouwens, leuk om reacties te krijgen. als er zang onderstaat zal ik het complete nummer eens posten!

gitaren zijn PodXT, de powerball en triple rectifier uit de metalshop modelpack, ingespeeld via de USB uitgang van de PodXT, met een Gibson SG Special

Hempo
20 februari 2005, 13:18
Nu ik mijn reactie teruglees is het wat negatief enzo. Ik bedoel ik VIND er niet zoveel aan, omdat de stijl me niet boeit. Ik moet es met respect antwoorden denk ik :)

Dreamer_Ur
20 februari 2005, 13:26
hey Hempo, geen probleem hoor, dat begreep ik ook al uit je eerste post :) to each his own, right?

Swan
20 februari 2005, 13:36
hey klinkt wel lekker...
vind t alleen jammer dat de synths n beetje op de achtergrond liggen kwa sound

Azrael
20 februari 2005, 14:15
Ik vind het erg eentonige muziek. Prima strak gespeeld zo te horen maar het is zo onorgineel als het maar kan. Maar dat vind ik van een hoop metal bands dus wat dat betreft.....

Dreamer_Ur
20 februari 2005, 14:31
hey! jammer dat je het niets vindt.. maar het is natuurlijk maar een stukje van 1 minuut he! niet bepaald representatief voor het totale pakket. ik wilde met name kwa mix reacties horen :) (niet dat ik dit niet waardeer)
vooralsnog toch bedankt allen!

ik denk dat de uiteindelijke cd voldoende verrassingen in zich heeft om origineel te blijven ;) een beetje van Arcturus (of eigelijk alles wat de beste man Kriss Ryg ooit heeft gemaakt, haha) tot Zyklon. toegegeven, dit is niet zo'n bijster origineel stukje, maar kwa gitaarsound leek het me het beste riffje om de sample van te maken :)

Hempo
20 februari 2005, 14:52
hey Hempo, geen probleem hoor, dat begreep ik ook al uit je eerste post :) to each his own, right?

right

BassAgent
20 februari 2005, 15:05
Tis echt vet, alleen hadden de synths wel iets harder gemogen. Het klinkt ook een beetje duf zo zonder zang. Komt die er nog? Zoja, wat voor?

Soulflyhigh
20 februari 2005, 15:21
Erg vet. Damn die pod klinkt toch wel verdomd lekker moet ik zeggen. Ik weet al wat ik voor mijn verjaardag wil hebben :wink: Nogmaals riffs erg cool alleen vind al die synths enzo een beetje overkill af en toe

Dreamer_Ur
20 februari 2005, 15:22
dankje BassAgent! de synths zijn op dit stukje juist wat zachter vanwege de zang die er nog bij komt :) bij de stukken zonder zang zal ik proberen alles wat beter in balans te krijgen!
wat voor zang? tsja, ik zing het zelf niet in dus ik kan het nog niet precies omschrijven, maar een beetje in het straatje van Arcturus dus (cleane zang in de stijl van de heer Garm, check de cd The Sham Mirrors), gecombineerd met midrange 'blackmetal zang', ala Mork Gryning en Satyricon.
en dan niet 90% gillen en 10% clean, maar goed in balans! cleane zang is niet enkel een toevoeging maar een essentieel onderdeel :)

edit: Soulflyhigh, danku :D grappig dat iedereen weer een andere mening heeft over de synths! ach, in dit stukje zijn het vooral sfeermakers en geen leadinstrumenten :)

c.hultermans
20 februari 2005, 16:20
lekkurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! !!

c.hultermans
20 februari 2005, 17:17
lekkuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr r!!!!

c.hultermans
20 februari 2005, 17:20
lekkurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!

Ic3gl0vE
25 maart 2005, 23:23
Hell yeah, gaaf is dit. Lekkere sound ook. De synths zijn erg dimmu borgir style (doen me denken aan Mourning Palace). Korg X5d toevallig?

Ik ben benieuwd hoe de track wordt als ook de zang erbij zit!

Bloodline
26 maart 2005, 10:37
heerlijk ! headbangen met die hap

Dreamer_Ur
26 maart 2005, 11:14
tnx tnx :) ik ben nu bezig om genoeg nummers voor de cd af te maken, de sound is over het algemeen ietsje extremer geworden. niet extremer, als in; harder, maar vreemder ;) ik heb bijna weer wat af, ik post het wel binnenkort!

@ Ic3gl0vE : haha bijna! Korg N364 ;)

Ic3gl0vE
26 maart 2005, 11:47
364 en x5d schelen elkaar niet zoveel. Al vind ik de 364 wel een beetje een vreemd apparaat... het is een workstation, maar er zitten niet eens filters op :-?

Nou ja goed, dat is meer praat voor een ander forum. Houd ons op de hoogte van wat je maakt!