PDA

View Full Version : Nieuwe Epiphone Les paul Standaard



Treeb
19 februari 2005, 18:48
Ik volg dit forum al een tijdje, lees alleen, en zet er niks neer.
Maar nu ik gister een nieuwe gitaar gekocht heb wou ik die toch even showen. Had eerst een ibanez RG320, en heb die op deze epiphone les paul standaard ingeruilt. Ik heb alleen geen idee welke kleur ik heb dus als iemand dat hier weet, zou ik dat graag willen weten.

P.S. Heb voor de test even een wit doek neergehangen om te fotograveren, en daarna in photoshop nog een beetje bijgewerkt (voor het geval dat jullie wouden weten hoe de achtergrond zo wit is)

http://www.treeb.com/images/lespaul.jpg


http://www.treeb.com/images/lespaul2.jpg


http://www.treeb.com/images/lespaul3.jpg


http://www.treeb.com/images/lespaul4.jpg

Squier4ever
19 februari 2005, 19:36
Mooi dingetje man!

veel plezier met het spelen
nice pics ook

Kasper
19 februari 2005, 19:37
leuke gitaar! Proficiat.

Ook best wel mooie foto's, maar de kleuren zijn wat te gesatureerd doordat je het contrast naar boven gehaald hebt vermoed ik. :wink:

Diedo
19 februari 2005, 19:59
mooi kleurtje, en ik denk zeker dat het een goede inruil is geweest! veel plezier

DudeIsEenEikel
19 februari 2005, 20:06
alles is beter dan een klinisch dode ibanez :-D

hij is erg aan de bruine kant om t desert burst te noemen , maar ik vind t wel cool staan.

veel plzrrr ermee

semt-x
19 februari 2005, 21:49
Mooi hoor man
Heb zelf ook een Epi LP, en ben er nog steeds dik tevreden mee.

Veel speelplezier, en idd mooie kleur!

Kevin-D
20 februari 2005, 09:25
WHAT THE F*CK?! Als die kleuren niet bijgewerkt zijn, vind ik dit de mooiste lp kleur ooit :o Kheb zelf een USA les paul, in een vette kleur, maar deze vind ik SCHITTEREND :roll: Mooiste epi lp standard ooit :D

Diesel
20 februari 2005, 10:30
werkelijk schitterende gitaar
ik voel de kriebels helemaal
Ik MOET en ZAL snel een mooie les paul hebben
al is het alleen al om er de hele dag tegenaan te mogen kijken

strontraper jos
20 februari 2005, 11:22
prachtige gitaar en foto's, congrats!

btw, waar heb je'm gehaald?

jos

BassAgent
20 februari 2005, 11:34
Mooi man!

Treeb
20 februari 2005, 12:44
Bedankt voor de reacties! Ik heb hem bij musicstore leeuwarden vandaan. De kleuren zijn in het echt ongeveer zoals op de foto, hij is alleen iets lichter van kleur.

DudeIsEenEikel
20 februari 2005, 12:46
dan is t een desert burst 8-)

john.3001
20 februari 2005, 13:25
Om ff alle kleurverwarring op te lossen: dat is honeyburst. Vrij aardige top trouwens...
Ik heb zelf precies dezelfde, alleen zijn bij mij de randen een stuk transparanter gekleurd. Ik had er twee besteld, en de beste meegenomen :) Haal je wel die slagplaat eraf? :wink:
Wat vind je er trouwens zelf van? Ik vind de neckhummer niet fantastisch, maar die in de brugpositie klinkt best wel okee. Die Grovers zijn echt een pain in the ass als je Sperzels bent gewend...

Veel plezier ermee!

Reel Big Fish
20 februari 2005, 13:27
Epi LP Std aan de top


........ ;)

BassAgent
20 februari 2005, 13:54
Hail LP

UnbrokenGuitarPlayer
20 februari 2005, 14:15
Epi LP Std aan de top


........ ;)

+5!

















:razz: :-D

scholier
20 februari 2005, 14:18
holi fuck jezus cristus dat is echt een focking mooie kutgitaar :o :o

robzilla
20 februari 2005, 14:21
mooi!

phototop of niet?

Cubensis
20 februari 2005, 14:27
voorover ik weet gebruikt epi echte tops... (wel dunne waarschijnlijk)

Sicky61
20 februari 2005, 16:12
fraaie epi...... :dance:

LPClassic
20 februari 2005, 16:13
[quote="john.3001"]Om ff alle kleurverwarring op te lossen: dat is honeyburst.
[quote]

dacht t niet dus he :lol:
dat is echt geen honeyburst, maarkomt dichter bij de desert burst zoals al is vermeld.

een honey burst is :
nieuw
http://www.themusiczoo.com/LPclassicHB040725combo.jpg
oud
http://www.terryrogersguitars.com/honeylp1.jpg

desert burst is:

http://www.lauda-audio.pl/dane/prod/4974/lp5pdbnh.jpg

john.3001
20 februari 2005, 16:49
[quote="john.3001"]Om ff alle kleurverwarring op te lossen: dat is honeyburst.
[quote]

dacht t niet dus he :lol:
dat is echt geen honeyburst, maarkomt dichter bij de desert burst zoals al is vermeld.

een honey burst is :
nieuw
http://www.themusiczoo.com/LPclassicHB040725combo.jpg
oud
http://www.terryrogersguitars.com/honeylp1.jpg

desert burst is:

http://www.lauda-audio.pl/dane/prod/4974/lp5pdbnh.jpg

Dacht t dus wel, die nieuwe epi's worden niet geleverd in desert burst (die oude overigens ook niet)... :wink:
Ik kan t weten, want de mijne ziet vrijwel identiek uit, en die heb ik besteld als 'honeyburst'... Anyway, ik ben het met je eens dat de kleur die de gitaar van de topicstarter heeft, meer lijkt op de desertburst die jij laat zien, doch deze finish heeft bij epiphone de naam honeyburst, dat is gewoon zo...

LPClassic
20 februari 2005, 18:12
http://www.epiphone.com/colors.asp

tis vintage burst.

Reel Big Fish
20 februari 2005, 19:01
Boeiend wat voor kleur het is, het geluid, daar gaat het om!

rhirschmann
20 februari 2005, 22:44
Honey of dessert?! :evil:

Als lefty heb ik de keuze uit Heritage Cherry Sunburst of Heritage Cherry Sunburst en met een beetje geluk kan ik kiezen voor Heritage Cherry Sunburst, vwb de EPI LP Standard........

Ik vindt 't een mooie kleur (of die nu honey of dessert heet....) :wink:

woutB
20 februari 2005, 23:06
Dat is raar. Ik heb ook een lefty en die is mooi heritage cherry sunburst :D

Volgens mij heet die uitvoering rootbeer ofzo.

echt mooi ding.

rhirschmann
20 februari 2005, 23:13
@woutb:
[tab:1887e91986]Ik heb nog geen EPI LP STND Lefty....... Moet nog besteld worden... Zijn we gelijk bij probleem twee, niet op voorraad (althans in Duitsland).

Je kunt niet alles hebben in 't leven :cry: [/tab:1887e91986]

rhirschmann
20 februari 2005, 23:14
@woutb:
[tab:86dc0a832b]Ik heb nog geen EPI LP STND Lefty....... Moet nog besteld worden... Zijn we gelijk bij probleem twee, niet op voorraad (althans in Duitsland).

Je kunt niet alles hebben in 't leven :cry: [/tab:86dc0a832b]

woutB
20 februari 2005, 23:23
Ik weet het. Wij hebben een zwaar leven.

Maar ik zeg maar zo. Het verlangen naar is al de helft van het genot.

Carpe Diem
21 februari 2005, 13:18
erg mooie gitaar. maar die slagplaat moet er echt af. zo kan het niet.

guvnor
21 februari 2005, 13:31
De kleur lijkt wel een beetje op de kleur van m'n Richwood tobacco burst...

In ieder geval een hele mooie gitaar.... zodra die slagplaat eraf is

Treeb
22 februari 2005, 20:37
Bedankt voor de reacties allemaal! Over hoe hij klinkt kan ik niet zoveel zeggen. Ben ook niet echt een kenner op het gebied van gitaren. Ik merk alleen wel dat hij lekkerder speelt, hoe en wat precies kan ik niet uitleggen, maar hij speelt lekkerder :). Bedankt ook voor het helpen met de kleur, niet dat het zoveel uitmaakt, maar ik wou het gewoon even weten.

FretPaul
22 februari 2005, 22:41
Schitterend kleurtje.

Lijkt wel een beetje op Gibson's LP Classic Wine Red of de standard Root Beer. :razz:

FretPaul
1 maart 2005, 00:48
tsjeempie,
kunnen ze dit kleurtje bij Gibson ook niet op de menukaart zetten :roll:
http://www.treeb.com/images/lespaul3.jpg

Orpheo
1 maart 2005, 08:29
tsjeempie,
kunnen ze dit kleurtje bij Gibson ook niet op de menukaart zetten :roll:
http://www.treeb.com/images/lespaul3.jpg

hehe, eindelijk eens een ander " smakelijk" kleurtje op een les paul dat NIET een cherryburst/lightburst/blacktop is.....en dan niet eens van gibson!

BassAgent
1 maart 2005, 10:21
Wat zo jammer is, ik heb precies zoeen bij feedback gehoord en bekeken, maar de afwerking was treurig. Hij klonk heerlijk, maar de binding van body en neck was echt niet om aan te zien!

sixbarrelshotgun
2 maart 2005, 19:18
mag ik vragen hoeveel die koste :razz:
aangezien ik van plan ben zelf een (nieuwe) epiphone lp aan te schaffen

Treeb
2 maart 2005, 21:54
mag ik vragen hoeveel die koste :razz:
aangezien ik van plan ben zelf een (nieuwe) epiphone lp aan te schaffen

Hij kosste normaal 495,- maar ik heb 525,- betaald omdat ik mijn ibanez RG erop in ruilde. Bij music store in leeuwarden btw.

vester86
3 maart 2005, 00:00
sixbarrelshotgun schreef:
mag ik vragen hoeveel die koste
aangezien ik van plan ben zelf een (nieuwe) epiphone lp aan te schaffen


Hij kosste normaal 495,- maar ik heb 525,- betaald omdat ik mijn ibanez RG erop in ruilde. Bij music store in leeuwarden btw.

Dus als ik het goed begrij betaalde je MEER en heb je OOK NOG een andere gitaar ingeruild???

Doe je goed :razz:

ToTaL FaKe
3 maart 2005, 11:33
waarschijnlijk bedoelde hij 25 euro? :-D

Sliver
3 maart 2005, 11:50
tsjeempie,
kunnen ze dit kleurtje bij Gibson ook niet op de menukaart zetten :roll:
http://www.treeb.com/images/lespaul3.jpg

hehe, eindelijk eens een ander " smakelijk" kleurtje op een les paul dat NIET een cherryburst/lightburst/blacktop is.....en dan niet eens van gibson!


Ik geloof dat Gibson deze kleur wel degelijk op een Gibson Les Paul heeft gezet. Zag tijdje terug beelden van een optreden van de band Live en daar ahd de gitarist dus een Gibson LP met deze kleur, misschien een one-off, maar er is dus wel degelijk een echte Gibson gemaakt met deze kleur......tot zover de betere mierenwipperij.

Nrrrk
3 maart 2005, 12:11
mag ik vragen hoeveel die koste :razz:
aangezien ik van plan ben zelf een (nieuwe) epiphone lp aan te schaffen

Hij kosste normaal 495,- maar ik heb 525,- betaald omdat ik mijn ibanez RG erop in ruilde. Bij music store in leeuwarden btw.

Serieus? Ai. :) gitaar kwijt + duurder uit :o

Treeb
3 maart 2005, 12:17
Serieus? Ai. :) gitaar kwijt + duurder uit :o

Ja, zo gaat dat blijkbaar. Het is maar net hoe je het noemt, of hij kan minder geven voor de ibanez, of hij kan meer voor de gitaar laten betalen. Zo gaat het met auto´s ook, ik vind het ook een vreemde manier van zaken doen, want ik redeneer van hij kan mij die gitaar met winst verkopen, en dan nog eens mijn gitaar met winst verkopen, maar zo gaat dat blijkbaar niet. Wat doe je eraan, hij had de gitaar en ik niet :)

Nrrrk
3 maart 2005, 12:35
Maar serieus, je kon toch gewoon 495 neertellen en die Ibanez zelf houden???? or am I missing the point? :)

Rock&Roll
3 maart 2005, 12:40
Man man, daar heb je je toch echt serieus laten rippen!
De normale verkoopsprijs was 495, en jij geeft em een gitaar en betaalt dan nog eens extra??? Daar zit nou echt geen enkele logische redenering achter...
:cool:

Treeb
3 maart 2005, 12:52
Maar serieus, je kon toch gewoon 495 neertellen en die Ibanez zelf houden???? or am I missing the point? :)

Ja, maar zoveel geld heb ik niet. Ik moest de ibanez wel verkopen om de epiphone te kunnen betalen. Ik kreeg natuurlijk wel geld voor die ibanez.

Treeb
3 maart 2005, 12:52
Maar serieus, je kon toch gewoon 495 neertellen en die Ibanez zelf houden???? or am I missing the point? :)

Ja, maar zoveel geld heb ik niet. Ik moest de ibanez wel verkopen om de epiphone te kunnen betalen. Ik kreeg natuurlijk wel geld voor die ibanez.

Treeb
3 maart 2005, 12:53
Maar serieus, je kon toch gewoon 495 neertellen en die Ibanez zelf houden???? or am I missing the point? :)

Ja, maar zoveel geld heb ik niet. Ik moest de ibanez wel verkopen om de epiphone te kunnen betalen. Ik kreeg natuurlijk wel geld voor die ibanez.

Treeb
3 maart 2005, 12:54
Maar serieus, je kon toch gewoon 495 neertellen en die Ibanez zelf houden???? or am I missing the point? :)

Ja, maar zoveel geld heb ik niet. Ik moest de ibanez wel verkopen om de epiphone te kunnen betalen. Ik kreeg natuurlijk wel geld voor die ibanez.

Treeb
3 maart 2005, 12:57
Maar serieus, je kon toch gewoon 495 neertellen en die Ibanez zelf houden???? or am I missing the point? :)

Ja, maar zoveel geld heb ik niet. Ik moest de ibanez wel verkopen om de epiphone te kunnen betalen. Ik kreeg natuurlijk wel geld voor die ibanez.

Sliver
3 maart 2005, 14:11
ja leg even uit want wij vatten het niet, was die andere gitaar avn jou soms chemisch verontreinigd en was dit een goedkope manier om m te lozen? Of ben je een belg?

biels
3 maart 2005, 14:49
hu dus jij ging naar de winkel met je ibanez. Toen zei je dat je die epi ging kopen die 425 euro was en toen zei je dat je je ibanez ervoor inruilde en toen moest je 525 euro betalen?? :-?

vester86
3 maart 2005, 16:32
verontreinigingskosten mensen, snap dat nou.

Bij de vuilstort moet je toch ook altijd betalen

Treeb
3 maart 2005, 17:39
De verkoper heeft gewoon in plaats van minder voor de ibanez te geven meer voor de epiphone gevraagd, beetje vreemde manier van zaken doen, je kunt beter zeggen je krijgt wat minder voor je ibanez, maar oke.

sixbarrelshotgun
5 maart 2005, 15:34
maar je hebt wel 525 betaald en daarna nog geld gekregen voor die ibanez

Treeb
5 maart 2005, 20:49
maar je hebt wel 525 betaald en daarna nog geld gekregen voor die ibanez

Ja, ik heb eigenlijk gewoon de ibanez ingeruilt op de epiphone, en moest daarna nog wat bij betalen. Heb dus inderdaat iets extra betaald, maar denk dat ik daar later ook wel wat service voor terug kan verwachten.

Orpheo
5 maart 2005, 22:02
maar je hebt wel 525 betaald en daarna nog geld gekregen voor die ibanez

Ja, ik heb eigenlijk gewoon de ibanez ingeruilt op de epiphone, en moest daarna nog wat bij betalen. Heb dus inderdaat iets extra betaald, maar denk dat ik daar later ook wel wat service voor terug kan verwachten.

@ treeb:

beste gozert....

heb je nu 525 euro bijbetaald??

VIJFHONDERVIJFENTWINTIG?????

man, daar kan je an sich al een nieuwe les paul voor kopen (epi dus) en had je je ibanez kunnen houden, OF heb je 50 euro bijbetaald, en zodoende 525 euro voor die axe betaald? (475 van je ibbie met die extra 50). want als je echt die 525 euro hebt betaald, kan deze actie wel genomineerd worden voor de grootste miskoop van het jaar! (no offence :wink: )

Orpheo
5 maart 2005, 22:02
maar je hebt wel 525 betaald en daarna nog geld gekregen voor die ibanez

Ja, ik heb eigenlijk gewoon de ibanez ingeruilt op de epiphone, en moest daarna nog wat bij betalen. Heb dus inderdaat iets extra betaald, maar denk dat ik daar later ook wel wat service voor terug kan verwachten.

@ treeb:

beste gozert....

heb je nu 525 euro bijbetaald??

VIJFHONDERVIJFENTWINTIG?????

man, daar kan je an sich al een nieuwe les paul voor kopen (epi dus) en had je je ibanez kunnen houden, OF heb je 50 euro bijbetaald, en zodoende 525 euro voor die axe betaald? (475 van je ibbie met die extra 50). want als je echt die 525 euro hebt betaald, kan deze actie wel genomineerd worden voor de grootste miskoop van het jaar! (no offence :wink: )

Dirtypool
6 maart 2005, 10:44
Zoveel domheid verwacht je toch niet van een medeforummer?
Natuurlijk hoefde hij maar een paar tientjes bij te leggen.

Kleur neigt trouwens erg naar Root Beer zoals ie bij Gibson zou heten.
Prachtig topje, hoop dat ie je goed gaat bevallen.

Orpheo
6 maart 2005, 11:00
Zoveel domheid verwacht je toch niet van een medeforummer?
Natuurlijk hoefde hij maar een paar tientjes bij te leggen.

Kleur neigt trouwens erg naar Root Beer zoals ie bij Gibson zou heten.
Prachtig topje, hoop dat ie je goed gaat bevallen.

ja, dat dacht ik ook al, maar onze mede-forummer verwoordde het ietwat.....onhandig...vandaar de verwarring.

In ieder geval: congrats met je axe! dat je dr nog lang plezier van kunt hebben!

Treeb
6 maart 2005, 14:30
aaah, oke nu snap ik wat ik niet duidelijk kon maken! Maare, nu is het duidelijk.