PDA

View Full Version : probleem: blikkerige snaar



roelboel
19 februari 2005, 18:15
Hallo allemaal, ik heb zojuist een snaar van m'n gitaar vervangen: snaar 4 (als de hoogste 1 in). 't was een metalen, ik heb een nieuwe gekocht (een zgn. La Bella 422 d-4th silver plated wound snaar), en getracht hem op eenzelfde wijze vast te maken als de anderen. Op zich zit het allemaal wel redelijk, en is ie ook redelijk gestemd, alleen is de klank totaal anders dan m'n andere snaren; de oorspronkelijke snaren klinken mooi rond, vol, vloeiend, de nieuwe klinkt naar, scherp, blikkerig.

Weet iemand wat er aan de hand is, wat kan ik verkeerd gedaan hebben? Ik langzaam aan veel plezier te krijgen in gitaar spelen, maar nu is dat flink afgenomen :(

Bij voorbaat dank!

Picker
19 februari 2005, 19:06
Nieuwe snaren met metaal erin klinken altijd helder en metalig. Als je er even op speelt gaat dat meestal heel snel weg, tenzij je speciale snaren met coating gebruikt.

Gewoon blijven spelen dus, overmorgen is het over.

De meeste mensen vinden dat 'blikkerige' overigens juist mooi. Daarom vervangen de meeste mensen ook meteen al hun snaren, zelfs als er maar één (of geen enkele) stuk is.

Ikzelf speel nooit langer dan een dag of twee, hooguit drie op een set. Daarna klinken ze dof en wil ik nieuwe!

Picker.