PDA

View Full Version : Nieuwe Vai album



Negative K3 fan
19 februari 2005, 17:50
ik zag het op harmony central, schijnt wel lijp te zijn, ik ben benieuwd, kan hem niet vinden op soulseek

Pegasus
20 februari 2005, 23:07
ik zag het op harmony central, schijnt wel lijp te zijn, ik ben benieuwd, kan hem niet vinden op soulseek

De nieuwe cd komt deze week uit.
Als je nu nog op internet besteld kun je er nog speciale plectrum bij krijgen.
Ikzelf heb het geluk gehad tot de eerste 500 bestellers te behoren die een door Steve Vai zelf gesigneerde exemplaar toegestuurd krijgen.

Lacrimosa
20 februari 2005, 23:08
Kheb em al, kvind het niks aan!!
Zitten iets van 2 leuke liedjes bij, maar verder vind ik het niet echt vet ofzo!
Maar dat is mijn mening, en die verandert nog wel es :-D !!

Laterrr

Trocar
21 februari 2005, 14:58
Release date staat op 22 februari, maar ik heb hem vorige week vrijdag al gewoon in de winkel gekocht. Had wel willen bestellen voor die 'hebbe-dingetjes' (plectra/handtekening) maar ik geloof dat de betaling alleen met een creditcard kon ofzo, helaas voor mij.
Heb nog niet echt goed kunnen luisteren maar ik vind het wel wat geloof ik; ben ook niet zo'n review type.

Leuk vind ik ook dat het nummer Lotus Feet (nr. 7!) op de cd is samengesteld uit de live opnamen hier in Nederland met het Metropool Orkest.

BassAgent
21 februari 2005, 17:29
Ik vin Steve Vai altijd zo ontiegelijk technisch maar mooie muziek is t niet echt, zo jammer.

Toffe gozer
21 februari 2005, 18:07
Goed nieuws , ik ga hem zo snel mogelijk kopen 8-)

Maiden Michiel
21 februari 2005, 19:03
Kheb em al, kvind het niks aan!!
Zitten iets van 2 leuke liedjes bij, maar verder vind ik het niet echt vet ofzo!
Maar dat is mijn mening, en die verandert nog wel es :-D !!

Laterrr

Mee eens! Niet bijzonder.
Ik zet PAW nog wel een keer aan.

slayurrr
21 februari 2005, 21:24
Ik heb 'm ook gehoord en ik vind het ook niet zo'n super album, helaas.

Pegasus
21 februari 2005, 21:42
Op 1 en 2 juli komt Steve Vai weer naar Nederland om op te treden met het Metropole Orkest.
Dat ga ik uiteraard niet missen.

Wicked Willy
21 februari 2005, 23:00
Cool daar ben ik zeker weer bij.
Vorige keer in Paradiso was te gek!

Brianmayrulezzz
22 februari 2005, 12:20
Op 1 en 2 juli komt Steve Vai weer naar Nederland om op te treden met het Metropole Orkest.
Dat ga ik uiteraard niet missen.

wow vet! kun je even meer details posten!?!?!

Pegasus
22 februari 2005, 23:55
Het schijnt dat het concert van zaterdag 2 juli plaatsvindt in de Oosterpoort in Groningen.
Verdere gegevens zijn nog niet bekend gemaakt.

Voor het laatste nieuws hieromtrent moet je het laatste nieuws op de website van Steve Vai in de gaten houden.
http://www.vai.com/News/index.html

Hou ook de site van NPS 4fm in de gaten:
http://www.omroep.nl/nps/output/4fm.html

Overigens komt van de concerten van vorig jaar een cd uit, te verschijnen bij Sony Epic in mei van dit jaar.

taylor
23 februari 2005, 11:21
oh,ik wist niet eens dat die 1 nieuw album uit had ,vanmiddag is ff gaan kopen.

dan hoor je me mening misschien hier nog wel :)

Brianmayrulezzz
23 februari 2005, 14:04
WTF, waarom in godsnaam in GRONINGEN?!?!?! :-? :evil:

Pegasus
23 februari 2005, 23:12
WTF, waarom in godsnaam in GRONINGEN?!?!?! :-? :evil:

Ach, waarom niet?

taylor
24 februari 2005, 11:39
mijn mening is :)

het is eigenlijk een typisch vai album er staan hele goeie numers op en andere numers die me totaal niet aanspreken zoals met elk vai album.

vooral numers met zang van hem kan ik niet aan wennen,sex & religion vind ik tot nu toe zijn zwakste album.

maar hij blijft een geniaal gitarist,zoals ook nu weer met dat nummer met orkest zijn gewoon dingen waar anderen niet aan beginnen of gewoon weg niet kunnen,bedoel ook het componeren voor orkest, niet zoals metallica bv je oude numers met een orkest spelen

Toffe gozer
24 februari 2005, 18:03
Groningen is de "Guitar Capitol of the World " , daarom komt Vai hier vaak naar toe :)

Toffe gozer
27 februari 2005, 18:40
Ik heb hem beluisterd en eerlijk gezegd vind ik het een tegenvaller.
Vai ging de laatste jaren veel meer de melodieuse kant op met zijn platen
en dat vond ik een goede ontwikkeling. Maar met deze plaat gaat hij weer richting de experimentele kant op zoals bijvoorbeeld zijn " Flexable" cd.

Er staan nog best wel leuke dingen op deze cd zoals het nummer 'Lotus Feet " en ook wel grappige nummer zoals bv "Yai Yai" en ook wel aantal melodieuse rifjes, maar die zijn zeldzaam op deze cd, dus al met al zeker geen hoogvlieger deze cd.

Pegasus
28 februari 2005, 21:45
Afgelopen donderdag heb ik de cd ontvangen met een extra cd-boekje erbij, gesigneerd door Vai-himself.

Ik vind het jammer dat Vai het weer niet kan laten om in sommige nummers te gaan zingen. Hij is een gitarist en duidelijk geen zanger, dat bewijst deze cd maar weer eens.
Dankzij de instrumentale nummers kan de cd er toch weer bij door, wat mij betreft.

pikasso
1 maart 2005, 14:49
WTF, waarom in godsnaam in GRONINGEN?!?!?! :-? :evil:

Omdat ik hier woon :-D

master of shred
6 maart 2005, 21:03
ik heb hem :-D ook nog eens naar me comp. gekopieerd. dus als iemand rood staat en hem tog wil horen sturr me maar een berichie :razz:

yanto
20 maart 2005, 16:46
Heb hem nu ook. Vind Vai zelf zowel een begaafd gitarist als componist.
Jammer dat er maar een paar echt nieuwe stukken op staan. Maar aaan de andere kant wel leuk om nieuwe bewerkingen te horen van oude thema's.

Davidian
21 maart 2005, 10:13
WTF, waarom in godsnaam in GRONINGEN?!?!?! :-? :evil:

Omdat ik hier woon :-D

+1 :razz:

tot nu toe vind ik het nog niet zo leuk om naar te luisteren maar building the church is wel echt geweldig zeg!

Stitch
22 juni 2005, 22:31
Wel mee eens zingen moet ie laten maar ik kan me zn urge wel begrijpen....


Verder vind ik de eerste tracks wel okee, sommige nummers te experimentaal idd. Maar luister em net voor het eerst :oops:

Constantijnster
30 juni 2005, 00:20
GEWELDIGE PLAAT

maarja alles van vai is geweldig :)

Maiden Michiel
30 juni 2005, 08:06
Inderdaad een tegenvaller!

Constantijnster
30 juni 2005, 11:31
Inderdaad een tegenvaller!

Wat vind je er niet goed aan?

Maiden Michiel
30 juni 2005, 15:12
Ik vind hem erg "progressive metal" achtig klinken en ik mis de unieke, vai-ish melodieen bij een groot deel van de muziek.
Inderdaad een paar leuke nummers, misschien 2, maar die zijn het niet waard om tot aanschaf over te gaan.

Constantijnster
30 juni 2005, 22:36
Misschien moet je er vaker naar luisteren :)

Pegasus
30 juni 2005, 22:53
Ik vind hem erg "progressive metal" achtig klinken en ik mis de unieke, vai-ish melodieen bij een groot deel van de muziek.
Inderdaad een paar leuke nummers, misschien 2, maar die zijn het niet waard om tot aanschaf over te gaan.

Lijkt me in dit geval slechts een kwestie van smaak. Dus het kan voor anderen wel degelijk waard zijn om die aan te schaffen. Ik persoonlijk vind het een prima cd waarin hij toch ook weer nieuwe dingen doet. En dat kan ook weer een reden zijn om de cd aan te schaffen.

Maiden Michiel
1 juli 2005, 13:33
Ik was ook mijn persoonlijke mening aan het ventileren, laat dat duidelijk zijn.

Ik vind dat die nieuwe cd misschien teveel naar het 13 in een dozijn album neigt.

bazzieman
6 juli 2005, 23:45
Mij spreekt het in iedergeval absoluut niet aan. Ik vond zijn oudere werk beter. Maar zoals nummers als Yai Yai, ik denk nou dat is het intro, spoel em door naar het midden. Nog steeds slap geYai.

Ik vind building the chuch op zich wel lekker maar ook niet helemaal je dat.

valt mij dus een beetje tegen.

Bas

Strat uber alles
9 augustus 2005, 10:30
nou inderdaad , building the church is wel lekker ik was
laatst in amsterdam ik dacht nou laat ik eens een cd
van Vai pakken ik dat ding luisteren nou ik vond het echt
heel slap sommige nummers waren echt zo karakterloos als wat,

Gewoon lelijk

maar dat is slechts mijn mening... :lol:

Outrage
25 augustus 2005, 17:14
ik heb het gevoel dat vai in de laatste cd wat verdrinkt in zijn effecten, of heb dat verkeerd?

ik luister liever naar zijn live cd's, klinken - vind ik - veel beter, de studio albums klinken vaak maar steriel.