PDA

View Full Version : -=[ POD XT ]=-



Bloodline
19 februari 2005, 12:38
Wie heeft hier een Pod XT ?

Bevalt hij goed ?

en wat is het verschil tussen een 2.0 n xt :S?

ben van plan om mischien 1tje aan e schaffen.

Negative K3 fan
19 februari 2005, 13:09
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

LordSpeedyShit
19 februari 2005, 13:53
wat hij duidelijk wil maken is dat er op het forum al bergen topics over de POD XT zijn en je dus met een simpele zoektocht klaar bent, ipv een heel nieuw topic te openen.

Swampash
19 februari 2005, 15:03
Iedereen met dat gepod, ik vindt de tonelab veel beter.

Negative K3 fan
19 februari 2005, 16:06
maar ik vinDDDD van niet

charlie_45
19 februari 2005, 17:22
hij bevalt mij prima.. maar ik speel veel liever over mijn versterker.

hij is goed als backup en om mee te oefenen zonder veel te hoeven tillen. verder vindt ik een aantal geluiden ok, maar er zit ook een hoop onbruikbare onzin in volgens mij.

wat wil je er mee doen?

Dreamer_Ur
19 februari 2005, 17:39
wat voor de een onbruikbare geluiden zijn, zijn voor de ander misschien juist wel DE sounds. juist die veelzijdigheid sprak mij ook aan in de PodXT (en de update-baarheid is ook niet mis natuurlijk)

harrie-beton
19 februari 2005, 22:35
bloodline,
ik woon in Groningen en ben een podxt gebruiker. Je mag wel een keer spelen op volle sterkte in onze oefenruimte.

mijn site over mijn gear.
http://www.besidesthat.nl/gitaar


groatis

Maniaaaak!!
20 februari 2005, 21:41
Iedereen met dat gepod, ik vindt de tonelab veel beter.

I second that, maar blijft persoonlijk natuurlijk!

ik ben ervan overtuigd dat de buis in de eindtrap van de tonelab toch het een en ander uitmaakt...

PODXT schijnt ook geil te kunnen klinken mits je wat tijd steekt in het tweaken, ik vond veel van de presets van de Vox TL al meteeh helemaal top, van de PODXT niet.

Elke keer als ik het ding aangooi ben ik weer even verbaasd dat 'ie nog steeds beter klinkt dan in mijn geheugen...

Bouke
21 februari 2005, 20:03
Als je een beetje tijd in de XT stopt, krijg je dat dubbel weer terug. Ik heb nu een paar te gekke patches, maar dat heeft toch behoorlijk wat tweaken gekost. Nu heb ik dus een prima recording amp :D

Een tonelab wil ik toch ook nog eens proberen.

Bouke

Bloodline
22 februari 2005, 12:21
bloodline,
ik woon in Groningen en ben een podxt gebruiker. Je mag wel een keer spelen op volle sterkte in onze oefenruimte.

mijn site over mijn gear.
http://www.besidesthat.nl/gitaar


groatis


ik check je site ff !!

Bigfoot414
22 februari 2005, 14:56
Vette site Harrie! Groningen ligt voor mij een beetje uit de buurt (zo'n 2oo km :) ), maar hier in de buurt zal ik em vast wel ergens kunnen uittesten.

harrie-beton
22 februari 2005, 15:56
ja dat is zo maar toen ik hem wou kopen in muziekzaak heb ik lang getwijfeld en veel uitgeprobeerd. Hij is ingewikkeld namelijk.

VERKOPER: "meneer gaat u dat ding nu kopen of niet"
VERKOPER: "kan dat wat zachter? We hebben ook buren"

Shredhead
13 maart 2005, 18:47
Ik heb 3 weken geleden een pod xt aangeschaft en na wat getweak ben ik aardig tevreden: luister (http://www.xs4all.nl/~keyner/kroam/idee06.mp3) maar.

Speeddemon
13 maart 2005, 19:04
is het niet zo (tenminste, dat lees ik heel vaak) dat de Tonelab met name excelleert in de licht crunchy en medium gain geluiden, en dat de PODxt iets beter uit de verf komt bij de high gain geluiden?

Swan
13 maart 2005, 19:13
Ik heb 3 weken geleden een pod xt aangeschaft en na wat getweak ben ik aardig tevreden: luister (http://www.xs4all.nl/~keyner/kroam/idee06.mp3) maar.


waarom is 95% van de samples die ik van de POD hoor altijd dit soort meshuggah achtige metal?

Shredhead
13 maart 2005, 19:19
Geen idee.

pol
13 maart 2005, 19:40
klinkt wel ok, welk amp model is dit ?

ArpeggioKing
13 maart 2005, 19:51
klinkt als rectifier of line6 insane stand.

btw ik heb al bijna 3 jaar de pod2.0 en ik ben er nog steeds super tevreden mee, allemaal eigen presets gemaakt, super geluid komt er uit! Zeker voor de high gain dingen is ie zeker top.

Negative K3 fan
13 maart 2005, 21:15
Ik heb 3 weken geleden een pod xt aangeschaft en na wat getweak ben ik aardig tevreden: luister (http://www.xs4all.nl/~keyner/kroam/idee06.mp3) maar.


waarom is 95% van de samples die ik van de POD hoor altijd dit soort meshuggah achtige metal?

lol, meshuggah > pod dus meshuggah fans/wannabes > pod

Shredhead
13 maart 2005, 21:44
klinkt als rectifier of line6 insane stand.

btw ik heb al bijna 3 jaar de pod2.0 en ik ben er nog steeds super tevreden mee, allemaal eigen presets gemaakt, super geluid komt er uit! Zeker voor de high gain dingen is ie zeker top.

Diamondplate uit het metalpack optionpack. Ik heb een goed half jaar die pod 2.0 gehad. Op zich was ik daar tevreden over, maar het feit dat je die XT met USB aan kunt sturen (en ik em dan dus ook aan mijn laptop kan hangen) en ik er erg goede geluiden van heb gehoord heeft me doen besluiten om em aan te schaffen.

Shredhead
13 maart 2005, 21:44
klinkt als rectifier of line6 insane stand.

btw ik heb al bijna 3 jaar de pod2.0 en ik ben er nog steeds super tevreden mee, allemaal eigen presets gemaakt, super geluid komt er uit! Zeker voor de high gain dingen is ie zeker top.

Diamondplate uit het metalpack optionpack. Ik heb een goed half jaar die pod 2.0 gehad. Op zich was ik daar tevreden over, maar het feit dat je die XT met USB aan kunt sturen (en ik em dan dus ook aan mijn laptop kan hangen) en ik er erg goede geluiden van heb gehoord heeft me doen besluiten om em aan te schaffen.

Shredhead
13 maart 2005, 21:48
klinkt als rectifier of line6 insane stand.

btw ik heb al bijna 3 jaar de pod2.0 en ik ben er nog steeds super tevreden mee, allemaal eigen presets gemaakt, super geluid komt er uit! Zeker voor de high gain dingen is ie zeker top.

Diamondplate uit het metalpack optionpack. Ik heb een goed half jaar die pod 2.0 gehad. Op zich was ik daar tevreden over, maar het feit dat je die XT met USB aan kunt sturen (en ik em dan dus ook aan mijn laptop kan hangen) en ik er erg goede geluiden van heb gehoord heeft me doen besluiten om em aan te schaffen.

Shredhead
13 maart 2005, 21:56
kut, ik kreeg steeds een error met posten en nu staat ie er drie keer..sorry!

harrie-beton
14 maart 2005, 09:07
je moet een post in een nieuw venster openen, als je post krijg je bijna altijd een foutmelding (er zijn teveel berichten en de server is te traag).

Echter als je het venster sluit en kijkt in je vorige venster zie je dat hij er wel staat.

trouwens over de pod crunch geluiden, de pod is absoluut niet alleen een scheurbak hoor,ik heb ook de lichte oversturing sounds, deze zijn meer werk met instellen maar er zit een heerlijke knor in.
Speel ook veel u2 en de VOX klinkt lekker helder.

hb

pol
14 maart 2005, 16:30
die metalpack moet ik nog es testen, hebben ze die soms al voorgeinstalleerd in de winkel , en zijn die geluiden veel beter dat de standaard modellen ?

semt-x
14 maart 2005, 17:36
Ik ben met mijn XT prima tevreden. Voor wat ik ermee wil doen is het een perfect apparaat. Ik wil gewoon lekker kunnen spelen met verschillende versterkers en effecten. En voor opname is het ook zo gek nog niet... Ik vind dat als je niet weet wat je precies wilt qua muziek, je best wel een gokje kan wagen aan de XT!

Iceman
15 maart 2005, 12:26
Heb net de POD xt Pro besteld bij Musik Produktiv.

Hele goede geluiden te beluisteren op

http://www.soundclick.com/bands/8/bulbmusic.htm

Amerikaanse Meshuggahfan die mooie geluiden uit zijn XT haalt.
Elk nummer heeft zo'n beetje een ander gitaargeluid.


En ja, in veel nummers te veel mid weggedraaid.
Check 'The Fast Ones'

Iceman
18 maart 2005, 16:24
En daar gaan we weer...

Hier een nummer van iemand anders, mooi vet log geluid.

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000150673_000026482.mp3

Heb mijn PODxt Pro nog niet binnen.

Ic3gl0vE
18 maart 2005, 18:45
waarom heb je de pro gekocht?

Iceman
19 maart 2005, 00:46
Waarom de Pro ipv de gewone 'boon'?

Omdat ik de Pro ook live wil gaan gebruiken, alleen dan voor de basgitaar.
Ik heb mijn ontvanger en tuner al 19", met de Pro heb ik dan een compakte 4 eh flightcase.
Ik dacht ook dat de Pro geen extra mogelijkheden had, maar dat kan ik mis hebben.

Ik moet wel zeggen dat ik de XTPro te duur vind in vergelijking tot de gewone XT, maar de boon los in een flightcase is niet wat. En het oog wil ook wat, mooi strak dus.

Ic3gl0vE
20 maart 2005, 11:45
Je krijgt wel XLR en digitale uitgangen enzo.. maar inderdaad, dat prijsverschil klopt niet. Net als bij de gt8/gtPRO

Heeft iemand trouwens al een goede vergelijking kunnen maken tussen de podXT en de gt8? Ik zit nu namelijk een van die twee apparaten te overwegen.

Iceman
13 april 2005, 22:25
Inmiddels de XT Pro binnen.

Voor simpel opgenomen metalriffje, zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=54284

Ic3gl0vE
14 april 2005, 20:46
Je riffje klinkt lekker

Ik heb inmiddels ook een podxt (zoals mijn sig beschrijft :)) en ik zal je patch eens proberen

Iceman
15 april 2005, 11:07
Voor deze patch heb je wel de 'packs' nodig.

harrie-beton
15 april 2005, 11:43
welke amp is dit?
Heb je het riffje 1 keer of 2 keer opgenomen.
Hij lijkt alsof er 2 gitaristen zijn.

Negative K3 fan
15 april 2005, 12:07
overdubben heet dat :)

harrie-beton
15 april 2005, 17:49
hij kan ook nog een delay gebruikt hebben

Iceman
15 april 2005, 23:42
Harrie, dit is heel simpel in een multitrack programmaatje 2 gitaren apart inspelen en ze dan 100% links-rechts pannen.

Zo ontstaat de 'muur'.

Dit was de MS Bomber Uber.

Ic3gl0vE
16 april 2005, 12:20
Voor deze patch heb je wel de 'packs' nodig.

Ik heb het gemerkt ja. De packs heb ik niet.

Stitch
16 april 2005, 19:27
Hier nog een tevreden XT gebruiker! He maar wat maakt het voor live gebruik eigenlijk uit of je balanced of unbalanced uitgangen gebruikt? Die PRO heeft namelijk oa als extra die balanced uitgangen, maar bij mij werkt mn gewone XT ook prima live!

Iceman
16 april 2005, 23:57
Geen idee.

Hoe gebruik jij ' em dan live? Rechtstreeks in het stageblok (PA)?
Ik gebruik eigenlijk alleen de XLR's, die prik ik dan in het stageblok. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er dan basgitaar over speel. Uitversterkt over de monitor, beter geluid op het podium.

Voor mij werkt het.

Dreamer_Ur
17 april 2005, 12:02
gaaf, ben benieuwd hoe deadhead klinkt met een podxt-basgitaar 8-)

Iceman
17 april 2005, 12:43
Klinkt hetzelfde als met een buizenamp + cabinet, alleen dan zonder dat gesleep.
Een tijdje geleden speelde ik nog met een cleane buizenamp met een tubescreamer, voor net dat randje en extra kleng-kleng. Nu heb ik zo'n 10 verschillende 'net dat randje' geluiden, ideaal.

Dreamer, waar is die Warlock naar tioe gegaan? Was dat een USA?

Dreamer_Ur
17 april 2005, 13:24
cool, ik heb mijn podxt nog niet live geprobeerd maar het zou wel een uitkomst zijn als het geluid live net zo vet blijft als tijdens recording!
een tubescreamer, hm.. volgens mij zou dat het ook heel erg leuk doen voor een JCM800, haha!

- jup, een usa. die is al een jaartje of 2 de deur uit (verkocht aan de gitarist van een of andere duitse blackmetal band-met-een-onuitspreekbare-naam) financiele redenen... jullie gitarist heeft ook een aardige usa bc rich collectie geloof ik? ik zou best een natural bich willen, met alle electronica etc.

Stitch
17 april 2005, 16:19
Geen idee.

Hoe gebruik jij ' em dan live? Rechtstreeks in het stageblok (PA)?


Ene keer de linkeroutput van mn pod naar de PA en de rechteroutput uitgang naar mn versterker (op studio/direct modus) en de andere keer op live 4x12 modus naar mn versterker en dan uitversterkt via microfoon naar PA.

Soms begint zo'n geluidsman te zeuren over dat het geen gebalanceerde uitgangen heeft en daarom niet zonder DI in de PA kan.... Echter anderen vinden het wel oke. Daarom mijn vraag eigenlijk.

Stitch
17 april 2005, 16:20
Geen idee.

Hoe gebruik jij ' em dan live? Rechtstreeks in het stageblok (PA)?


Ene keer de linkeroutput van mn pod naar de PA en de rechteroutput uitgang naar mn versterker (op studio/direct modus) en de andere keer op live 4x12 modus naar mn versterker en dan uitversterkt via microfoon naar PA.

Soms begint zo'n geluidsman te zeuren over dat het geen gebalanceerde uitgangen heeft en daarom niet zonder DI in de PA kan.... Echter anderen vinden het wel oke. Daarom mijn vraag eigenlijk.

Stitch
17 april 2005, 16:21
Geen idee.

Hoe gebruik jij ' em dan live? Rechtstreeks in het stageblok (PA)?


Ene keer de linkeroutput van mn pod naar de PA en de rechteroutput uitgang naar mn versterker (op studio/direct modus) en de andere keer op live 4x12 modus naar mn versterker en dan uitversterkt via microfoon naar PA.

Soms begint zo'n geluidsman te zeuren over dat het geen gebalanceerde uitgangen heeft en daarom niet zonder DI in de PA kan.... Echter anderen vinden het wel oke. Daarom mijn vraag eigenlijk.

Iceman
17 april 2005, 23:49
Robbie heeft 4 USA's, 2 Mocks, een Bitch en een Beast. Tegenwoordig speelt ie live alleen op een Moser Vee.

@Stich
Geluidsmensen hebben het liefst alles gebalanceerd, maar als het zo ook werkt, waarom niet.

Tujuh
18 mei 2005, 15:39
Is het niet lastig om live telkens aan je xt te moeten sleutelen? Ik ben namelijk ook van plan om de xt óf de xt live te kopen. Xt live lijkt me in gebruik wat handiger met die pedalen. Bij de gewone xt moet je anders weer zon floorboard aanschaffen.
Is dit dus het enige verschil tussen de xt live en de xt of heb ik het mis en zijn er nog meer verbeteringen tov de xt? Als je kijkt naar het prijsverschil mag je dat eigenlijk wel een beetje verwachten.

Tujuh
18 mei 2005, 15:45
Wat een raar forum zeg! Ben hier net nieuw maar flipt het hier elke dag zo erg of hoe zit dat? :-?

Ik kan niet eens een topic openen... dan maar hier dus (als ik een topic kan openen dan verwijder ik deze post wel weer)

Dit was mijn bedoelde topic:

***Pod kopen uit de States via Ebay***

Hoi! Ik ben net nieuw hier en ik heb een vraagje:
Denk nu niet meteen dat ik als newbie er niks van af weet omdat er al zoveel topics over geopend zijn. Ik heb al veel doorgelezen dus wat dat betreft hoeven sommige dingen niet opnieuw uitgelegd te worden :wink:

Ik ben van plan om een Pod xt Live te bestellen en heb op ebay gekeken naar dit apparaatje. Toen kwam ik een goede 2e hands tegen voor een redelijke prijs.
Maar als ik de veiling win, hoe zit dat dan met de kosten van de douane etc?
Ik heb er veel over gelezen dat ze hem kunnen verzenden als gift en er een waarde op kunnen plakken die onder de normale waarde ligt.
Vooral dit laatste lijkt me erg makkelijk te doen als het product gewoon 2ehands is en dus van een particulier komt. Er zit dan immers geen factuur of andere papieren bij in. Heft de douane dan gewoon de 3,5% en 19% over dat bedrag dat door de verkoper staat aangegeven op het pakketje (plus de verzendkosten uiteraard)?
Oke de waarde die opgegeven wordt kan nu ook weer niet te laag zijn. Maar stel ik koop de pod voor 400 dollar, en de verkoper zet 150 dollar op het pakket(je). Zou de douane dat geloven als ze het openmaken? ik bedoel, het is een 2e hands apparaat en hij zou in principe gewoon kunnen worden verkocht voor 150 dollar.
Als dit zou kunnen dan zou het namelijk zeer de moeite waard zijn om een goede 2e hands pod uit de US te kopen :)
Verder zal ik natuurlijk ook een andere adapter moeten aanschaffen of niet? Hoeveel kost zon ding?

Tujuh
18 mei 2005, 15:46
Wat een raar forum zeg! Ben hier net nieuw maar flipt het hier elke dag zo erg of hoe zit dat? :-?

Ik kan niet eens een topic openen... dan maar hier dus (als ik een topic kan openen dan verwijder ik deze post wel weer)

Dit was mijn bedoelde topic:

***Pod kopen uit de States via Ebay***

Hoi! Ik ben net nieuw hier en ik heb een vraagje:
Denk nu niet meteen dat ik als newbie er niks van af weet omdat er al zoveel topics over geopend zijn. Ik heb al veel doorgelezen dus wat dat betreft hoeven sommige dingen niet opnieuw uitgelegd te worden :wink:

Ik ben van plan om een Pod xt Live te bestellen en heb op ebay gekeken naar dit apparaatje. Toen kwam ik een goede 2e hands tegen voor een redelijke prijs.
Maar als ik de veiling win, hoe zit dat dan met de kosten van de douane etc?
Ik heb er veel over gelezen dat ze hem kunnen verzenden als gift en er een waarde op kunnen plakken die onder de normale waarde ligt.
Vooral dit laatste lijkt me erg makkelijk te doen als het product gewoon 2ehands is en dus van een particulier komt. Er zit dan immers geen factuur of andere papieren bij in. Heft de douane dan gewoon de 3,5% en 19% over dat bedrag dat door de verkoper staat aangegeven op het pakketje (plus de verzendkosten uiteraard)?
Oke de waarde die opgegeven wordt kan nu ook weer niet te laag zijn. Maar stel ik koop de pod voor 400 dollar, en de verkoper zet 150 dollar op het pakket(je). Zou de douane dat geloven als ze het openmaken? ik bedoel, het is een 2e hands apparaat en hij zou in principe gewoon kunnen worden verkocht voor 150 dollar.
Als dit zou kunnen dan zou het namelijk zeer de moeite waard zijn om een goede 2e hands pod uit de US te kopen :)
Verder zal ik natuurlijk ook een andere adapter moeten aanschaffen of niet? Hoeveel kost zon ding?

Negative K3 fan
18 mei 2005, 19:43
ik moet iets opbiechten

mijn podxt ligt gigantisch te verstoffen :oops: al een paar maanden niet meer aangesloten...

maar ik weet zeker dat ik hem pas ga missen als hij weg is en in de toekomst kan ik hem zeker nog gaan gebruiken!

Tujuh
18 mei 2005, 21:55
Nog een vraagje over die model packs.
Die kun je na betaling toch downloaden als ik het goed heb? Je krijgt dan een license-key die je nodig hebt bij de installatie. Kun je die keys misschien meerdere malen gebruiken?
Als dat zo zou zijn, dan wil ik (als ik eenmaal een pod heb) wel een keertje samen met iemand die model packs kopen... of met meerdere mensen.. scheelt weer wat centen :)

Tujuh
18 mei 2005, 21:55
Nog een vraagje over die model packs.
Die kun je na betaling toch downloaden als ik het goed heb? Je krijgt dan een license-key die je nodig hebt bij de installatie. Kun je die keys misschien meerdere malen gebruiken?
Als dat zo zou zijn, dan wil ik (als ik eenmaal een pod heb) wel een keertje samen met iemand die model packs kopen... of met meerdere mensen.. scheelt weer wat centen :)

Tujuh
18 mei 2005, 21:57
Nog een vraagje over die model packs.
Die kun je na betaling toch downloaden als ik het goed heb? Je krijgt dan een license-key die je nodig hebt bij de installatie. Kun je die keys misschien meerdere malen gebruiken?
Als dat zo zou zijn, dan wil ik (als ik eenmaal een pod heb) wel een keertje samen met iemand die model packs kopen... of met meerdere mensen.. scheelt weer wat centen :)

Tujuh
18 mei 2005, 21:59
Mods of Admins.. dit is echt niet meer normaal... hij doet nu al de hele dag zo vreemd. Dit is echt lastig. Ik hoop dat dit slechts incidenteel is. :cry:

Azrael
18 mei 2005, 22:54
HAHAHAHAHA

INCIDENTEEL! WHOOOOOOOOOOOOOOOI WAT EEN MOP! :-D

Bouke
18 mei 2005, 22:55
ik moet iets opbiechten

mijn podxt ligt gigantisch te verstoffen :oops: al een paar maanden niet meer aangesloten...

maar ik weet zeker dat ik hem pas ga missen als hij weg is en in de toekomst kan ik hem zeker nog gaan gebruiken!

Fout Lennart, je XT moet je standaard aangesloten op je bureau hebben staan, dan gebruik je 'm vaker, echt waar! Mijn XT hoef ik alleen maar aan te zetten en de gitaar (die ook naast me staat) te pakken. Spelen!! Zelfs nu, terwijl ik typ :D

Groets,

Bouke

Tujuh
18 mei 2005, 23:39
HAHAHAHAHA

INCIDENTEEL! WHOOOOOOOOOOOOOOOI WAT EEN MOP! :-D

Kom zeker vaker voor?? Wat zeg ik: ALTIJD?? :???:
Als dat zo is, dan hebben ze het mooi voor elkaar hier. Altijd feest hier zeker :D

Tujuh
18 mei 2005, 23:40
HAHAHAHAHA

INCIDENTEEL! WHOOOOOOOOOOOOOOOI WAT EEN MOP! :-D

Kom zeker vaker voor?? Wat zeg ik: ALTIJD?? :???:
Als dat zo is, dan hebben ze het mooi voor elkaar hier. Altijd feest hier zeker :D

Azrael
18 mei 2005, 23:45
Yup , altijd feest. Heerlijk forum is het :-D

harrie-beton
19 mei 2005, 08:51
Nog een vraagje over die model packs.
Die kun je na betaling toch downloaden als ik het goed heb? Je krijgt dan een license-key die je nodig hebt bij de installatie. Kun je die keys misschien meerdere malen gebruiken?

Line6 is niet gek.
Die packs worden geactiveerd in je pod en zijn gekoppeld aan je serienummer. Je kunt hem dus maar 1 keer gebruiken in 1 pod.
Wat wat zeur je nou, de dollar staat erg laag, het kost je 99 dollar en dat is 77 euro.

Tujuh
19 mei 2005, 11:15
Als je dit al meteen zeuren vindt... ik wilde gewoon even weten hoe het precies werkte klaar.
de prijs is ook niet hoog, gelukkig. maar als het misschien zo zou zijn zoals ik dacht dat het werkte, dan zo het toch mooi meegenomen zijn?
maargoed ik snap het nu. dat werkt dus niet. bedankt voor je uitleg.

Wat een pauperforum zeg :razz:

Thedevilinside
23 mei 2005, 11:29
Nog een vraagje over die model packs.
Die kun je na betaling toch downloaden als ik het goed heb? Je krijgt dan een license-key die je nodig hebt bij de installatie. Kun je die keys misschien meerdere malen gebruiken?

Line6 is niet gek.
Die packs worden geactiveerd in je pod en zijn gekoppeld aan je serienummer. Je kunt hem dus maar 1 keer gebruiken in 1 pod.
Wat wat zeur je nou, de dollar staat erg laag, het kost je 99 dollar en dat is 77 euro.

En dat vindt jij een normaal bedrag voor een beetje software erop pleuren, wat je nog zelf moet doen ook.

Afgezien van dat het een ruk ding is moet je er ook nog dik voor betalen. :evil: :evil:

Echt de slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb op gitaar gebied.

belfrink
23 mei 2005, 12:22
Nog een vraagje over die model packs.
Die kun je na betaling toch downloaden als ik het goed heb? Je krijgt dan een license-key die je nodig hebt bij de installatie. Kun je die keys misschien meerdere malen gebruiken?

Line6 is niet gek.
Die packs worden geactiveerd in je pod en zijn gekoppeld aan je serienummer. Je kunt hem dus maar 1 keer gebruiken in 1 pod.
Wat wat zeur je nou, de dollar staat erg laag, het kost je 99 dollar en dat is 77 euro.

En dat vindt jij een normaal bedrag voor een beetje software erop pleuren, wat je nog zelf moet doen ook.

Afgezien van dat het een ruk ding is moet je er ook nog dik voor betalen. :evil: :evil:

Echt de slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb op gitaar gebied.

Jij speelt zeker over een rack van eur 2000+ dan ik me je reactie voorstellen.

Ben het wel eens dat het 99 dollar een absurd bedrag is voor een software upgrade. :o

Bouke
23 mei 2005, 14:00
Afgezien van dat het een ruk ding is moet je er ook nog dik voor betalen. :evil: :evil:

Echt de slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb op gitaar gebied.

:D Hehehehe, nog altijd even subtiel in z'n uitspraken :D 't Zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij dat ding gewoon niet goed kon afstellen. Ik ben erg happy met m'n podje :D

Bouke

Ic3gl0vE
23 mei 2005, 17:40
Ben het wel eens dat het 99 dollar een absurd bedrag is voor een software upgrade. :o


Waarom dan? de pod wordt er bijna 2x zo uitgebreid van. Ze zouden die packs er ook van te voren in kunnen stoppen, zodat je ze al hebt wanneer je de pod koopt, maar niet iedereen heeft ze nodig en dan is de prijs onnodig hoog voor een nieuw apparaat.

harrie-beton
23 mei 2005, 20:12
Ik heb voor "Half Life 2" 70 euro betaald en heb veel meer plezier van de pod upgrade. Met name de threadplate, de 5150 zijn erg mooie uitbreidingen.

Software is nu eenmaal duur, heb je wel eens gekeken wat gewone software kost?

Stitch
23 mei 2005, 20:22
Precies, de kosten komen waarschijnlijk gewoon door de vele manuren die het heeft gekost om de opgevangen signalen te analyseren (oke, plus wat winst :D )

vettavillenl
23 mei 2005, 21:03
ter info,

Line 6 bekijkt de mogelijkheid om je modelpacks op verschillende producten te activeren.

Dat kan betekenen dat:
stel je hebt een PODxt en gitaarport, dat je ze onderling kunt gebruiken. Je hebt ze namelijk zelf gekocht is de gedachte en dat kan (gaan) betekenen dat je ze kunt overbrengen naar het product waar je ze op dat moment op nodig hebt....

vettavillenl
23 mei 2005, 21:04
ter info,

Line 6 bekijkt de mogelijkheid om je modelpacks op verschillende producten te activeren.

Dat kan betekenen dat:
stel je hebt een PODxt en guitarport, dat je ze onderling kunt gebruiken. Je hebt ze namelijk zelf gekocht is de gedachte en dat kan (gaan) betekenen dat je ze kunt overbrengen naar het product waar je ze op dat moment op nodig hebt....

Thedevilinside
23 mei 2005, 22:09
Afgezien van dat het een ruk ding is moet je er ook nog dik voor betalen. :evil: :evil:

Echt de slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb op gitaar gebied.

:D Hehehehe, nog altijd even subtiel in z'n uitspraken :D 't Zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij dat ding gewoon niet goed kon afstellen. Ik ben erg happy met m'n podje :D

Bouke

Kut betrapt :oops:

Efin ik heb de pod verkocht en weer een rogerlinn adrenalinn gekocht, als je het over innovatief wilt hebben moet je die toch is beluisteren.

Btw ik heb idd een rack. Had eerst de pod toen een rack erbij en de pod viel behoorlijk door de mand.
De adrenalinn valt ook behoorlijk door de mand hoor maar die koste mij veel minder en is gewoon een erg leuk stuk speelgoed, veel leuker dan de pod.

Toch blijf ik de upgrades duur vinden, sterker nog ik vind het belachelijk dat ze er niet gewoon af fabriek bij zitten. Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.

Thedevilinside
23 mei 2005, 22:12
Ik heb voor "Half Life 2" 70 euro betaald en heb veel meer plezier van de pod upgrade. Met name de threadplate, de 5150 zijn erg mooie uitbreidingen.

Software is nu eenmaal duur, heb je wel eens gekeken wat gewone software kost?
bij hal-life had je het hele spel en niet het halve spel.

Software ontwikkelen is niet duur, die kleine rukkertjes in india kosten geen reet.
Software ontwikkelen WAS duur.

Ic3gl0vE
23 mei 2005, 23:16
Toch blijf ik de upgrades duur vinden, sterker nog ik vind het belachelijk dat ze er niet gewoon af fabriek bij zitten. Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.


Kijk eens naar een software pakket als cubase... dat wordt ook pas echt leuk als je er een zooi goede plugins bij hebt. als je iets (niet-freeware) van hoge kwaliteit wilt hebben ben je zo $1300,- kwijt (waves gold bundle bijv.). software kost veel, zo is het nou eenmaal.

Stitch
24 mei 2005, 01:18
Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.

Eerder een auto met kleine motor kopen en de mogelijkheid hebben die later voor een grotere te vervangen. Kost je ook knaken.

Stitch
24 mei 2005, 01:18
Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.

Eerder een auto met kleine motor kopen en de mogelijkheid hebben die later voor een grotere te vervangen. Kost je ook knaken.

Stitch
24 mei 2005, 01:18
Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.

Eerder een auto met kleine motor kopen en de mogelijkheid hebben die later voor een grotere te vervangen. Kost je ook knaken.

belfrink
24 mei 2005, 08:59
100 dollar aan upgrades voor een apparaat wat 350 dollar nieuw kost is gewoon teveel.

belfrink
24 mei 2005, 09:08
Toch blijf ik de upgrades duur vinden, sterker nog ik vind het belachelijk dat ze er niet gewoon af fabriek bij zitten. Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.


Kijk eens naar een software pakket als cubase... dat wordt ook pas echt leuk als je er een zooi goede plugins bij hebt. als je iets (niet-freeware) van hoge kwaliteit wilt hebben ben je zo $1300,- kwijt (waves gold bundle bijv.). software kost veel, zo is het nou eenmaal.

Wat is nu de meerwaarde van z`on XT. Ik sta op het punt een POD 2.0 aan te schaffen, maar deze kan toch ook als pre-amp in de FX loop geplugd worden?
Of is de XT nu echt zoveel beter, ben nog niet echt overtuigd om daarvoor nu 200 euro maar te gaan betalen. :)

belfrink
24 mei 2005, 09:11
Wat is nu de meerwaarde van een XT? Ik sta op het punt een POD 2.0 te gaan aanschaffen, een XT kost me ruim 200 euro meer. Is dit het echt waard? Of is een 2.0 ook goed genoeg, ik stel niet superhoge eisen, wil gewoon hem gewoon gebruiken door de FX loop van de amp als pre-amp en af en toe wat opnemen. :)

Thedevilinside
24 mei 2005, 10:19
Toch blijf ik de upgrades duur vinden, sterker nog ik vind het belachelijk dat ze er niet gewoon af fabriek bij zitten. Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.


Kijk eens naar een software pakket als cubase... dat wordt ook pas echt leuk als je er een zooi goede plugins bij hebt. als je iets (niet-freeware) van hoge kwaliteit wilt hebben ben je zo $1300,- kwijt (waves gold bundle bijv.). software kost veel, zo is het nou eenmaal.

Er zit een verschil tussen is duur en kost veel.
Software is duur kan je dan beter zeggen.
En cubase is wel ff wat anders dan wat presets/sounds in een pod.
EN DAT WEET JE GVD ZELF OOK WEL :-D

Sterker nog als ze het goed hebben gedaan hebben ze gewoon een tooltje waarmee ze de sounds/packeds kunnen editten, ff luisteren of het wat is en saven maar.

belfrink
24 mei 2005, 10:24
Ik kan een POD 2.0 van iemand overnemen, is een XT nu zoveel beter om daar 200 euro extra voor te betalen?

Thedevilinside
24 mei 2005, 18:19
Toch blijf ik de upgrades duur vinden, sterker nog ik vind het belachelijk dat ze er niet gewoon af fabriek bij zitten. Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.


Kijk eens naar een software pakket als cubase... dat wordt ook pas echt leuk als je er een zooi goede plugins bij hebt. als je iets (niet-freeware) van hoge kwaliteit wilt hebben ben je zo $1300,- kwijt (waves gold bundle bijv.). software kost veel, zo is het nou eenmaal.

Sorry hoor maar dat is geen vergelijk, cubase is een hoogstaand pakket.
Pod patches of sounds of hoe ze ook moeten heten zijn ff wat anders.
Waarschijnlijk doen ze het zelfs gewoon met een tooltje waarmee ze de pod kunnen editten het resultaat op slaan en dat als soort midi dump erheen pleuren.
Ik zie het meer als b.v. een firmware upgrade voor je moederbord of je digitale sateliet-ontvanger, en dat is ...... je raad het al GRATIS.

ik blijf erbij dat de pod een leuk ding is maar hij wordt zwaar overschat.
En je moet er dik voor betalen. De xt live valt dan nog mee, maar neem de pro of de gewone pod is, wat komt er allemaal bij om hem echt bruikbaar te maken een pod een floorboard wat kabels en die pakketjes kom je toch snel op 700 a 800 euro.

Thedevilinside
24 mei 2005, 18:20
Toch blijf ik de upgrades duur vinden, sterker nog ik vind het belachelijk dat ze er niet gewoon af fabriek bij zitten. Tis zoiets als een auto met boordcomputer kopen en dan later de opties om de tankinhoud en het verbruik erbij te moeten kopen.


Kijk eens naar een software pakket als cubase... dat wordt ook pas echt leuk als je er een zooi goede plugins bij hebt. als je iets (niet-freeware) van hoge kwaliteit wilt hebben ben je zo $1300,- kwijt (waves gold bundle bijv.). software kost veel, zo is het nou eenmaal.

Sorry hoor maar dat is geen vergelijk, cubase is een hoogstaand pakket.
Pod patches of sounds of hoe ze ook moeten heten zijn ff wat anders.
Waarschijnlijk doen ze het zelfs gewoon met een tooltje waarmee ze de pod kunnen editten het resultaat op slaan en dat als soort midi dump erheen pleuren.
Ik zie het meer als b.v. een firmware upgrade voor je moederbord of je digitale sateliet-ontvanger, en dat is ...... je raad het al GRATIS.

ik blijf erbij dat de pod een leuk ding is maar hij wordt zwaar overschat.
En je moet er dik voor betalen. De xt live valt dan nog mee, maar neem de pro of de gewone pod is, wat komt er allemaal bij om hem echt bruikbaar te maken een pod een floorboard wat kabels en die pakketjes kom je toch snel op 700 a 800 euro.

PentAr
1 juni 2005, 14:44
Begrijp ik nou gpoed dat je met een PodXT en Guitarport kunt opnemen op je pc? Of heb je daar Cubase voor nodig? Is hier een handleiding voor?

harrie-beton
1 juni 2005, 15:34
Ik kan een POD 2.0 van iemand overnemen, is een XT nu zoveel beter om daar 200 euro extra voor te betalen?


ja

harrie-beton
1 juni 2005, 15:35
pentar,

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/podxt_op_pc.html

Ic3gl0vE
1 juni 2005, 20:57
Sorry hoor maar dat is geen vergelijk, cubase is een hoogstaand pakket.
Pod patches of sounds of hoe ze ook moeten heten zijn ff wat anders.
Waarschijnlijk doen ze het zelfs gewoon met een tooltje waarmee ze de pod kunnen editten het resultaat op slaan en dat als soort midi dump erheen pleuren.
Ik zie het meer als b.v. een firmware upgrade voor je moederbord of je digitale sateliet-ontvanger, en dat is ...... je raad het al GRATIS.

ik blijf erbij dat de pod een leuk ding is maar hij wordt zwaar overschat.
En je moet er dik voor betalen. De xt live valt dan nog mee, maar neem de pro of de gewone pod is, wat komt er allemaal bij om hem echt bruikbaar te maken een pod een floorboard wat kabels en die pakketjes kom je toch snel op 700 a 800 euro.

Ja ik weet wel dat cubase/waves wel net even iets anders is dan een pod :D

Maar:
Je betaalt bij de upgrades voor de POD niet voor patches . Je koopt geen instellingen maar versterkermodellen en effecten. Je krijgt dus nieuwe functies en daar betaal je voor. Een gewone bios/firmware/driver update is bij line6 ook wel gratis, en zo hoort het ook.
Al is niet elke fabrikant het daar nog mee eens helaas :( Akai heeft aangekondigd dat het nieuwe OS voor hun MPC4k sampler niet meer gratis zal zijn... en dat terwijl er nog geen stabiel, goed werkend OS leverbaar is! SCHOFTEN! In het nieuwe OS zullen wel nieuwe functies beschikbaar zijn, maar die hadden ze al beloofd toen het apparaat uitkwam en dan horen ze ze wel gratis te geven. Of breng anders 2 types OS uit (zoals Roland bijv. heeft gedaan voor een apparaat): een mèt de nieuwe functies (een betaalde versie dus) en een zonder (een gratis versie). Want je hebt toch recht op een stabiel werkend product als je er zo veel voor betaalt...

Je noemt de pod trouwens overschat, maar bedoel je niet overpriced? Want hij doet wel gewoon wat 'ie moet doen, en goed ook, maar hij kost inderdaad erg veel als je ook nog een floorboardje wilt hebben. de podpro vind ik al helemaal belachelijk duur.

Maar goed, ik heb de podxt+klein voetpedaal (die met 4 knoppen) + tas gekocht voor de prijs waarvoor je normaal tweedehands alleen de podxt hebt, en dan is't een heel redelijke prijs :D

Iceman
5 juni 2005, 20:31
Check "Sounds", ik heb 2 simpele riffs opgenomen met de POD xt Pro via USB. Beide riffs 4 sporen. Geen geniale riffs :oops: , maar puur weer even voor het geluid.

vettavillenl
6 juni 2005, 17:32
hier meer info over de verschillende modelpacks voor PODxt

Je hoeft ze niet allemaal tegelijk te kopen als je dat niet wil
alledrie tegelijk is overigens $ 99 dollar, pakweg zo'n € 75,- / 80 op het moment..

http://www.vettaville.nl/vvmodelpacks.htm

vettavillenl
7 juni 2005, 08:11
update voor Line 6 Edit is er. V2.11 voor PODxt series

meer hier
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#55

vettavillenl
7 juni 2005, 08:30
en er wordt getest met de modelpacks transfers.

Het overbrengen van gekochte modelpacks van het ene naar het andere Line 6 apparaat.

meer hier
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#56