PDA

View Full Version : satch - > flying in a blue dream



Pee
4 juli 2002, 18:03
die intro, is dat feedback of is dat met zijn tremolo of allebei?

Eddie van Halen
4 juli 2002, 21:26
'k Zal hem ff downloaden (sorry satch..), heb de cd nog niet gekocht (awoeee!!! boeee!!! slèècht!!!)

Pee
4 juli 2002, 21:52
als je kunt de videoclip downloaden (kazaaa)

ik heb een live versie.

Eddie van Halen
4 juli 2002, 22:00
Heb net ff de studio-versie gedownload (WinMX), en ik kan helaas niet zeggen wat het precies is.
Mijn eerste ingeving was dat het gewoon natural harmonics waren met een volume pedaal, omdat hij ze ook met z'n tremolo kan divebomben zeg maar.
Maar ik weet het niet zeker, de ene keer lijkt het meer feedback, dan weer harmonics.... *sigh*

AJ
4 juli 2002, 22:23
Waarschijnlijk het feedback-element van fernandez...ff de naam kwijt. Gebruikt Vai ook veel

Pee
4 juli 2002, 22:49
feedback element van fernandez? bedoel je de sustainer?
hij gebruikt toch een js1000. in de videoclip zie je dat hij aan zijn tremolo zit te trekken.

pim1234
6 augustus 2002, 20:12
Volgens mij is het ook natural harmonic.. versterker op 10 dan begint te "feedbacken.." hij zit dan aan ze tremelo te sjorre om de feedback te laten trillen waardoor je een ander feedback geluid krijgt
op de live versie doet ie het sneller op de studio heel geleidelijk.....

Mac-F
16 augustus 2002, 03:29
Bij Fying in a blue dream gebruikt Joe gewoon een JS gitaartje met dimarzio FRED elementen. Dan de boel laten feedbacken. Om de toon te vervanderen hoef je alleen de gitaar in een andere hoek tegenover de speaker te houden. Daarnaast gebruikt hij ook nog wat tremolo, maar alleen voor wat vibrato en niet om de toon te veranderen.

Trusme
28 augustus 2002, 20:31
Als Satch kenner bij uitstek kan ik het volgende verklappen: inderdaad betreft het feedback, Tremolo is enkel om een beetje waggel in de toon te brengen. Als je goed naar Joe kijkt op een video, dan zie je dat hij ook nog eens zijn positie tegenover de monitor op het podium steeds aanpast, zo krijg je andere boven tonen. De noot die hij speelt is de g (3e fret lage e snaar) de rest dempt hij met zijn palm.
meer verklap ik niet, probeer het maar eens.

BLOK182
28 augustus 2002, 20:56
mmm eens checken, versterker op 10 en dan met mmun gitaar erlangs zwaaien.

Marshallover
2 oktober 2002, 22:11
Koop de Ebow !!!