PDA

View Full Version : All-round-single-coils-gitaar gezocht



Angel
19 februari 2005, 11:26
Wat raden jullie me aan als ik zeg dat ik op zoek ben naar een All-round-single-coils-strat-model gitaar met een budget van 2000 euro en ik speel in een coverband?

AART
19 februari 2005, 11:41
blade of fender

GuitarMaster
19 februari 2005, 11:44
Ik zou als ik 2000 euro tot mijn beschikking had eerst naar een gitaarbouwer toe stappen...

Angel
19 februari 2005, 11:44
blade of fender

Ik was al aan Blade aan het denken(had er gisterenavond iemand op horen spelen), maar welk type dan?

Quink
19 februari 2005, 11:57
Ik zou als ik 2000 euro tot mijn beschikking had eerst naar een gitaarbouwer toe stappen...

+8000

grayfink
19 februari 2005, 12:10
Er is ook zo'n merk ehh... kom.. hoe heet het ook alweer eh...
Oh ja. Fender. Die schijnen ook stratocasterachtige gitaren te maken. :razz:
Als ik in een coverband speelde zou ik trouwens een Variax nemen, maar ja, wie ben ik?

Angel
19 februari 2005, 12:17
Er is ook zo'n merk ehh... kom.. hoe heet het ook alweer eh...
Oh ja. Fender. Die schijnen ook stratocasterachtige gitaren te maken. :razz:
Als ik in een coverband speelde zou ik trouwens een Variax nemen, maar ja, wie ben ik?

Liever geen Variax, ik heb liever een echte gitaar in mijn handen, no offence!

AART
19 februari 2005, 12:26
blade of fender

Ik was al aan Blade aan het denken(had er gisterenavond iemand op horen spelen), maar welk type dan?

r4 ofzo, ooit eens gehoord en die klonk clean lekker en scheur kon ie ook prima aan(tot op een bepaald niveau, geen hi-gain).

pimmetje
19 februari 2005, 12:43
Ik zou niet naar een gitaarbouwer gaan. Daarvoor moet je HEEEL goed weten wat je wilt en dit moet (qua hout/constructie) dan niet verkrijgbaar zijn op de normale markten. Andere, eenvoudige afwijkingen van standaardmodellen zoals pu's of een tremblok heb je natuurlijk geen gitaarbouwer voor nodig.
Ook verliest dat soort speciaal voor jou gebouwde spullen hun waarde vaak direct, dus moet je eigenlijk ook heel zeker weten dat je lang blijft willen wat je nu wilt.

Ik zou 2ehands een goede (fender) strat proberen te scoren. Dat moet goed mogelijk zijn binnen die 2000 euro. Die kan je eventueel over een tijdje ook voor eenzelfde bedrag (misschien zelfs iets meer) weer kwijt.
Daarnaast goed inlezen, rondvragen (en zo mogelijk proberen) wat voor pu-combinatie voor jou het meest ideaal zou zijn... ALS die pu's die erin zitten al niet goed genoeg zijn...

BLOK182
19 februari 2005, 13:52
Er staat op gitaarmarkt een Suhr strat te koop!

LordRiffenstein
19 februari 2005, 15:19
Er staat op gitaarmarkt een Suhr strat te koop!

+1.000.000

BLOK182
19 februari 2005, 15:20
En een verrekte mooie trouwens ook!

Aca Ilic
19 februari 2005, 16:59
Yo Angel !
Je hebt een heel mooie Blade RH-4 op de gitaarmarkt, dat is zeker een veelzijdige gitaar.
greetz
Alex

up-guitarman
19 februari 2005, 17:14
Ik zou toch naar een gitaarbouwer gaan zelf, als ik 2000 euro had, kan je volledig alles zelf bepalen, houtsoort, pups, ... alles gewoon !!!
Dat is toch veel beter dan een productiegitaar waar je mss nog vanalles aan moet veranderen voor ze volledig naar je zin is !!!
Ik kan je wel een gitaarbouwer hier in het antwerpse aanraden waar je voor zo'n 1500 à 2000 (te zien wat je wilt he) een perfecte gitaar kan laten bouwen. Kristof noemt hij, stuur me pm voor meer info als je intresse hebt !!!

LordRiffenstein
19 februari 2005, 17:49
Ik zou toch naar een gitaarbouwer gaan zelf, als ik 2000 euro had, kan je volledig alles zelf bepalen, houtsoort, pups, ... alles gewoon !!!
Dat is toch veel beter dan een productiegitaar waar je mss nog vanalles aan moet veranderen voor ze volledig naar je zin is !!!
Ik kan je wel een gitaarbouwer hier in het antwerpse aanraden waar je voor zo'n 1500 à 2000 (te zien wat je wilt he) een perfecte gitaar kan laten bouwen. Kristof noemt hij, stuur me pm voor meer info als je intresse hebt !!!

Bullshit.

Bij een custom-gitaar weet je nooit 100% zeker hoe die gaat klinken, je kan net zo goed een slechte gitaar van 2000 euro hebben, custom is niet heilig makend.

Angel
19 februari 2005, 17:56
Yo Angel !
Je hebt een heel mooie Blade RH-4 op de gitaarmarkt, dat is zeker een veelzijdige gitaar.
greetz
Alex

Die lijkt me wel iets, enorm vet trouwens!

Angel
19 februari 2005, 17:56
En een verrekte mooie trouwens ook!

Eerlijk? Ik vind er niet zoveel aan, het is die rooie toch, niet? :oops:

LordRiffenstein
19 februari 2005, 18:16
En een verrekte mooie trouwens ook!

Eerlijk? Ik vind er niet zoveel aan, het is die rooie toch, niet? :oops:

Ja die rooie en ik vind er persoonlijk ook niks aan. De white pearl pickguard maakt het net iets minder erg.

guitartub
19 februari 2005, 18:18
Probeer ook eens een MXG!

www.gitaarvanmeerdervoort.nl

Aca Ilic
19 februari 2005, 18:36
Hey Angel !

Op de 2e hands.nl hebje ook een Patrick Eggle uit 1993
http://muziek.2ehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/7750632_PATRICK_EGGLE_LOS_ANGELES_PLUS

Ik heb 10 jaar geleden patrick eggle gehad ( wel met humbuckers )maar de gitaren zijn dik in orde.
mvg
Alex

Michael AE
19 februari 2005, 18:55
Tom Anderson all the way. Suhr heb ik persoonlijk niets mee, Blade vind ik niet heel speciaal en custom is een te grote gok.

ED BOB
19 februari 2005, 18:56
Hey Angel,

Ik heb mij Blade RH4 Classic, Misty Violet te koop staan, misschien iets voor jouw?
kijk maar eens op:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/40538.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dblade%26p%3 D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D57%26s%3D50%26m%3D0


Excuses voor de SPAM...
:wink: greetz, Ed

Quink
19 februari 2005, 19:14
je kan net zo goed een slechte gitaar van 2000 euro hebben, custom is niet heilig makend.

Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk dat een *goede* gitaarbouwer een slechte gitaar aflevert. Je mag er, lijkt mij, toch vanuit gaan dat een *goede* gitaarbouwer a. in staat is je wensen / eisen te vertalen in materiaalkeuzes, b. zijn materialen met zorg selecteert; c. er tijdens de bouw op let of e.e.a voldoet; en d. als de gitaar klaar is in staat is te beoordelen of het een goede gitaar betreft, en als dat niet het geval is deze aanpast / niet uitlevert. Misschien dat de gitaar niet helemaal je smaak is, maar een slechte?? Lijkt me, ehh, bullshit.

Aca Ilic
19 februari 2005, 20:24
Hey Angel,

Ik heb mij Blade RH4 Classic, Misty Violet te koop staan, misschien iets voor jouw?
kijk maar eens op:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/40538.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dblade%26p%3 D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D57%26s%3D50%26m%3D0


Excuses voor de SPAM...
:wink: greetz, Ed

Yo Edgar!
Eindelijk een gitaar gevonden die je al lang wou hebben en nu gaat 'ie al weg. Niet tevreden ?... of wat ? Dat kan ik me niet indenken met zo'n mooi stuk plank.
mvg
Alex

bert k
19 februari 2005, 20:31
je kan net zo goed een slechte gitaar van 2000 euro hebben, custom is niet heilig makend.

Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk dat een *goede* gitaarbouwer een slechte gitaar aflevert. Je mag er, lijkt mij, toch vanuit gaan dat een *goede* gitaarbouwer a. in staat is je wensen / eisen te vertalen in materiaalkeuzes, b. zijn materialen met zorg selecteert; c. er tijdens de bouw op let of e.e.a voldoet; en d. als de gitaar klaar is in staat is te beoordelen of het een goede gitaar betreft, en als dat niet het geval is deze aanpast / niet uitlevert. Misschien dat de gitaar niet helemaal je smaak is, maar een slechte?? Lijkt me, ehh, bullshit.
Echt bagger zal je niet krijgen, maar misschien wel een 'net niet' gitaar. Ik vind het zelf wel fijn om eerst op een gitaar te spelen voor ik hem koop.

GuitarMaster
19 februari 2005, 21:49
Ik denk dat als je een gitaar bij een gitaar bouwer laat bouwen en hij is niet naar wens, dat de bouwer hem aanpast tot hij naar wens is (die service mag je voor het geld wel verwachten).

ED BOB
19 februari 2005, 21:51
Hey Angel,

Ik heb mij Blade RH4 Classic, Misty Violet te koop staan, misschien iets voor jouw?
kijk maar eens op:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/40538.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dblade%26p%3 D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D57%26s%3D50%26m%3D0


Excuses voor de SPAM...
:wink: greetz, Ed

Yo Edgar!
Eindelijk een gitaar gevonden die je al lang wou hebben en nu gaat 'ie al weg. Niet tevreden ?... of wat ? Dat kan ik me niet indenken met zo'n mooi stuk plank.
mvg
Alex

Hej Alex,
Ik ben wel tevreden over die Blade en het is zeker een mooie plank, echter ik heb pas een keer een Vetta Line6 uitgeprobeerd en ik ben helemaal verkocht. Ik ben nog niet zo ver dat ik hiervoor meteen mijn buizenbak (Engl Sovereign) voor in wil ruilen (dus mijn onderschrift klopt ook niet meer echt). Om wat financiële ruimte te creëren moet er dus iets worden verkocht. Verder heb ook nog een geupgrade Fender Strat die mij net iets beter bevalt dan de Blade... kwestie van keuzes maken.... :wink:

Aca Ilic
19 februari 2005, 23:10
Hey Angel,

Ik heb mij Blade RH4 Classic, Misty Violet te koop staan, misschien iets voor jouw?
kijk maar eens op:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/40538.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dblade%26p%3 D1%26pv%3Dall%26g%3D21%26u%3D57%26s%3D50%26m%3D0


Excuses voor de SPAM...
:wink: greetz, Ed

Yo Edgar!
Eindelijk een gitaar gevonden die je al lang wou hebben en nu gaat 'ie al weg. Niet tevreden ?... of wat ? Dat kan ik me niet indenken met zo'n mooi stuk plank.
mvg
Alex

Hej Alex,
Ik ben wel tevreden over die Blade en het is zeker een mooie plank, echter ik heb pas een keer een Vetta Line6 uitgeprobeerd en ik ben helemaal verkocht. Ik ben nog niet zo ver dat ik hiervoor meteen mijn buizenbak (Engl Sovereign) voor in wil ruilen (dus mijn onderschrift klopt ook niet meer echt). Om wat financiële ruimte te creëren moet er dus iets worden verkocht. Verder heb ook nog een geupgrade Fender Strat die mij net iets beter bevalt dan de Blade... kwestie van keuzes maken.... :wink:

Jammer man, mooie gitaar, maar ik snap jouw standpunt.Wel fijn dat je hiermee iemand anders gelukkig gaat maken :wink:

mvg
Alex

LordRiffenstein
20 februari 2005, 10:21
Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk dat een *goede* gitaarbouwer een slechte gitaar aflevert. Je mag er, lijkt mij, toch vanuit gaan dat een *goede* gitaarbouwer a. in staat is je wensen / eisen te vertalen in materiaalkeuzes, b. zijn materialen met zorg selecteert; c. er tijdens de bouw op let of e.e.a voldoet; en d. als de gitaar klaar is in staat is te beoordelen of het een goede gitaar betreft, en als dat niet het geval is deze aanpast / niet uitlevert. Misschien dat de gitaar niet helemaal je smaak is, maar een slechte?? Lijkt me, ehh, bullshit.

a) als je een custom gitaar laat bouwen,kan je zelf beter heel goed weten wat je wil, welk hout etc, een goeie bouwer kan je hierbij helpen
b) das wel het minste wat je kan verwachten
c) hij kan kijken of de gitaar goed gebouwd is, wil nog niet zeggen of hij goed gaat klinken
d) hoe een gitaar klinkt als hij af is, daar kan je erg weinig aan veranderen

Hoe je het ook draait of keert, je weet gewoon niet hoe een gitaar klinkt tot hij helemaal af is en een tijdje heeft bestaan als gitaar. Niet elk stuk hout klinkt geweldig maar dat merk je pas als hij klaar is. En dit gebeurd bij de beste bouwers. Misschien is het woord 'slecht' hier verkeerd maar custom is geen garantie voor perfect/subliem of hoe je het wil noemen.

LordRiffenstein
20 februari 2005, 10:23
Ik denk dat als je een gitaar bij een gitaar bouwer laat bouwen en hij is niet naar wens, dat de bouwer hem aanpast tot hij naar wens is (die service mag je voor het geld wel verwachten).

Nee want hoe je blok hout klinkt weet je pas als de gitaar klaar is en verwacht maar niet dat die bouwer voor jou ff een nieuwe body of hals gaat maken.

LordRiffenstein
20 februari 2005, 10:29
Wat me opvalt hier is dat als iemand een gitaar van een bepaald bedrag (ongeveer 2000euro) wil kopen, een boel mensen gaan roepen 'custom gitaar' of 'laat eentje op maat maken' ed. Ik vraag me af hoeveel mensen hier een custom gitaar hebben laten maken, hoeveel mensen er ervaring hebben met het proces.

Nicci
20 februari 2005, 11:23
Ik zou als ik 2000 euro tot mijn beschikking had eerst naar een gitaarbouwer toe stappen...

+8000

vragen om teleurstellingen. behoorlijk onnodig ook. er hangt zoveel in de winkel. mocht je na lang zoeken in al die winkels nog steeds denken dat je je gitaar echt niet gevonden hebt, dan kan je eens denken aan een gitaarbouwer.

Angel
20 februari 2005, 12:13
Iemand een Suhr?
Kent iemand die Suhr die op het net staat, ik weet dat ik gezegd heb dat ze er niet uitziet, maar het blijkt toch een topgitaar te zijn en dat is nu wel wat ik wil.

LordRiffenstein
20 februari 2005, 12:35
Iemand een Suhr?
Kent iemand die Suhr die op het net staat, ik weet dat ik gezegd heb dat ze er niet uitziet, maar het blijkt toch een topgitaar te zijn en dat is nu wel wat ik wil.

Ik ken niet DIE Suhr maar heb er wel een aantal gespeeld. Suhr zit in het rijtje top-bouwers zoals Anderson, Tyler, Grosh etc. Super degelijke gitaren met een behoorlijke vintage feel (ondanks brug-humbuckers ed.). Ze zijn trouwens behoorlijk geprijs, voor 2200 of zo heb je al een nieuwe. Als je graag een vintage feel hebt in je allround gitaar dan is de Suhr naar mijn mening het-van-het, wil je meer moderner gaan dan zou ik eens Anderson of Tyler bekijken.

ToTaL FaKe
20 februari 2005, 12:42
bij van der haar staat een Anderson te koop

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Sale/anderson%20bert_small.jpg

Hollow Drop Top 01-25-04A
Fire Burst with Binding
Flamed Maple on Mahogany
Hard Rock Maple with Madagascar Rosewood Fretboard
Chrome Vintage Tremolo Power Bridge Fishman
Locking Tuners
SA1R - SA 1 - H3
5 way, Mini Switch Splits, Pull add Bridge
Vintage Voicing

Angel
20 februari 2005, 15:39
bij van der haar staat een Anderson te koop

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Sale/anderson%20bert_small.jpg

Hollow Drop Top 01-25-04A
Fire Burst with Binding
Flamed Maple on Mahogany
Hard Rock Maple with Madagascar Rosewood Fretboard
Chrome Vintage Tremolo Power Bridge Fishman
Locking Tuners
SA1R - SA 1 - H3
5 way, Mini Switch Splits, Pull add Bridge
Vintage Voicing

HMMM, GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS

Quink
20 februari 2005, 21:56
Ik zou als ik 2000 euro tot mijn beschikking had eerst naar een gitaarbouwer toe stappen...

+8000

vragen om teleurstellingen. behoorlijk onnodig ook. er hangt zoveel in de winkel. mocht je na lang zoeken in al die winkels nog steeds denken dat je je gitaar echt niet gevonden hebt, dan kan je eens denken aan een gitaarbouwer.

"vragen om teleurstelling" Leg eens uit? Een gitaar laten bouwen loopt per definitie uit op een teleurstelling?

"Behoorlijk onnodig ook, want er hangt zoveel in de winkels"

Als je 2000 euro aan een gitaar kan of wil uitgeven, ga ik er van uit dat je weet wat je wil / zoekt, verstand hebt van gitaren / materialen, etc. Ik persoonlijk (let wel: * ik pesoonlijk*) zou veeeeeel liever een gitaar naar mijn eigen smaak laten samenstellen, dan dat ik genoegen zou nemen met een fabrieksprodukt.

Quink
20 februari 2005, 22:02
c) hij kan kijken of de gitaar goed gebouwd is, wil nog niet zeggen of hij goed gaat klinken

Met alle respect, maar dit is dus onzin. Wat je hier zegt is dat een gitaarbouwer alleen maar in staat is en gitaar te beoordelen op uiterlijkheden. Echter, een goede gitaarbouwer is niet iemand die een gitaar goed vind omdat de verhoudingen kloppen, of omdat hij perfect gespoten is. Een goede gitaarbouwer beoordeeld een gitaar in de eerste t/m 112de plaats op de klank. En dan pas op de uiterlijkheden.

Aca Ilic
20 februari 2005, 22:36
Jongens kom op!

Voor 2000 euries kun je een gitaartje laten bouwen om te watertanden, en die zal zeker naar je specieficaties gebouwd worden dat je het nooit weg zou willen doen.

greenthings
Alex

LordRiffenstein
21 februari 2005, 11:12
Met alle respect, maar dit is dus onzin. Wat je hier zegt is dat een gitaarbouwer alleen maar in staat is en gitaar te beoordelen op uiterlijkheden. Echter, een goede gitaarbouwer is niet iemand die een gitaar goed vind omdat de verhoudingen kloppen, of omdat hij perfect gespoten is. Een goede gitaarbouwer beoordeeld een gitaar in de eerste t/m 112de plaats op de klank. En dan pas op de uiterlijkheden.

Dat is precies mijn punt, hoe gaat hij de klank beoordelen tenzij op het moment dat de gitaar klaar is? Denk je dat door ff op het hout te tikken of zo je gaat horen of een gitaar goed of slecht klinkt?

Quink
21 februari 2005, 11:27
Dat is precies mijn punt, hoe gaat hij de klank beoordelen tenzij op het moment dat de gitaar klaar is?

Maar je mag er toch van uit gaan dat een gitaarbouwer op het moment dat de gitaar klaar is wel in staat is te beoordelen of een gitaar ok is? En dan ook zal zeggen, "Nee, sorry is zo dood als een pier. Uithuilen en opnieuw beginnen". Je kunt als gitaarbouwer toch niet je naam verbinden aan slechte gitaren? :???: Of ben ik dan erg naief??

LordRiffenstein
21 februari 2005, 12:00
Maar je mag er toch van uit gaan dat een gitaarbouwer op het moment dat de gitaar klaar is wel in staat is te beoordelen of een gitaar ok is? En dan ook zal zeggen, "Nee, sorry is zo dood als een pier. Uithuilen en opnieuw beginnen". Je kunt als gitaarbouwer toch niet je naam verbinden aan slechte gitaren? :???: Of ben ik dan erg naief??

Bij een beetje goede bouwer die goeie hardware gebruikt en degelijk hout koopt zal je nooit een echt dode gitaar krijgen maar de hoeveelheid sustain bv kan erg verschillen, ook klinkt niet elk stuk hout hetzelfde. Stel dat je een 'slechte' hebt, ik vrees dat er erg weinig bouwers je dan een nieuwe gitaar gaan maken, die mensen moeten ook leven, vaak heeft zo'n custom gitaar ook nog eens een specifieke top of iets dergelijks waardoor het helemaal een dure grap wordt.

HEEL veel hangt af van je eisen, ga je voor de typische Fender/Gibson-kloon dan kan er weinig fout lopen maar veel mensen gaan custom en willen dan iets exotisch wat vaak verkeerd afloopt. (been there, done that, sold it).