PDA

View Full Version : advies gevraagd



KaaS
19 februari 2005, 01:32
ik heb zojuist een nieuwe pc gekocht met een realtek alc880 geluidskaart waar je een jackplug in kan stoppen. Heb ik nu nog een mixer nodig? Ook wilde ik vragen of jullie nog een tip hebben voor een betaalbare microfoon. Ik ben van plan om akoestisch gitaar op te nemen en een beetje accordion en dwarsfluit af en toe.

Specs van pc:
gigabyte moederbord met nforce4
1024mb, Amd643000+, geforce6600GT, geluidskaart 1x Audio-In, 4x Audio-Out, 1x microfoon, 1x Optical-In, 1x Optical-Out

harrie-beton
19 februari 2005, 22:41
je hebt geen mixer nodig.


echt goed gaat het niet klinken, de geluidskaarten van "el cheapo" hebben geen goede microfoon voorversterkers en andere appataten in de pc storen vaak de opname.
Voor een simple oefensessie volstaat het natuurlijk.
Verwacht geen studio kwaliteit.

KaaS
21 februari 2005, 16:17
dit is de info van realtek, ik ben een n00b op recordingsgebied dus dit klinkt allemaal erg ingewikkeld

http://www.realtek.com.tw/products/products1-2.aspx?modelid=2004058

Als ik iets meer kwaliteit wil heeft het dan zin om een mixertje van bijv. behringer aan te schaffen of kan ik dan beter gelijk een andere geluidskaart halen?

Ik ben gitaarleraar in vlaardingen en daar geven we leerlingen elk jaar de mogelijkheid om hun liedjes op te nemen. Ik moet dus een beetje overweg kunnen met cubase, yamaha 16 sporen mixer en condensator microfoon. Afgelopen week heb ik een korte cursus daarvoor gehad en heb als proef mijzelf opgenomen met hun spullen en was aangenaam verrast door de geluidkwaliteit die IK de eerste keer eruit kon halen. De kwaliteit zou denk ik nog twee keer zo goed kunnen.
Het liefst zou ik die kwaliteit ook thuis willen hebben maar ik zou natuurlijk ook daar kunnen opnemen (die mogelijkheid heb ik) en dat thuis afmixen. Kan dat?

Zit er trouwens serieus over te denken om een cursus studiotechniek te doen :)