PDA

View Full Version : Jaguar of Firebird



anticlimax
18 februari 2005, 17:48
Ik plan de aankoop van een nieuwe gitaar
mijn budget is vrij beperkt
en ik zag al twee gitaren diek zag zitte
dillemma
welke moet ik kope
mss voor en nadelen erbij?
zijn de grote body van de firebird en het tremolosysteem problemen?
....

Negative K3 fan
18 februari 2005, 18:49
firebord s er ook zonder trem, of je kunt die makkelijk verwijderen, de firebird zal waarschijnlijk beter klinken en de body balanceerd een beetje vreemd, maar wel goed. Het is natuurlijk niet zo lekker als zon jag body, maar ja...

ik zou de firebird nemen, mede door mijn hekel aan jaguars.

bassel
18 februari 2005, 18:56
firebird!!! *smelt weg* voor mij zou keuze gibson/fender niet moeilijk zijn :P

BassAgent
18 februari 2005, 19:09
Ik vin ze allebei lelijk :D

eng elfjuh
18 februari 2005, 19:25
FIREBIRD!!!!!
:-D

vulvasonic
18 februari 2005, 19:28
Allebei gaaf.
Allebei zeer verschillend tov elkaar.

De Firebird is trouwens wel reteduur. Je kunt welliswaar een 'studioversie' krijgen van Gibson, maar dat heeft eigenlijk nog maar weinig met een echte Firebird te maken (wel goed schijnt).

Een Amerikaanse Jaguar is ook prijzig.

Probeer ze alletwee es uit. Succes!

wietse
18 februari 2005, 22:36
firebird , vind jaguars ook erg mooi maar die hebben die ingewikkelde electronica wat nog wel eens voor problemen zorgt.

Harry
18 februari 2005, 22:46
firebirds zijn geweldig! Maar ik kan er geen betalen helaas.....


(of ik moet mijn Les Paul wegdoen :roll: )

Javaca
18 februari 2005, 23:10
Allebei kopen :-D

Neals
18 februari 2005, 23:26
Allebei kopen :-D

Neem de Firebird, laat de Jaguar hangen en neem een Jazzmaster!!!!

dmv10000
18 februari 2005, 23:40
Persoonlijk zou ik voor de firebird gaan. Ik heb een firebird VII en het is echt een heel gaaf ding. Van het trem syteem heb ik nog nooit last gehad en ook van de grote van het instrument niet (behalve dat het nog wel eens lastig is om de grote koffer een achterbak in de te krijgen...). Maar ik zou zeggen test beide gitaren eens. Het is natuurlijk zonde om een gitaar alleen voor de looks aan te schaffen, het moet wel jouw ding zijn qua bespeelbaarheid en geluid.

Ik vraag me trouwens af wat je onder een beperkt budget verstaat, zo'n firebird is, zoals in dit topic al is gezegd, niet goedkoop.

Ash ketchum
19 februari 2005, 09:25
Firebird!!!
Alleen al vanwege de overbodige elektronica op de jaguar zou ik de jag al laten liggen.
Plus een Gibson klinkt net ff wat stoerder dan een Fender. :wink: En niet te vergeten, bij een Gibson komt ook nog es die mooie case waar je andere mensen gek mee kan maken. :razz:

Bobbel
20 februari 2005, 03:55
firebird , vind jaguars ook erg mooi maar die hebben die ingewikkelde electronica wat nog wel eens voor problemen zorgt.

volgens mij speel je op een gitaar gitaar en heb je (eigenlijk) niks met die electronica te maken... maargoed

JE BENT GEK ALS JE DIE FIREBIRD NEEMT! :lol:

nee ik moet zeggen die firebird ziet er natuurlijk niet uit... bij lange na niet zoveel klasse en style als een Jaguar... Ik heb zelf een USA Jaguar en ik ben er zeer tevrede over... ik vind het de mooiste gitaar die er bestaat met het mooiste geluid!

PeArLjAm
20 februari 2005, 12:38
tsja ik moet zeggen dat ik de firebird veel gaver vind. Maar ik vind wel dat je een rare vraag stelt, ik bedoel deze gitaren zijn totaal niet te vergelijken. Single coils vs. minihumbuckers, geschroefde hals vs neck through, neck en body allebei van totaal verschillend hout etc. Dit is een persoonlijke kwestie allemaal. De tremolo is over het algemeen geen probleem, de grootte van de body van de firebird wel. Ik ben zelf niet zo groot, en de body van de firebird is ddat wel, dat is misschien wat onhandig. Als je wat groter bent is dit zeker geen probleem. Wat voor muziek maak je enzo, want dat speelt dus een grote rol (of zou een grote rol moeten spelen) in je keuze tussen deze twee instrumenten.

Firebird
21 februari 2005, 00:07
Een kennis van mij heeft twee oude Firebirds (III) waar ik regelmatig op speel. Zelf ben ik niet de grootste (1.74) en de breedste (dun zelfs), maar de grootte van de gitaar geeft voor mij geen problemen. Ik kan zonder moeite een barre F pakken. Wel is het verstandig om de knop van de strap van de bovenste hoorn naar achterop de hals te plaatsen. Dit ivm balans.

dejohan
21 februari 2005, 11:11
Allebei kopen :-D

Neem de Firebird, laat de Jaguar hangen en neem een Jazzmaster!!!!

+1