PDA

View Full Version : Jackson Fusion SS



intGod
18 februari 2005, 13:21
Sinds dinsdag ben ik de trotse eigenaar van een tweede Jackson Fusion Professional, met name een SS. Hij klinkt echt verdomd lekker en ik wil jullie dit niet onthouden. Ik heb 'em voor 275 EUR inclusief koffer gekocht en hij is volgens mij meer waard. Ik heb dit type gitaar nog nooit eerder gezien en er is ook (bijna) niks over te vinden op het internet.

http://www.sentientbeings.nl/livejournal/images/jackson%20family/jacksons.jpg

En hier een mp3'tje van hoe die twinrail klinkt over een Pod XT Live:
http://www.sentientbeings.nl/livejournal/images/jackson%20family/spanishjackson.mp3

ik ben gisteren 2,5 uur bezig geweest mijn beide gitaren gelijk af te stellen zodat ze hetzelfde spelen. Uiteindelijk zijn ze beide helemaal correct geintoneerd, hebben ze dezelfde afstand tussen snaren en pickup en snare en toets.

Swan
18 februari 2005, 13:22
gefeliciteerd :)

BLOK182
18 februari 2005, 13:24
Mooi! Ben zelf erg gecharmeerd van dergelijke gitaren, ben ook nog steeds erg blij met mijn Charvel :)

jorrit
18 februari 2005, 13:27
gefeliciteerd man. mooie prijs voor een mooie gitaar. vind alleen die witte niet echt mooi qua kleur maar das smaak he.

intGod
18 februari 2005, 13:33
gefeliciteerd man. mooie prijs voor een mooie gitaar. vind alleen die witte niet echt mooi qua kleur maar das smaak he.

Dat had ik eerst ook. Maar er plakt nu al een en ander aan sticker op en die komen toch beter uit op dat wit dan op die donkerblauwe.

AART
18 februari 2005, 13:38
ik hoor wel wat fretbuzz volgens mij, maarja, dat boeit niet supererg op de lage snaren.

Ritch
18 februari 2005, 14:28
Ik vind hem super! Ik hou van zeldzame gitaren (dat kun je zeggen omdat er bijna niks op i-net over te vinden) Beetje gekke setup master-volume, 5 (?) standenschakelaar onder elkaar... Ik ben wel voor die alternatieve stuff!! :) van harte! (Dat prijsje ook :o )

mrweird
3 oktober 2005, 21:43
Ik heb d'r ook een maar dan in het metallic zwart. ik heb 'm nieuw gekocht in 92. Volgens mij was hij nieuw iets van 1200 gulden.
En was het dacht ik de goedkoopste van de toen voor het eerst in Japan gebouwde Jackson's.
Is inderdaad een heel fijn gitaartje die ik nu tig jaartje later nog steeds wekelijks gebruikt. Frets beginnen een beetje sleets te worden hier en daar en ik heb de floyd al een keer vervangen maar verder doet ie het nog prima!

mrweird
3 oktober 2005, 21:49
Ik heb d'r ook een maar dan in het metallic zwart. ik heb 'm nieuw gekocht in 92. Volgens mij was hij nieuw iets van 1200 gulden.
En was het dacht ik de goedkoopste van de toen voor het eerst in Japan gebouwde Jackson's.
Is inderdaad een heel fijn gitaartje die ik nu tig jaartje later nog steeds wekelijks gebruikt. Frets beginnen een beetje sleets te worden hier en daar en ik heb de floyd al een keer vervangen maar verder doet ie het nog prima!

Dit is btw wat info die ik ooit van de jackson website heb geCopyPaste:

FUSION SS INTRODUCED IN 1992, DISCONTINUED IN 1992 SPECS:
MADE IN JAPAN
2-J100 SINGLE COILS, 1-J85 HUMBUCKER
1 VOLUME
JT580 DOUBLE LOCKING TREMOLO
5WAY SWITCH
BASSWOOD BODY
MAPLE NECK
24.75" SCALE
ROSEWOOD FINGERBOARD
COLORS:(1992)SNOW WHITE, CANDY BLUE, METALLIC BLACK, FERRARI RED

robert-gitarist
3 oktober 2005, 22:03
Wow 2 hele mooi planken :o
Me is ook helemaal gek van Jackson..ben nog steeds über blij met me 3 jackson's :)
Maare vet joh..die witte vind ik erg mooi (y)

jorrit
4 oktober 2005, 15:43
dit topic kwam me al zo bekend voor.....

Aron Maiden
7 oktober 2005, 11:12
ìk heb ook zon witte jackson :) ,
Ik ben er ook erg tevreden over, maar heb er wel wat meer voor betaalt, en heb niet eens een koffer er bij gekregen,

Erick
18 februari 2009, 21:38
Hoi,
Ik woon in Canada en zocht info over mijn gitaar. Ik heb een rode Fusion SS. Verder precies hetzelfde. Info dus eindelijk gevonden op een Hollands forum. Da's leuk.

Is trouwens een hele fijne gitaat. Heb in 1991 bij Premo in Leerdam (geloof ik) gekocht voor 995 gulden. Heb er 5 jaar mee geoefend en opgetreden. Speel er zo nu en dan nog op.
Ik heb onlangs een Kramer Baretta 85 reissue gekocht en die speelt eerlijk gezegd niet beter. De humbucker van de Kramer is wel lekker rauw, maar mijn Jackson heeft ook wel iets, maar kan het verschil niet zo goed onder woorden brengen.

Wat vinden jullie van de Jackson Fusion SS in vergelijking met andere gitaren?

NB: Ik hoop dat nog iemand dit leest na 4 jaar geen bericht op dit artikel...

mrweird
18 februari 2009, 22:55
Wat vinden jullie van de Jackson Fusion SS in vergelijking met andere gitaren?

NB: Ik hoop dat nog iemand dit leest na 4 jaar geen bericht op dit artikel...

Gut guttemetut, dit is een ouwe :) Tja, ik heb een zwarte en in vergelijking met m'n andere gitaren is het prima ding, maar mijn maak is wel veranderd in de loop der jaren, meer richting het blok mahonie met veel sustain zonder tremolo dus hij krijgt tegenwoordig niet zo heel veel speeluren meer.. De frets zijn btw inmiddels gevlakt sinds m'n vorige post over deze jackson in dit draadje :D