PDA

View Full Version : Brug(tremelo) komt omhoog



ToTaL FaKe
18 februari 2005, 13:11
Ik heb gister nieuwe snaren op mijn gitaar gezet, maar nu komt mijn tremolo omhoog..

Aan wat kan dit liggen? Misschien kan dit zelf gedaan worden, anders moet ik hem even naar een gitaarwinkel brengen.

Jeroenvanhulsteijn
18 februari 2005, 13:28
Heb je dikkere snaren? Dan is de spanning hoger.

De tremeloveren van de tremelo (achterzijde van de gitaar) zitten aan de ene zijde aan een plaatje vastgehaakt wat in de body zit geschroefd. Als je dit plaatje verder de body ingeschroefd zal de tremelo omlaag komen.

Mocht dit niet voldoende werken dan moet je misschien een extra tremelo veer toepassen. Die hebben sommige muziekzaken nog wel ergens liggen.

ToTaL FaKe
18 februari 2005, 13:35
ik ben van 0.10 naar 0.10 gegaan, dus dat is het probleem niet. Ik denk wel dat ik een extra veel moet erbij doen want hij komt niet heel veel naar beneden. Tot hoever kan ik hem draaien? helemaal er tegen aan zowat of moet er nog ruimte overblijven??

groovyB3
18 februari 2005, 17:15
Dan zou ik er een veer bijzetten. Tis beter dat je nog wat speling over hebt.

Want des te meer je veren rekken, des te zwakker ze worden.

foleor
22 februari 2005, 11:32
ik heb ook eens gehad dat mijn tremolo omhoog kwam, dan moet je de veren die aan de achterkant van je gitaar zitten even wat strakker spannen, want de veren zijn ervoor om je tremolobrug naar beneden te houden. dus het zou een kwestie moetne zijn van veren spannen.