PDA

View Full Version : Londoncity mod vragen.



Nielsje
17 februari 2005, 22:41
test

Nielsje
17 februari 2005, 22:45
okeeej

goed, ik heb m'n LC top laten reviseren,

4 nieuwe eindbuizen, nieuwe stuurbuis, nieuwe potmeters, nieuwe voedingselco's, hier en daar wat weerstanden, elco's en bedrading vervangen..

alles leuk en wel, maar nu heeft m'n 'buizenmannetje' mijn top gemod, zonder dat ik het eigenlijk wist.. Ipv dat ik nu nog 4 ingangen heb, heeft hij hem zo gemaakt dat ik er nog 2 kan gebruiken, en heeft ie er een master volume model van gemaakt.. dus een pot voor master, 1 voor drive..

beetje zoals een marshall 2203 model.

(voor de technici onder ons, de master zit voor de fase draaier).

nu is de vraag: ik hou van de klank van die oude marshall's/LC's, dus zonder master.. nu er een master op zit, houd ik datzelfde geluid wel eigenlijk? ik gebruik het ding voor echte classic 70's rock en wat bluesy spul..

ik hoor het wel...

andy
17 februari 2005, 23:30
Ik denk het wel. Gewoon zo clean mogelijk afstellen. Maar als je het ding volgende week mee neemt naar de mini meeting in Groningen dan hoor ik het wel meteen of de LC nog het oorspronkelijke geluid heeft.

Lekkere reperateur trouwens. Wie was het??

Nielsje
17 februari 2005, 23:47
eh...hij heet casper, ben z'n achternaam weer vergeten.

hij heeft een 'ruimte' boven de storm. hij heeft trouwens wel leuke zooi staan, maar als het me niet bevalt, dan zeg ik zeg zaterdag gewoon dat ik het liever origineel heb, en dan haal ik hem op de dag van de meeting op..

PM gelezen andor?

andy
18 februari 2005, 09:44
Ja ik heb de PM al gelezen, je hebt ook al een PM terug.
Ik ken die Casper wel. Die heeft idt ook wat dingen voor mij gerepareerd, maar ik ben overgestapt naar iemand die nu bij Rikkers werkt.

Antal
18 februari 2005, 16:32
Fijn zo'n amptech... :roll:

Nielsje
19 februari 2005, 22:27
update:

nou, ik heb m'n amp opgehaald.

Hij is gemod van een 1959 model naar een 2203 model, hij heeft dus op de marshall manier er een master + drive ingezet.

Ik heb een uitgebreiden uitleg gehad wat hij allemaal veranderd/vernieuwd had en het is me ook goed duidelijk. Heb ook beide schema's erbij die hij gebruikt heef,t en ik kan dus als ik wil zo terug bouwen naar een 1959 model, dat is echt goed te doen als ik het zo zie.

Het is nu zo dat ik ene high en low ingang heb (net als een 2203) en dat deze nu aan m'n voormalige 'bright' ingang gekoppeld is, ik kan dit zo omzetten binnen in de versterker naar het 'normal' kanaal.

hij heeft me uitgelegd, dat wanneer ik ergens aan de tone vorming ga expirimenteren, waar ik dat moet doen, en wat het veranderen van bepaalde condensators veranderd aan m'n sound.

Hij heeft er 4 nieuwe eindbuizen in gepland, (TAD) een nieuwe stuurbuis, nieuwe pots, nieuwe elco's, (voedings en hier en daar op het ptp bord).

Ook heeft hij twee inputs vervangen door nieuwe, omdat deze mechanisch gewoon af waren (snoer verliet de versterker vrijwillig).. hij heeft er alleen van die moderne zwarte 'marshall' achtige dingen ingezet die ik niet echt mooi vind, maar ik koop binnenkort wel vier nieuwe en vervang het zwikkie.

Het ding, dat klinkt nu echt als een tiet!, zeker met m'n les paul met p90's. heerlijke ouderwetse scheur, waar ik persoonlijk best van hou.

alleen het clean vind ik maar niets. met de strat is dit een stuk beter, maar heb op het moment allleen m'n squir hier, m'n fender staat bij de gitaar boer..

(bloody, net gesprek gehad met m'n vriendin, ben ff kwijt wat k wilde zeggen...)

in igg.. het master princiepe vindt ik wel goed klinken, maar het overstuurt eignelijk net wat te vroeg, ik hou van een beetje bluesy en dat zit net tegen het opbreken aan, en dat wil ik graag op een iets harder volume dan nu..

met het 1959 princiepe is dit beter te hanteren, en heb ik betere switch mogelijkheden in combi met ene a/b box..maar dan kan ikhem niet laten grommen op laat volume...lastig...lastig..

in igg.. dit was het tot nu toe :)

andy
20 februari 2005, 01:04
Deja Vuuuuuuuuu. :-D
Mijn LC: High en low ingang doorgekoppeld voor meer uitgebreide toonregeling, dik 10 jaar terug. Heb ik weer ongedaan gemaakt.
Maar sommige LC"s klinken clean niet echt sprankelend. Maar nogmaals. Ik ga het horen volgende week.

kokeleko
20 februari 2005, 10:42
Hahahaha.

Die Casper, probeert altijd alles om het als een Marshall te laten klinken :D .

andy
21 februari 2005, 23:46
Ook ervaringen Kok??? :wink:

Negative K3 fan
22 februari 2005, 08:45
als je de oude sound weer wilt moet je de master op tien zijn, en de rest regelen met drive.

maar als je nu nog steeds twee ingangen hebt, dan zit daar toch ook een low ingang in waarin je hem kan stekkn?

kokeleko
22 februari 2005, 09:23
Ook ervaringen Kok??? :wink:

Casper deed mijn amps al in 1985, m'n oude JMP's, preamp buis erbij , andere trafoos, de hele rimram.
Later nog eens met een 9200, heeft ie omgebouwd tot een Casperbak.

Maar verder ken ik em niet :wink:

Negative K3 fan
22 februari 2005, 09:35
casperbak?

kokeleko
22 februari 2005, 09:37
casperbak?

Voor jouw tijd............

kokeleko
22 februari 2005, 09:38
Dwz , JMP trafoos, Casper Groenewold PTP preamp erin etc.
a'la 2x JCM 800 poweramp 8-)

Nielsje
22 februari 2005, 18:48
Ik ben best wel blij met m'n sound nu

hij is best goed bruikbaar vind ik!

reageert goed dynamisch (okee het is geen high end versterker) op je spel, kan mooi clean, en bluesy tot best wel leuke overdrive uit de kast halen door middel van verschillende manier van aanslaan
wil wellicht ff het een en ander zo solderen dat ik hem nog kan doorlussen naar een andere amp :)

andy
22 februari 2005, 19:15
Kijken hoe hij reageert als je met een LC binnen komt en zegt: Maak hier een Engl Powerball van. :-D

Nielsje
22 februari 2005, 19:23
whahaha grapjas :)

neuh dank je, ik denk dat ik het hierbij laat :)

Negative K3 fan
22 februari 2005, 20:43
Kijken hoe hij reageert als je met een LC binnen komt en zegt: Maak hier een Engl Powerball van. :-D

je kunt er natuurlijk geen 4 kanaals ding van maken, maar het is best mogelijk om er een powerball pre amp van het 3e of 4e kanaal in te bouwen en de eindtrap ook wat aan te passen, maar er is ook niet zoveel mis met el34s!