PDA

View Full Version : Joehoeee: Marshall VS100 gescoord!!



Kasper
17 februari 2005, 22:19
Na een topicje geopend te hebben over een 2ehands VS230 en een nieuwe stack MG100DFX, heb ik net een 2ehands Marshall VS100 gekocht !!!!
En damn wat ben ik blij :-D

3 kanalen, reverb, 100Watt, Headphone out, effects loop, en een cool uiterlijk 8-)
Ik kom dus van een Fender Performer 650, waar ik niets van geluid uit kreeg dat ik nodig had (zwaardere rock/metal), en nu dus wel !!!! Oja, prijs: €250.

Ook is het volume niet zo fucking gevoelig zoals bij die Fender. Nu kan ik tenminste draaien voordat het volume verhoogt, bij die fender moest ik er nog maar naar kijken of het stond te luid voor in mijn kamer :roll:

Nu komt mijn gt-8 pas echt tot zijn uiting. Met die Fender klonk alles kut, nu niet meer :cool:

Morgen maak ik dan ook eens wat pics van mijn setup.


I know, I'm a patser. (maar wel een erg blije patser :D )

Oh en iam: thanks voor de advertentie!!!


+ Ik heb nog een vraagje: Ik dacht dat er in zo'n VS100 een Celestion speaker zat, nu zit daar zo'n grote sticker op van een 'Eminence' speaker. Dus toch geen Celestion? Zijn dat respectabele speakers, die Eminence?

Fumi SG
17 februari 2005, 23:04
Volgens mij zijn die Eminences ook heel goed hoor!! :wink: Ik heb er tenminste heel veel goeds over gehoord.... Is het trouwens de standaard speaker???

ben79
17 februari 2005, 23:07
ik heb een ook een VS 100 gehad enkele jaren geleden, erg leuke versterker.
Maar in de mijne zat een celestion goldback

Kasper
18 februari 2005, 00:07
Volgens mij zijn die Eminences ook heel goed hoor!! :wink: Ik heb er tenminste heel veel goeds over gehoord.... Is het trouwens de standaard speaker???

Ik zou het niet weten, de persoon van wie ik hem kocht heeft nooit iets gezegd over aanpassingen. Hij zei zelf dat er een Celestion inzat. Het was pas op de trein dat ik zag dat er Eminence opstond.

iam
18 februari 2005, 00:21
blij dat ik u van enige dienst kon zijn ;)

ik kom wel nog eens die gt8 uittesten ook ;)

up-guitarman
18 februari 2005, 01:03
Proficiat me je aankoop !!!
Btw, volgens mij is die eminence beter dan de speaker die er standaard inzit (Celestion/marshall goldback = hard sucken !!!)

Antal
18 februari 2005, 01:11
Proficiat me je aankoop !!!
Btw, volgens mij is die eminence beter dan de speaker die er standaard inzit (Celestion/marshall goldback = hard sucken !!!)

+1

NeeraDJ
18 februari 2005, 09:13
Feli!
Hangt er van af wat voor Eminence, een speaker is alleen beter als ie bij de amp past. De Valvestate komt volgens mij met Goldbacks origineel, en dat zijn nou niet bepaald geliefde speakers, ik denk dat ze ooit is vervangen. Maar als je blij met het geluid bent dan is dat geen probleem toch?

Baker
18 februari 2005, 10:26
feli!
Ik denk dat je 1 van de beste valvestates ooit te pakken hebt.

DREAMMACHINE
18 februari 2005, 10:57
tja...meeste oefenruimtes staan er vol mee met die valvestates!...

prima dingen!

AART
18 februari 2005, 11:09
gefeliciteerd, waarschijnlijk is die eminence beter dan de goldback, gefeliciflapstaart!

Kasper
18 februari 2005, 11:34
Bedankt voor al de fijne reacties. Het is altijd leuk om te horen dat hetgeen je gekocht hebt best wel goede kwaliteit is 8-)
Ik ben alvast erg tevreden.

Ik ga geen apart topic aanmaken met gear ofzo, maar hier zijn dan toch enkele fotootjes:
Pic van de verkoper:
http://users.pandora.be/rtaw/Marshallvs100.jpg

Pic van mijn gear nu:
http://users.pandora.be/rtaw/gear.jpg

Pic van de speaker (ik zie nergens een type-code staan ofzo):
http://users.pandora.be/rtaw/eminenceSpeaker.jpg

NeeraDJ
18 februari 2005, 13:36
Wow, ik ben persoonlijk zeer te spreken over de Legend serie van Eminence dus das zeker een goede speaker! Nogmaal gefeliciteerd

BLOK182
18 februari 2005, 13:39
Hip! Ben ook wel stiekem benieuwd naar de GT8, heb zelf een tijd een GT6 gehad, op zich geen verkeerd apparaat!

spanky_franky
18 februari 2005, 15:25
ik heb zelf een vs65r staan, en opzich een goede bak.

al ben ik wel meer te spreken over m`n kitty hawk maar oke :wink:

Kasper
18 februari 2005, 16:58
Ik heb even een mailtje gestuurd naar de verkoper, en net ook ééntje terug gehad.
Het zit zo dat de speaker enkele jaren geleden inderdaad vervangen moest worden. En ofwel kon hij wachten op een Celestion, ofwel konden ze er onmiddellijk een Eminence insteken. Voor dat laaste heeft hij dus gekozen.

amon
18 februari 2005, 17:10
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar die GT-8. Ik heb een GT-5 gehad, maar die vond ik echt te schelle distortions geven... Hoe zijn die met de GT-8?

En waarom hebben we geen GT-7...?

Kasper
18 februari 2005, 18:01
Waarom er geen GT-7 staat te lezen in het topic die er over gemaakt is onder effectpedalen.

Over die distortions ben ik erg tevreden, maar ik kom natuurlijk van ver. Vergelijkingsmateriaal heb ik niet echt, maar wat ik wel kan zeggen is dat je echt zoveel kan instellen, dat ik me niet kan inbeelden welk geluid je er niet mee kunt simuleren.
(Je amp moet er ook wel op voorzien zijn denk ik, zoals gezegd kwam de GT-8 echt niet tot zijn goed recht op mijn Fender, nu dus wel)

:zz:

The Fallen
18 februari 2005, 19:21
VS 100 is de shit !!!
Ik speel er nu al een jaar of 3 op en ik geraak zijn crispy heldere klank maar niet beu. Ik heb hem in combinatie met een Marshall 1922, en het geluid is echt wel heel geschikt voor metal, maar kan misschien wel wat dunnetjes klinken. Ik heb me dan ook een 5150 gekocht nu en die klinkt inderdaad veeel voller.

En beter dan Eminence, moet je al goed zoeken. Naar't schijnt top of the bill qua speakers. Zitten standaard in Diezel cabs.

Kasper
18 februari 2005, 19:32
Yeah baby http://vekpos.sl-freeboard.de/NicoKmitta/headbang.gif


Geen miskoop heb ik de indruk.

Iceman
21 februari 2005, 15:32
Ik zie dat je de GT8 in de normale input hebt gestoken, moet die niet in de effect-return?

amon
21 februari 2005, 16:17
Kan je doen, maar dan sla je je preamp op je versterker over...