PDA

View Full Version : Fender @!%#!$ Deel 2



Bluesbreaker
17 februari 2005, 18:32
Okay, samenvatting van deel 1

Fender besteld > duurde 4 maanden voor die aankwam > gitaar bleek een productiefout in te zitten

Klik voor deel 1 (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=47178/)


Deel 2

Vandaag werd ik gebeld door de winkel:
Gitarenman: Er is weer een gitaar voor je binnen gekomen.
Ik: Jeuuu, dat is mooit.
Gitarenman: Tja, het is alleen wel weer dezelfde als de vorige keer....

Ze hebben bij Fender Duitsland dus gewoon die gitaar met die productiefout iets beter afgesteld en weer opnieuw opgestuurd.... :evil:

Jax
17 februari 2005, 18:47
Damn, ze stellen wel je geduld op de proef, zeg! Harstikke klote voor je man.

Hendrix
17 februari 2005, 19:33
Het is jammer dat Fender tegenwoordig zo met zijn klanten omgaat.
Het is een schande! :evil:

up-guitarman
17 februari 2005, 20:22
Mja, dat is wel om te rotten natuurlijk ...
Een merk met zo'n naam moet toch een betere service kunnen bieden ...

Anders Destium
17 februari 2005, 20:38
Super irritant :(

Denken ze echt dat je zoiets niet doorhebt? Zeker als je een gitaar moet terugsturen let je de keer erna extra goed op :???:

Quink
17 februari 2005, 20:55
Tsja, ik bewonder je geduld, maar als ik jou was zou ik zo langzamerhand iets hebben van "Geachte gitarenman, bedankt voor de tot nu toe gedane moeite, alle respect bla bla, maar ik geef u nog twee weken om een 100% in orde zijnde gitaar te leveren, en anders annuleer ik mijn order".

Bluesbreaker
17 februari 2005, 21:13
Tsja, ik bewonder je geduld, maar als ik jou was zou ik zo langzamerhand iets hebben van "Geachte gitarenman, bedankt voor de tot nu toe gedane moeite, alle respect bla bla, maar ik geef u nog twee weken om een 100% in orde zijnde gitaar te leveren, en anders annuleer ik mijn order".

Ja, maar het probleem zit niet zozeer bij de gitarenman, maar bij Fender. De gitarenman had ook gewoon mij kunnen vertellen dat mn gitaar er is en dat ik hem op kan komen halen..... Eigelijk is het juist service dat ze de gitaren terugsturen als ze niet helemaal in orde zijn, dat zou ik dan bestraffen door die gitaar ergens anders te gaan kopen waar de kans er dik in zit dat ik dezelfde gitaar alsnog krijg.....



Super irritant

Denken ze echt dat je zoiets niet doorhebt? Zeker als je een gitaar moet terugsturen let je de keer erna extra goed op

Inderdaad, zo gaat het dus wel gewoon blijkt nu.... Dit is gewoon een gitaar die ik graag wil hebben, maar ik weet zeker dat ik niet nog een keer een nieuwe Fender laat bestellen....

Quink
17 februari 2005, 21:24
Eigelijk is het juist service dat ze de gitaren terugsturen als ze niet helemaal in orde zijn,

Tsja, eigenlijk niet natuurlijk. Ze horen je gewoon geen defect produkt te verkopen. Service is als je een goede gitaar hebt ontvangen, bij het verlaten van de zaak over een hondje struikelt en de gitarenman repareert vervolgens kosteloos de gebroken hals. Niet als men je een ondeugdelijk produkt *niet* meegeeft. Weet u wat, ik geef u dit beschimmelde brood niet mee. Oeh, zo hé, goede service, bakker. :-?

En, met alle respect voor de gitarenman, als iets zooooooo veel langer zou duren, zou hij ook uit zichzelf wel tegen je mogen zeggen, sorry, het duurt veel te lang, wil je nog wachten. En als je nee zegt, het zelf oplossen met de importeur.

Bluesbreaker
17 februari 2005, 22:12
Eigelijk is het juist service dat ze de gitaren terugsturen als ze niet helemaal in orde zijn,

Tsja, eigenlijk niet natuurlijk. Ze horen je gewoon geen defect produkt te verkopen. Service is als je een goede gitaar hebt ontvangen, bij het verlaten van de zaak over een hondje struikelt en de gitarenman repareert vervolgens kosteloos de gebroken hals. Niet als men je een ondeugdelijk produkt *niet* meegeeft. Weet u wat, ik geef u dit beschimmelde brood niet mee. Oeh, zo hé, goede service, bakker. :-?


Dat is eigelijk natuurlijk waar, maar in de praktijk zijn er genoeg zaken die er zelf flauw van zijn en de boel zo goed en kwaad als het gaat in elkaar te schroeven en het je toch proberen te verkopen. Het is ook geen enorme fout ofzo, de gitaar is wel bespeelbaar, maar de hals kan niet ideaal afgesteld worden. De bakker verkoopt je ook wel een brood waarvan een paar plakjes scheef gesneden zijn zodat ze net niet lekker in je tosti-ijzer passen....



En, met alle respect voor de gitarenman, als iets zooooooo veel langer zou duren, zou hij ook uit zichzelf wel tegen je mogen zeggen, sorry, het duurt veel te lang, wil je nog wachten. En als je nee zegt, het zelf oplossen met de importeur.

De gitarenman heeft al vaak genoeg gevraagd of ik nog langer wou wachten hoor. Toen ik de gitaar besteld had belde hij me zelfs een dag later al op dat hij te horen had gekregen dat het 4 weken zou duren voor de gitaar er zou zijn, of ik zo lang kon wachten....

BartL
17 februari 2005, 22:18
Ik zou zeggen: 'Ze kunnen me de poekel op.'

ToTaL FaKe
17 februari 2005, 22:27
ja dit is niet normaal. Dit is wel erg lang. Wie had hier ookalweer een strat besteld en binnen dezelfde week had hij al bericht dat hij was aangekomen..

Dat zijn nog leuke tijden om te wachten. maar 4 maanden :roll: :-?

Dan zou ik het gewoon af zeggen en ergens anders kopen. Misschien in duitsland dan maar?

Quink
17 februari 2005, 22:34
Dat is eigelijk natuurlijk waar, maar in de praktijk zijn er genoeg zaken die er zelf flauw van zijn en de boel zo goed en kwaad als het gaat in elkaar te schroeven en het je toch proberen te verkopen. Het is ook geen enorme fout ofzo, de gitaar is wel bespeelbaar, maar de hals kan niet ideaal afgesteld worden. De bakker verkoopt je ook wel een brood waarvan een paar plakjes scheef gesneden zijn zodat ze net niet lekker in je tosti-ijzer passen....

Er zullen idd zaken zijn die wel de boel zo verkopen, maar het feit dat het altijd nog erger kan is geen argument dat iets wel goed is.
Als je de hals niet optimaal kan afstellen, dan lijkt mij dat wel een ernstige fout. Lakbeschadiging, verkleuring, schroefje van de slagplaat los niet nee, maar een niet optimaal af te stellen hals?? Er is, mijns inziens, net als bij een beschimmeld brood, iets structureel mis met de gitaar. Het produkt voldoet niet meer aan de normale gebruikseisen. Dat gaat wel een stuk verder dan wat optische beschadigingen, scheve sneetjes brood kun je nog prima eten.


De gitarenman heeft al vaak genoeg gevraagd of ik nog langer wou wachten hoor. Toen ik de gitaar besteld had belde hij me zelfs een dag later al op dat hij te horen had gekregen dat het 4 weken zou duren voor de gitaar er zou zijn, of ik zo lang kon wachten....

Tsja, dat is dan idd wel weer netjes. Ik zou het dan ook een stuk moeilijker vinden om de bestelling af te blazen.

groovyB3
17 februari 2005, 22:46
Wat een FUCKERS. Als ik jou was zou ik die fucking bestelling annuleren en die Strat bestellen bij MP, Thomann of Musicstore. Dan heb je em volgende week!

Bluesbreaker
17 februari 2005, 22:50
Wat een FUCKERS. Als ik jou was zou ik die fucking bestelling annuleren en die Strat bestellen bij MP, Thomann of Musicstore. Dan heb je em volgende week!

Ja, en weet je welke ik dan heb, diezelfde die ze hier net 2 keer terug hebben gestuurd...... :-?

groovyB3
17 februari 2005, 23:08
Lijkt me sterk.

Maar goed, er moet toch een makkelijkere manier zijn om aan zo'n gitaar te komen.... American Vintage Strats zijn nog makkelijker te krijgen.

intGod
17 februari 2005, 23:16
Ik zou nooit een gitaar bestellen. Als ik een gitaar koop dan is dat een gitaar die ik al in m'n handen heb gehad en dat is omdat ik dan weet dat die gitaar goed is. Ik heb het allemaal al in m'n handen gehad, ik heb de nek gecontroleerd, de hardware gecontroleerd, de speelstijl gecontroleerd en het geluid gecontroleerd.

Een gitaar bestellen vind ik nog steeds een lot uit de loterij trekken.

RS-Rik
17 februari 2005, 23:20
Ik neem aan dat het hier niet over een productie band gitaar gaat maar over iets specialers, een custom order ofzo.

Bluesbreaker
17 februari 2005, 23:31
Het gaat hier om een doodnormale gitaar...


Ik zou nooit een gitaar bestellen. Als ik een gitaar koop dan is dat een gitaar die ik al in m'n handen heb gehad en dat is omdat ik dan weet dat die gitaar goed is. Ik heb het allemaal al in m'n handen gehad, ik heb de nek gecontroleerd, de hardware gecontroleerd, de speelstijl gecontroleerd en het geluid gecontroleerd.

Een gitaar bestellen vind ik nog steeds een lot uit de loterij trekken.

Een gitaar bestellen is inderdaad een lot uit de loterij, maar het verschil is wel dat ik als het niet het winnende lot is gewoon het lot kan inruilen voor een lot waar de prijs wel op valt.
Als op het moment dat je een gitaar wilt kopen die gitaar niet precies zoals je hem wilt hebben in een winkel hangt moet je wel wat, bovendien was het ook niet de bedoeling dat het zo lang zou duren...

RS-Rik
17 februari 2005, 23:33
Dan is 4 maanden wel erg lang man! Maar waarschijnlijk wordt die lopende band afgestemd op de vraag, en misschien kunnen ze er niet zomaar eentje tussen uit halen en opsturen.


Tis wel erg frustrerend, we leven allemaal met je mee 8-)

Anders Destium
18 februari 2005, 09:31
Ik heb geen problemen met het bestellen van een gitaar, vooral bij wat duurdere merken zou je er van uit moeten kunnen gaan dat de quality control in orde is. Verder is de klank natuurlijk persoonlijk, dat is geluk hebben maar zit meestal ook wel snor. Als je een gitaar bestelt weet je meestal wat je erbij moet verwachten, als je het niet vertrouwt kun je altijd naar een winkel en dan testen :wink:

Het is in dit geval natuurlijk enorm zonde dat een redelijk prijzige gitaar zo lang op zich laat wachten en dan ook nog een productiefout heeft :x

john.3001
18 februari 2005, 11:51
Ik zou nooit een gitaar bestellen. Als ik een gitaar koop dan is dat een gitaar die ik al in m'n handen heb gehad en dat is omdat ik dan weet dat die gitaar goed is. Ik heb het allemaal al in m'n handen gehad, ik heb de nek gecontroleerd, de hardware gecontroleerd, de speelstijl gecontroleerd en het geluid gecontroleerd.

Een gitaar bestellen vind ik nog steeds een lot uit de loterij trekken.

Klopt, en op mijn lot is toevallig de hoofdprijs gevallen :)

(ik had dan ook twee dezelfde loten besteld)

Ik heb zelf geloof ik 1 maand moeten wachten op m'n epi lp (nieuwe serie), en dat vond ik al te lang...

bassel
18 februari 2005, 12:27
Het is natuurlijk maar een geval, maar ik hoor niemand over de slechte naam die Fender hier voor zichzelf zit te 'kweken'. Als een bedrijf dat bekend staat om zijn kwaliteitsgitaren en een prijs die daar ook naar is mag je dit toch niet verwachten, laat staan twe keer achter elkaar! Bedroevende service. Rot voor je man :(

AART
18 februari 2005, 12:45
heb je hem bij piët besteld?

Rock&Roll
18 februari 2005, 14:49
Ik vind het wel een beetje een vreemd geval... De 50's classic is nochtans een heel populaire gitaar (althans in belgie) en het lijkt me sterk dat die niet op stock zou zijn in Duitsland. Misschien zit er wel wat meer in het spel, zoals de leverancier die een beetje jouw gitaarwinkel achteruit steekt...het is maar een gok.


:cool:

Bluesbreaker
18 februari 2005, 22:56
heb je hem bij piët besteld?

Nee, bij een zaak die zeer hoogstwaarschijnlijk niemand hier kent, Music Inn in Emmen.


Ik vind het wel een beetje een vreemd geval... De 50's classic is nochtans een heel populaire gitaar (althans in belgie) en het lijkt me sterk dat die niet op stock zou zijn in Duitsland. Misschien zit er wel wat meer in het spel, zoals de leverancier die een beetje jouw gitaarwinkel achteruit steekt...het is maar een gok.

Daar begint het inderdaad wel op te lijken, hoe het ook gaat, vreemd gaat het in ieder geval in de bedrijfsvoering van Fender....

Bobbel
20 februari 2005, 03:57
ik moest ook zeer lang op mijn jaguar wachten, maar er werd mij door Fender europa persoonlijk vermeld dat ze dat aan het verbeteren zijn... ook zeiden ze dat het kwam door de slechte comminucatie tussen de USA en Europa...

weer die amerikanen he :razz:

Aca Ilic
20 februari 2005, 11:29
Ik heb voor mijn Blackie bijna 9 maanden moeten wachten , maar het was het moeite waard.
mvg
Alex

Anders Destium
20 februari 2005, 11:31
Als ik zo lang zou moeten wachten op een gitaar zou ik in de tussentijd al lang wat anders willen :lol: :oops:

Aca Ilic
20 februari 2005, 12:39
Als ik zo lang zou moeten wachten op een gitaar zou ik in de tussentijd al lang wat anders willen :lol: :oops:
Het was "mijn geluid", dus het was moeite waard om zo lang te wachten :lol: :wink:
mvg
Alex

Bluesbreaker
20 februari 2005, 13:41
Hmm, okay, de gitaar gaat nu op kosten van Fender door Dick Dijkman aangepast worden. Er is alleen met al het vervoer/gedoe ook een deukje met kras in gekomen...... Dinsdag komt de vertegenwoordiger langs, dus dat wacht ik maar weer af.

Sliver
20 februari 2005, 17:22
wat een baggeroplossing :roll:

taylor
21 februari 2005, 10:43
ten eerste snap ik niet dat iemand 1 fender gaat bestellen,bedoel een ander custom merk kan me nog voorstellen maar fender??

die zijn volop aanwezig zowel in winkels als 2ehands en snap ook niet dat je perse 1 kleur of model moet hebben,een tele blijft toch tele.
veder is het zo dat als je een tele of strat koopt meestal je er een stuk of 20 of 30 probeert om de beste er uit te halen.

lijkt me eerder dat die daar nieuw wat goedkoper was een op die manier "slime" move leek,dus niet........

als ik langer dan 2 weken moest wachten had ik al lang gezegt hou hem maar!!

joke
27 februari 2005, 16:05
ja , fender is ook fender niet meer ...
dit was nooit gebeurd als leo nog had geleeft!!


maar ja zo gaat dat met de massa productie en als ze moeten concureren met lage loonlanden als china die containers vol strats en tele's hierheen shippen met als prijs gitaartjes beneden de 60 dollar per stuk !!!
en dan heb ik het over inkoopsprijs als je er voldoende afneemt

geef mij nog steeds maar een ouwe jap.....

je hebt best kans dat die bouwer /hersteller ook zegt ;
had maar een goeie richwood gekocht met erbij nieuwe knappe elementen was je voor de helft klaar geweest met een betere plank dan ik van deze fender kan brouwen!

ben benieuwt hoe dit afloopt

joke
28 februari 2005, 09:04
vraag mij af of dit nog ooit goed komt,
fender is al lang fender niet meer en waarschijnlijk als je een qua toonhout goeie en goedkope richwood/fernandes had gekocht en er een paar knappe elementen emg ofzo in had laten zetten dan had je nu een gitaar gehad waar fender in de verste verten niet aan kan tippen maar dat zal die gitaar bouwer ook wel denken of misschien zelfs zeggen!!!
hou je ons op de hoogte??