PDA

View Full Version : Beginner: Gibson vs Epiphone



FretPaul
17 februari 2005, 18:30
Hallo allemaal,

Ik wil beginnen met gitaar. Zelf heb ik helemaal geen ervaring met dit instrument, wel heb ik keyboards gespeeld enkele jaren terug. Zelf zou ik het liefst gelijk electrisch willen spelen. Mijn vraag is nu of het handig/noodzakelijk is om eerst akoestisch te leren spelen voordat je met electrisch begint. Kan iemand me een advies geven?

Verder heb ik nog een vraag over het merk Epiphone versus Gibson. Zelf ben ik nogal weg van de Les Paul Standard, maar ik vraag me af of een Gibson het extra geld waard is. Is een Les Paul Standard van Gibson een goede electrische gitaar voor een beginner? Of heeft iemand een andere suggestie voor me?

Thanks!

Orpheo
18 februari 2005, 00:58
Een gibson voor een beginner? en nog wel de standard...poeh, geld teveel?? :wink:

in principe, als je een goeie variant vind, is de gibson standard LP een heel goeie bak, maar goed, das altijd nog onderhevig aan persoonlijke mening.

voor een beginner raad ik persoonlijk een les paul/strat kruising aan (denk ibanez, charvel Model 6, als je ze vinden kan....)

maar als je gefixeerd bent op de les paul standard, en je bent echt ECHT gebrand op gitaarspelen, en je wilt een goeie bak, kan je idd de gibson standard nemen. want, (daar heb ik nogal " last" van) je kan wel een epi nemen, maar als je een gibson hebt, zal je NEVER meer op je epi spelen. maar ja, dat heb ik...tenzij je een HEEEEL mooie epi vindt (zoals ik wel gezien heb, maar ik koop m toch niet...)

Aad-d-h-d
18 februari 2005, 10:13
Als je begint moet je je niet teveel geld uitgeven! Koop je een gibson voor veel geld en je vind gitaarspelen toch niet je ding zit je met een dure gitaar in je maag en dan moet je 'm verkopen voor minder geld als dat je er zelf voor gegeven hebt.

Koop je een Epiphone voor wat minder en je vind het niets ben je lang niet zoveel kwijt als bij die Gibson. Met een Epiphone krijg je dan wel een goeie indruk hoe een Gibson speelt. Is gitaarspelen toch je ding kan je later altijd nog een Gibson kopen.

Bij mij heeft het ook een flink aantal jaar geduurt voor ik een Gibson kocht en daarvoor altijd op Epiphone/Fender gespeeld. Kijk en dan merk je het klasse verschil zo tussen een Epiphone en een Gibson.

Dus koop gewoon een Epiphone!!

pol
18 februari 2005, 10:39
Als een okkazie gibson les paul koopt en die niet overdreven veel betaalt kun je die nadien nog voor ongeveer dezelfde prijs terug verkopen.
maar onmiddelijk een gibson voor iemand die pas begint lijkt me wat overdreven, kijk eerst hoeveel je wil uitgeven en zoek dan een goeie gitaar die bij dat budget pas.
Vanaf 500 euro vind je al prima gitaren (ltd, jackson, ibanez, ephiphone....)
En als je electrisch wil spelen moet je helemaal niet op een akoestische beginnen, dat is een heel ander instrument dat een heel andere manier van spelen vraagt.