PDA

View Full Version : Switching top via MIDI



signsofzodiac
17 februari 2005, 17:38
Ik krijg volgende week een nieuwe top (Trace Elliot Trident 100 watter met EL34érs) om mijn Engl (6l6) stereo-gezelschap te gaan houden. Maar nu zou ik graag, indien mogelijk, de kanalen van de Trace met MIDI willen schakelen net als op de Savage SE.

De Trident heeft een 8-pins DIN stekker voor de footswitch. Mijn vraag is nu als volgt: zou ik met bijvoorbeeld de Engl z11 midi-functieswitcher of een Octopus op de een of andere manier de schakeltaken van de footswitch over kunnen nemen? Door de uitgangen van een van genoemde switchers door te solderen naar de pinnetjes van de footswitch-ingang op de Trace? Of een soort kabel te fabriceren van 8-pins DIN naar 5 of 6 gewone jacks? Laat maar eens weten of het mogelijk is, of dat er een veel gemakkelijker kant en klare oplossing bekend is.

AART
18 februari 2005, 15:56
heb je die trident van marktplaats, leek me wel een lijp apparaat..

signsofzodiac
19 februari 2005, 14:07
yup, komt van Marktplaats. Afspraak is gemaakt, en volgende week zaterdag haal ik hem op. Ben erg benieuwd. Reacties her en der op internet zijn erg bemoedigend ;) Schijnt een te gekke bak te zijn.

BLOK182
19 februari 2005, 14:29
Ehm, ik heb een Rivera met een 8 pins din voor de footswitch. Rivera heeft hier zelf een midiinterface voor gemaakt. Er zijn meerdere bedrijven die voor allerlei amps midiinterfaces maken, Lordriffenstein heeft me ooit eens een link gegeven...

signsofzodiac
19 februari 2005, 14:43
Ja, ik zie het! De Rivera FS1-6M! Ben benieuwd wat ie kost en of ie makkelijk te krijgen is. En of het gaat werken met de Trdent. Enne, anders uggesties van bijv. Lordriffenstein worden ook van harte gewaardeerd :)

BLOK182
19 februari 2005, 15:02
Ja ik kom nu echt ff niet op de naam1 HEEL irritant want die gast maakte echt vanalles, voor Mesa's, Rivera's, Marshalls, weet ik wat nog meer, allemaal van die "rivera-style" interfaces zodat praktisch elke amp midi kon sturen! iets met Mario was het....supermario? :-D Kom op youri, help us out!

LordRiffenstein
19 februari 2005, 15:23
Hier istie dan: http://www.axess-electronics.com/

Mario maakt voor vele versterkers kabels die je in combi met zijn CFX4 of AC8 kan gebruiken. Je kan hem beste ff mailen want niet alles staat op zijn site!

BLOK182
19 februari 2005, 15:25
Ja dat was em!

signsofzodiac
19 februari 2005, 15:50
Mmm, het wordt nu een beetje ingewikkeld zie. Ik gebruik voor mijn Engl de z7 midi-interface. Daar zit een Write/Edit knop op die onthoudt bij welk nummer op mijn Roland FC-200 midifootcontroller welke settings op de Savage geschakeld moeten worden. Nu heb ik de indruk (dit hele gedoe is niet ECHT mijn sterke punt) dat zowel bij de Rivera als de Axess het schakelen gebeurd via een ander systeem. Dat je een specifiek nummer moet uitsturen vanaf de FC-200 aan elke setting op de Rivera/Axess. Ingewikkelder dus dan op de Engl. De Engl schakel ik dus denk ik met Program Changes en de Rivera en de Axess werken met Control Changes. Gaat dit prima naast elkaar bestaan of is dit erg moeilijk? Ik wil gewoon op beide versterkers tegelijk schakelen van clean naar scheur naar..... etc etc etc.

LordRiffenstein
19 februari 2005, 16:12
De CFX4 werkt met PCs en CCs dus geen probleem daar. Hoevel schakelingen heb je nodig om die Trace met midi te schakelen?

signsofzodiac
19 februari 2005, 16:18
5. channel 1, 2 en 3, boost en fx loop