PDA

View Full Version : adviseer mij goede pedalen voor bij vox ac30



charlie45
17 februari 2005, 17:34
ik heb net een oude ac30 gekocht, ik wil deze gaan gebruiken voor zowel clean als scheurgeluiden.

styl is rock, pop, funk, soul, dus het moet een beetje veelzijdig zijn.
verder gebruik ik een axess grx4 als looper dus ik pedalen hoeven niet allemaal veelzijdig te zijn.

ik heb een spanky clean, open crunch en vette lead nodig, een chorus/vibe, delay en wah wah.

welke pedalen zouden jullie hierbij adviseren?

(en het mag wat kosten.)

Izegrim
17 februari 2005, 18:19
Ik zou geen MT-2 doen... Nee serieus, ik weet niet waarom ik me ermee bemoei maar dit gebied betreed ik normaliter niet. Zal wel verveling zijn. Kan ook gitaar gaan spelen natuurlijk.

GuitarMaster
17 februari 2005, 18:30
Ik zou kopen:
Overdrive: Menatone red snapper, T-rex mudhoney, Barber LTD of de MJM bluesdevil

Vibe: Royer Mayer voodoo vibe of een Sweedsound mojovibe (aanrader).

Wahwah: Vox V848 of een Real Mc Coy

Met delay's heb ik nauwelijks ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.

Mitch
17 februari 2005, 19:17
De Carl Martin pedalen zijn echte aanraders op AC30's. Op een hoop andere amps kunnen ze soms wat te gecomprimeerd klinken en iets te dik in het laag mid maar bij een AC30 (ik heb alleen ervaring met een re-issue, maar toch) klinken ze juist perfect. Heb zowel de Hot Drive 'n Boost en de Heavy Drive gehoord en die waren top !
Mooie grom.

Qua delay ben en blijf ik een fan van de ouwe digitale Ibanezjes, maar het gaat er vooral om: wanneer gebruik je delay ? Alleen clean of juist ook met overdrive ?

Vibe: Fulltone.
Trouwens, als je zowel funk als soul speelt is een Pigtronix envelope phaser ook geen gek idee. Superdikke phaser en soepele envelope filter-in-een. Met het expressiepedaal waar je de snelheid mee regelt kun je ook een aardig vibey geluid krijgen.

ieme
17 februari 2005, 20:14
Overdrive:

Fulldrive 2 (erg goeie overdrive voor vox, met extra boost functie)
Xotic AC booster (geweldige distortion)
Xotic RC booster (pure cleane solo boost)
GEEN RED SNAPPER!! die is heel schel en krasserig op een ac30

chorus,
Fulltone choralflange

vibe
Fulltone dejavibe

Tremolo
Fulltone trem
T-rex tremster

delay
T-rex replica delay

wah wah. Real mccoy 1,2,3
Fulltone clyde wah

Ook testen:
Overige t-rex pedalen, barber tonepress/ DD en LTD, fullton distortion pro


Succes en laat weten wat het geworden is!

Swampash
17 februari 2005, 22:05
Misschien de nieuwe vox cooltron pedalen. Heb er zelf nog geen ervaring mee.

Negative K3 fan
17 februari 2005, 22:49
schel en krassig op een ac30? hmm

over die fulldrive heb ik trouwens ook neit zulke geweldige dingen gehoord

en als chorus zijn er toch vast ook wel goedkopere alternatieven...

tremolo zit al op je vox! een echte buizen tremolo! gewoon een ab pedaaltje erbij en klaar.

en kwa wah natuurlijk ook de Teese familie.

Izegrim
17 februari 2005, 23:28
Ik adviseer wel goeie kabels, want bij mij kan men schijnbaar de ruis al zien...

charlie45
18 februari 2005, 07:53
ok, bedankt voor de reacties tot nu toe!

ik zie dat ik in mijn eerste post "veelzijdig" had getiept, ik bedoelde "true bypass" (ja dat lijkt ook zo op elkaar - not - hoofd kapoet?)

ik gebruik delay zowel met clean als overdrive.

de tremolo op mijn vox is heel fijn, maar zit alleen op een non-top-boost kanaal. stomme hippies die dat ontworpen hebben. (of ben ik degene die het niet snapt)

izegrim, bedankt ik zal oppassen met de mt-2 :), en goeie kabels is belangrijk.

marc_o
18 februari 2005, 10:45
Kijk ook eens even naar de OKKO DIABLO, een duitse bouwer maakt erg goede overdrives, meestal met extra boost, affijn, ik geloof dat je 'm helemaal kan laten bouwen zoals je zelf wilt. Doen het ook erg goed als stand-alone overdrives. Z-vex heeft ook nog wel wat leuke speeltjes, maar check zeker even die Diablo.

jaywalker
18 februari 2005, 13:03
gefeliciteerd met je ac30!

Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk mijn effecten moeten aanpassen voor de ac30, omdat heel veek effecten op die vox toch een stuk minder klinken, maar voor overdrive en solo's adviseer ik : de Ruis en knetter (Hugh and Keffner) TUbEFACTOR, klinkt echt waanzinnig op de ac30

jaywalker
18 februari 2005, 13:04
gefeliciteerd met je ac30!

Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk mijn effecten moeten aanpassen voor de ac30, omdat heel veek effecten op die vox toch een stuk minder klinken, maar voor overdrive en solo's adviseer ik : de Ruis en knetter (Hugh and Kettner) TUBEFACTOR, klinkt echt waanzinnig op de ac30

BLOK182
18 februari 2005, 13:07
Hughes and Kettner Tubefactor, zodat de TS wat gerichter kan zoeken :wink:

ieme
18 februari 2005, 17:44
distortion, AC booster, absoluut!

Maar goed, ga met je amp en je gitaar naar Jukebox of vd haar en test tot je helemaal tevreden bent!

ieme

GuitarMaster
18 februari 2005, 22:21
@charlie45: heb je toevallig een jongere broer die Jesse heet?

charlie_45
19 februari 2005, 17:24
@charlie45: heb je toevallig een jongere broer die Jesse heet?

zeker..

charlie_45
19 februari 2005, 17:25
distortion, AC booster, absoluut!

Maar goed, ga met je amp en je gitaar naar Jukebox of vd haar en test tot je helemaal tevreden bent!

ieme

ik heb ac booster geprobeerd en die vind ik wat donker klinken, niet helemaal mijn smaak. verder vind ik het een overdrive pedaal, geschikt voor lichte oversturing, en zeker geen distortion.

verder bedankt voor het tweede advies, maar dat is een beetje een inkopper.. we zijn hier op het forum over pedaaltjes te praten he :)